Gå til innhold

La nyfødt sitte i bilen ved levering av eldre søsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ble stjålet i barnevogna utenfor barnehagen 

Anonymkode: fbd5b...254

Ja, der kan du se. Jeg synes det er galskap å sette en vogn med baby ute uten at man har fullt oversyn. Jeg ville aldri ha gjort det. Bilen, derimot, bør være trygg når den er låst. 

Anonymkode: 283ce...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi folk flest følger anbefalingene om å ikke etterlate barn i bilen kanskje? ;)

Anonymkode: cc736...7e6

Kilde på den anbefalingen? Eller tenker du på faren ved overoppvarming på sommeren?

Det er flere som har småsøsken i bilen her og jeg har aldri tenkt over at det skal være noe ille. Det er ikke noen som reagerer på det, så vidt jeg har fått med meg. De leverer langt raskere enn meg da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bilen tar jo fyr fordi det er en eldre modell, fordi man har gjort noe feil, fordi man ikke har god nok service. En moderne bil begynner ikke å brenne av seg selv. Så det er jo din skyld uansett. 

Uansett er sannsynligheten for å gli på isen med baby i armene, at en annen stressa mor rygger rett på dere, at yngste blir smittet av hjernehinnebetennelse da et annet barn plukker på det under levering, eller at eldste ikke får din oppmerksomhet og blir kidnappet av en galing på vei over parkeringsplassen, mye større enn at noe skal skje om barnet bare får sove videre i bilen. 

Anonymkode: f1f90...50a

Faktisk ikke et utenkelig scenario, at det skjer noe med eldste fordi mor blir distrahert av baby. Kan se for meg at eldste ser noe veldig spennende og løper av gårde og blir påkjørt fordi mor bærer baby og klarer ikke å gripe tak i armen til eldste fort nok. Veldig liten risiko men jeg var alltid påpasselig på parkeringsplassen for stressa foreldre ser seg ikke alltid godt nok for før de rygger og småbarn er diskre og glemmer å passe seg.

Tror nok baby er tryggere i bilen, og eldste er tryggere med mors fulle oppmerksomhet på seg, statistisk sett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. 

Anonymkode: e5f67...987

Ingen i Norge, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 8c8ac...fed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke innenfor når det er nyfødt da babyen er alt for liten. Jeg lar ikke 2,5 åringen vente i bilen heller når jeg leverer eldste. Eldste på 4,5 år kan jeg elte i bilen de 5 minuttene jeg er borte, fordi han forstår at jeg snart er tilbake

Anonymkode: 6359f...c61

Det hadde jeg syns var mye skumlere, 5-åringen kan jo faktisk få et innfall og forlate bilen. En nyfødt kommer seg ingebæn steder. 

Anonymkode: 8c8ac...fed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bilen tar jo fyr fordi det er en eldre modell, fordi man har gjort noe feil, fordi man ikke har god nok service. En moderne bil begynner ikke å brenne av seg selv. Så det er jo din skyld uansett. 

Uansett er sannsynligheten for å gli på isen med baby i armene, at en annen stressa mor rygger rett på dere, at yngste blir smittet av hjernehinnebetennelse da et annet barn plukker på det under levering, eller at eldste ikke får din oppmerksomhet og blir kidnappet av en galing på vei over parkeringsplassen, mye større enn at noe skal skje om barnet bare får sove videre i bilen. 

Spesielt det med å skli på isen med barnet i armene tenker jeg er en reell risiko. Mye større enn at noe skal skje med barnet i bilen.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med alle mødre som parkerer vogna med baby utenfor barnehagen? Ærlig talt,folkens.

Anonymkode: 6ba48...7c7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært redd for brann eller kidnapping på de fem minuttene, men heller at barnet skulle våkne. Med babycall går det nok fint. Og være nøye med helning på bilsetet. 

Anonymkode: 17ebb...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 1.19):

Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? 

Anonymkode: 3706a...aa8

helt ok

Anonymkode: 3960f...7a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt mine to barn i bilen mens jeg hentet sushi. De er 3 og 7 og de satt i hele 7 minutter! OH MY GOD

Anonymkode: 6ba48...7c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette spørsmålet kommer opp som tråd med jevne mellomrom på KG.

Alltid ekstremt delte meninger.

Jeg mener nei. Ville ikke gjort det selv.

Anonymkode: 4fab6...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i alle disse trådene går det igjen masse folk som aaaaldri har hørt om bilder som bare begynner å brenne av seg selv. Hallo, google litt da. Det skjer flere ganger i året. Og det er bare de som kommer i avisen (og kun de jeg leser om som er kun i Oslo-området). Hvorfor tror man at ting aldri skjer bare fordi man ikke selv har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og i alle disse trådene går det igjen masse folk som aaaaldri har hørt om bilder som bare begynner å brenne av seg selv. Hallo, google litt da. Det skjer flere ganger i året. Og det er bare de som kommer i avisen (og kun de jeg leser om som er kun i Oslo-området). Hvorfor tror man at ting aldri skjer bare fordi man ikke selv har opplevd det?

Du tenker på slike ting som at man glir på isen med spedbarnet på armen? At du har fokus på baby, og treåringen plutselig er bak en ryggende bil? At barnehagebarnet som plukker litt på babyen mens du er opptatt med treåringen i gangen, har smittsom hjernehinnebetennelse? 

Jeg tenker egentlig på alt slikt det er mye større sannsynlighet for enn at en bil plutselig begynner å brenne....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 1.19):

Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? 

Anonymkode: 3706a...aa8

nei,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 8.03):

Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. 

Anonymkode: e5f67...987

Fordi de er i en bil med ekstrem varme.

Anonymkode: 01a55...4af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 2.41):

Her var det mye fokus på alt som (lite sannsynlig) kan skje de 10 minuttene du er borte. Det er 0,00001 sjanse for at bilen begynner å brenne og minst like liten sjanse for at den blir kvalt av sitt eget gulp akkurat de 10 minuttene.

Men hva med det fakta at en baby kan bli veldig redd av å våkner alene i bilen uten å vite hvor det er eller hvor lenge det vil bli forlatt? Bare dette i seg selv er nok til at jeg aldri hadde hatt hjerte til å forlate baby fastspent i bilen slik. Vi ville jo aldri forlatt en sovende 1-2 åring slik så hvorfor skulle det være ok med en totalt forsvarsløs baby?!

Å dra på baby i tung og klumpete bilstol sammen med et lass av barnehage bagasje og trass 2 åring er svært slitsomt. Men det er en fase de aller fleste foreldre bare må igjennom. Det er snakk om noen måneder av livet. De aller leste klarer seg gjennom denne fasen.

Anonymkode: b78d8...f8d

Vel jeg opplevde at det var røyk i bilen engang hvor barnet mitt sov.

Takk og pris for at jeg ikke kom to minutter senere.

Anonymkode: ed3e2...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel jeg opplevde at det var røyk i bilen engang hvor barnet mitt sov.

Takk og pris for at jeg ikke kom to minutter senere.

Anonymkode: ed3e2...912

Og andre har opplevd å gli på glatta med baby i armene.
Har opplevd at barn faller over babyen sin bilstol i garderoben.
At barn har gitt babyen små ting den kan kveles av i det jeg har holdt på med eldstemann. etc. etc. livet er ikke risikofritt.

Anonymkode: 19f0f...58a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...