AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #141 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? Anonymkode: 3706a...aa8 Det der foregikk i alle av de 20 årene jeg bodde ved en barnehage på bygda, beby sov i bilen, den gikk på tomgang en kort stund, mens foreldre var i barnehagen og leverte. Helt normalt i bygder på vestlandet i allefall, og det ble folk av de babyene alle sammen, ingen ble kidnappet, ingen biler eksploderte eller ble stjålet. Anonymkode: 0ac1b...b19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #142 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hjelper ikke «å kjenne sine barn best» om bilen tar fyr eller blir stjålet… Anonymkode: 20b18...791 Hvor jævla ofte skjer det egentlig? Bare på kvinneguiden tror jeg. Anonymkode: 0ac1b...b19 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #143 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aha, så her har vi hun perfekte som aldri glemmer noe som helst. Det er i så fall ganske unikt. Vi andre dødelige får bare være misunnelige. I USA dør det i snitt 37 barn per år pga. gjenglemming i bil, så det er åpenbart ikke alle som er like flinke som deg. Anonymkode: cc736...7e6 Om du har for vane at spedbarnet blir sittende igjen i bilen fordi du glemmer det, så bør du virkelig ta grep.... Anonymkode: f1f90...50a 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #144 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke innenfor når det er nyfødt da babyen er alt for liten. Jeg lar ikke 2,5 åringen vente i bilen heller når jeg leverer eldste. Eldste på 4,5 år kan jeg elte i bilen de 5 minuttene jeg er borte, fordi han forstår at jeg snart er tilbake Anonymkode: 6359f...c61 Den ville jeg vært mer skeptisk til. I den alderen er de jo i stand til å ta av seg sela, klatre over til forsetet, og åpne døra. Anonymkode: f1f90...50a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #145 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den ville jeg vært mer skeptisk til. I den alderen er de jo i stand til å ta av seg sela, klatre over til forsetet, og åpne døra. Anonymkode: f1f90...50a Ja en baby ligger jo bare der og pludrer i verste fall. Når den ikke blir stjålet mens bilen står i fyr og flamme Anonymkode: 0ac1b...b19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #146 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg kan bare svare for meg selv, så er ikke ment som en fasit eller moralpreken. En gang skulle jeg inn og levere noe yttertøy i barnehagen, da en ansatt spurte om noe og ba meg bli med inn på kontoret. Jeg diltet etter og plutselig hadde jeg vært der inne i 10-15 minutter da jeg brått kom på at jeg hadde en liten i bilen. Det var en varm sommerdag og jeg fikk helt sjokk da jeg kom ut og oppdaget hva jeg hadde glemt. Det gikk heldigvis bra, men viser hvor lett det er å bli distrahert. Aldri forlatt et barn i bilen siden. Anonymkode: b8c97...d75 Vi som støtter dette har bil med klimakontroll. Noe annet ville jeg aldri vurdert med barn, uansett om de er der alene eller ikke. Forferdelig for et spedbarn å bli satt inn i en varm bil en stekende sommerdag. Teslaen står på behagelige 22 grader. Og alarmen går av på telefonen om det er lyd i bilen, eller bevegelser utenfor bilen, med film slik at jeg kan se hva som skjer. Og så er babycall med som ekstra sikkerhet. Ikke at jeg noen gang har glemt et sekund at jeg har med meg barna. Det gjelder uansett om man løper inn et kort ærend, om jeg blir distrahert i butikken, om jeg møter på noen på tur, eller om de er i lekerommet på senteret mens jeg gjør noen ærender. Anonymkode: f1f90...50a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #147 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja en baby ligger jo bare der og pludrer i verste fall. Når den ikke blir stjålet mens bilen står i fyr og flamme Anonymkode: 0ac1b...b19 😂 Risikoen er nok mange ganger større for at en trailer treffer dere rett i siden på vei til barnehagen. Senest i går så jeg en leaf som hadde fått flerret opp hele siden i en av tunellene her i byen. Hvordan tør du å ha barn i bil i utgangspunktet? Anonymkode: f1f90...50a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #148 Del Skrevet 17. desember 2024 Her jeg bor rullet bilen til en mamma over kanten av brygga og ut i vannet. Til alt hell hadde hun denne morgenen tatt med seg babyen inn i barnehagen ved levering av eldre barn. Anonymkode: 17737...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #149 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her jeg bor rullet bilen til en mamma over kanten av brygga og ut i vannet. Til alt hell hadde hun denne morgenen tatt med seg babyen inn i barnehagen ved levering av eldre barn. Anonymkode: 17737...766 Hva skjer med alle vandrerhistorier i denne tråden? Biler begynner ikke plutselig å rulle. Har man glemt handbrekket så skjer det i det du stopper bilen, merker det kanskje akkurat i det du går ut av bilen. Når begge barna sitter godt fastspent i baksetet. Så enten havner alle tre i vannet, eller bare begge barn. Hadde dette skjedd mannen ville jeg aldri latt han kjøre bil med barn i baksetet igjen. Anonymkode: f1f90...50a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 17. desember 2024 #150 Del Skrevet 17. desember 2024 Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #151 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg synes ikke det er ok å gå fra en nyfødt baby, lenger enn inn i et annet rom. 4-5 minutter til vanlig, altså 5 minutter er lenge for babyen om den våkner og begynner å vræle to sekunder etter du har gått ut av bilen. Og noen ganger skjer jo ting så det tar adskillig lengre tid enn 4-5 minutter. Jeg hadde aldri gått fra mine unger aleine i bilen. Anonymkode: acfbe...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17. desember 2024 #152 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et halvt barn i året her. Anonymkode: 6ba48...7c7 Man må også ta med andre forhold, som skiller USA og Norge. Et eksempel er temperatur. Sannsynligheten for høye temperaturer i sommerhalvåret er mye høyere i USA enn her, og dødsfall pga «gjenglemt i bil» er vel nesten utelukkende pga overoppheting. I noen tilfeller eventuelt fryst i hjel. Så i praksis er sannsynligheten enda lavere. Med forholdsregler som er nevnt her allerede som baby call, klimaanlegg, og ikke minst at baby sitter fastspent i godkjent bilstol, kort tid osv er sjansen mikroskopisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 17. desember 2024 #153 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg har aldri gjort det, men det er bare fordi det var 99% sikkert at mine unger ville våknet 10 sekunder etter jeg forlot bilen. Med låst bil, ikke -40 ute og babycall kan jeg ikke helt se for meg hvorfor det skulle være et problem å la baby være i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 17. desember 2024 #154 Del Skrevet 17. desember 2024 monican94 skrev (13 timer siden): nå blir det iiiiiiskaldt i bilen på 2 min og om sommeren alt for varmt hva om baby kaster opp og blir kvalt i eget spy ? hva om bilen går i vranglås? bilen/barnet blir stjålet brann det skjer noe med deg og ingen vet det er baby i bilen.. er du så paranoid og engstelig om andre ting også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 17. desember 2024 #155 Del Skrevet 17. desember 2024 Ja, jeg har babycall, låst bil og ac på. Ser bilen fra vinduet i barnehagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #156 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, føler at det kan skje så sykt mye dårlig uansett. Man KAN krasje når man kjører bil, barnet kan slutte å puste når man sover men likevel må man sove og man må kjøre bil osv 😅 Anonymkode: 3706a...aa8 Ja, men det er vel noe med samvittigheten av å ha gått bra barnet å gjøre?! Hvis bilen med barnet mitt hadde tatt fyr med meg inni, kontra stående på en parkeringsplass med barnet uten tilsyn (jeg f.eks leverer et søsken), så er det LITT forskjell. Når man er tilstede så er det jo sånt som kan skje og du kan avverge det. Ikke hvis du går fra og antar at ting går bra, og det IKKE gjør det. Da jeg jobbet i barnehage var det en mor som alltid forlot ungen sin i bilen på parkeringa. Hentetiden varierte da hun hadde to eldre søsken å levere, men hun brydde seg ikke så mye. Det er MYE som kunne skjedd i den bilen mens hun var inne i bhg! Det er ikke uvanlig at folk kjører inn i andres biler, brekket ikke er på og bilen ruller, ungene våkner og hyler, kaster opp, det kan skje noe med deg osv. Nei, ta med de ungene dere har fått! Anonymkode: ad30f...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. desember 2024 #157 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei. Bilen kan begynne å brenne selv om du har slått av motoren. Noen kan ta babyen. Noen kan ta bilen med babyen i. Du kan besvime inne i barnehagen eller hvor du enn er og ingen vet du har baby i bilen. Og så videre og så videre. Bær med deg baby i bilstolen eller bruk bæresjal. ❤️ Anonymkode: 20b18...791 Bilen kan begynne å brenne mens du kjører også. Du kan bli påkjørt av/kollidere med en annen bil. Du kan skli på isen og falle mens du bærer baby i bilstolen eller bæresele. Du kan like gjerne besvime inne i boken mens du kjører som inne i barnehagen. Eller mens du er hjemme alene med babyen. Det er mye som kan skje. Tror ikke baby nødvendigvis er i større fare om den er noen få minutter alene i bilen enn det den er i mange andre situasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. desember 2024 #158 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, men det er vel noe med samvittigheten av å ha gått bra barnet å gjøre?! Hvis bilen med barnet mitt hadde tatt fyr med meg inni, kontra stående på en parkeringsplass med barnet uten tilsyn (jeg f.eks leverer et søsken), så er det LITT forskjell. Når man er tilstede så er det jo sånt som kan skje og du kan avverge det. Ikke hvis du går fra og antar at ting går bra, og det IKKE gjør det. Da jeg jobbet i barnehage var det en mor som alltid forlot ungen sin i bilen på parkeringa. Hentetiden varierte da hun hadde to eldre søsken å levere, men hun brydde seg ikke så mye. Det er MYE som kunne skjedd i den bilen mens hun var inne i bhg! Det er ikke uvanlig at folk kjører inn i andres biler, brekket ikke er på og bilen ruller, ungene våkner og hyler, kaster opp, det kan skje noe med deg osv. Nei, ta med de ungene dere har fått! Anonymkode: ad30f...c10 Regner med folk setter på brekket når de har en unge i bilen?😳 Og noen kan like gjerne kjøre inn i bilen når foreldrene er der. Det kan også skje noe med deg når du er alene sammen med ungen. Og det kan skje uhell fordi man glir på isen mens man nærer ungen, fordi man har for mange barn å holde styr på/mye å bære på.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #159 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bare klarer ikke helt se for meg hva som kan skje i bilen med barnet? Har eventuelt tenkt at jeg kan ha babycall i bilen også Anonymkode: 3706a...aa8 Jeg hadde gjort det. Med babycall er det absolutt greit. Anonymkode: a8c1c...46c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #160 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, men det er vel noe med samvittigheten av å ha gått bra barnet å gjøre?! Hvis bilen med barnet mitt hadde tatt fyr med meg inni, kontra stående på en parkeringsplass med barnet uten tilsyn (jeg f.eks leverer et søsken), så er det LITT forskjell. Når man er tilstede så er det jo sånt som kan skje og du kan avverge det. Ikke hvis du går fra og antar at ting går bra, og det IKKE gjør det. Da jeg jobbet i barnehage var det en mor som alltid forlot ungen sin i bilen på parkeringa. Hentetiden varierte da hun hadde to eldre søsken å levere, men hun brydde seg ikke så mye. Det er MYE som kunne skjedd i den bilen mens hun var inne i bhg! Det er ikke uvanlig at folk kjører inn i andres biler, brekket ikke er på og bilen ruller, ungene våkner og hyler, kaster opp, det kan skje noe med deg osv. Nei, ta med de ungene dere har fått! Anonymkode: ad30f...c10 Bilen tar jo fyr fordi det er en eldre modell, fordi man har gjort noe feil, fordi man ikke har god nok service. En moderne bil begynner ikke å brenne av seg selv. Så det er jo din skyld uansett. Uansett er sannsynligheten for å gli på isen med baby i armene, at en annen stressa mor rygger rett på dere, at yngste blir smittet av hjernehinnebetennelse da et annet barn plukker på det under levering, eller at eldste ikke får din oppmerksomhet og blir kidnappet av en galing på vei over parkeringsplassen, mye større enn at noe skal skje om barnet bare får sove videre i bilen. Anonymkode: f1f90...50a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå