AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #121 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fint å ha et tall å ta utgangspunkt i når vi skal beregne den ekstremt ekstremlave risikoen, takker. 37 tilfeller per 334 millioner... Noen som kan grunnleggende ungdomsskoleprosentregning og kan regne ut hvor mange år det statistisk sett vil være mellom hvert tilfelle her i Norg? Så kan vi i tillegg ha i bakhodet at det i ts' tilfelle vil skje på en parkeringsplass der det går folk forbi? Anonymkode: 283ce...30f Fordi folk flest følger anbefalingene om å ikke etterlate barn i bilen kanskje? Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #122 Del Skrevet 6 timer siden Ikke innenfor når det er nyfødt da babyen er alt for liten. Jeg lar ikke 2,5 åringen vente i bilen heller når jeg leverer eldste. Eldste på 4,5 år kan jeg elte i bilen de 5 minuttene jeg er borte, fordi han forstår at jeg snart er tilbake Anonymkode: 6359f...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #123 Del Skrevet 5 timer siden Ny Bruker skrev (52 minutter siden): Babyen kan gulpe og bli kvalt Nei. Anonymkode: d3a45...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #124 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du føler det er innafor, så kjører du på Jeg hadde ikke gjort det. Det er mye "hva hvis", men hvis man skal leve etter "hva hvis" på alt, så får man ikke gjort stort her i livet. Både gamle og nye biler kan brenne, man kan falle på isen, svime av, bilen kan bli stjelt etc.. Det jeg tenker på da, er resultatet av konsekvensene. En bilbrann kan fort ta over og bli fatal. Å falle på isen med baby i bilstol mindre fatalt. Bilstolen er ikke høyt oppe uansett, og man bærer jo bilstolen ved siden av seg, spesielt når det er glatt. Mindre fallhøyde og liten sjanse for at man faller oppå stolen. Bare for å sammenligne.. I barnehagen her må bilene skrus av. De kan ikke stå og dure under levering/henting. Da kan det fort bli kaldt i bilen, spesielt på vinteren. Og stressa barnehageforeldre må roe ned. Man kommer seg ikke kjappere på plass på parkeringen eller ut av parkeringen ved å være uforsiktig under kjøring. Stress ned, bruk god tid. Stress og uforsiktighet fører ofte til ulykker, og da rekker du ihvertfall ikke det du stresser for... Triller du til barnehagen, kan jo babyen sove ute i vogna, ved inngangsdøren til barnehagen, mens du er inne og leverer. Evt ta med babycall, så du kan følge med litt. Anonymkode: 76a9a...33b Fordelen med elbil - bilen kan stå på uten at noen legger merke til det og temperaturen er good og varm på vinteren Så kan grådurerne fryse Anonymkode: 85884...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #125 Del Skrevet 5 timer siden At det skal bli så mye krangling , huff 😅 gjør det du føler er riktig for dere. Har nylig begynt med at 8åringen kan sitte i bilen mens jeg henter minste. Da får han som underholdning spille på Nintendo switch. Hadde nok ikke selv gjort det med en baby tilfelle baby våkner. Eventuelt så kan du ringe barnehagen å høre om barnet kan kle på seg og gjøre seg klar til du kommer. Da går det kjappere:) Anonymkode: 3faad...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #126 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At det skal bli så mye krangling , huff 😅 gjør det du føler er riktig for dere. Har nylig begynt med at 8åringen kan sitte i bilen mens jeg henter minste. Da får han som underholdning spille på Nintendo switch. Hadde nok ikke selv gjort det med en baby tilfelle baby våkner. Eventuelt så kan du ringe barnehagen å høre om barnet kan kle på seg og gjøre seg klar til du kommer. Da går det kjappere:) Anonymkode: 3faad...a03 8 år??? Det var veldig sent å øve på å være alene? gjelder det bare i bil? Anonymkode: 85884...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #127 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 8 år??? Det var veldig sent å øve på å være alene? gjelder det bare i bil? Anonymkode: 85884...0f3 Han har autisme så er såklart forskjellig der 😊 han klarer seg fint hjemme alene mens jeg henter minste ja=) Anonymkode: 3faad...a03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #128 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har autisme så er såklart forskjellig der 😊 han klarer seg fint hjemme alene mens jeg henter minste ja=) Anonymkode: 3faad...a03 Ah! Skjønner! 👍🏼 Anonymkode: 85884...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #129 Del Skrevet 4 timer siden Selv har jeg bare et barn og kunne aldri gått fra han i bilen ikke når han var baby og ikke når han var 4 år. Er alt for paranoid til at jeg har roen til å gjøre slikt. Når det er sagt så jeg alltid at de som hadde baby og leverte i barnehagen gikk fra baby i bilen når de leverte storesøsken så uvanlig er det ikke. Er faktisk bare på kg jeg hører at det er så utenkelig, alltid fått høre at jeg er så overbeskyttende siden jeg selv ikke gjør slikt men jeg har muligens ikke så mange bekjente på kg. Anonymkode: 48868...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #130 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? Anonymkode: 3706a...aa8 Nei. Det har frista meg noen ganger å gjøre det fordi det er stress å drasse med seg bilstolen men man må nå bare ta med babyen. Ikke greit å sette igjen i bilen nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #131 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei. Bilen kan begynne å brenne selv om du har slått av motoren. Noen kan ta babyen. Noen kan ta bilen med babyen i. Du kan besvime inne i barnehagen eller hvor du enn er og ingen vet du har baby i bilen. Og så videre og så videre. Bær med deg baby i bilstolen eller bruk bæresjal. ❤️ Anonymkode: 20b18...791 Eh besvime? Akkurat det argumentet forstod jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #132 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hjelper ikke «å kjenne sine barn best» om bilen tar fyr eller blir stjålet… Anonymkode: 20b18...791 Men hvor ofte tar en bil fyr? Lar du barnet ditt sove ute i vogn mens du er inne? Da kan jo noen komme å ta vogna. Eller en meteor treffe vogna. Eller du kan besvime inne og ingen vet at barnet er alene ute og sover. Anonymkode: e8552...b04 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #133 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har aldri opplevd i mine 30 år at noen har stjålet biler utenfor barnehager med barn i? Som sagt kan jeg låse den og ta med nøkler Anonymkode: 3706a...aa8 Jeg ble stjålet i barnevogna utenfor barnehagen Anonymkode: fbd5b...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #134 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble stjålet i barnevogna utenfor barnehagen Anonymkode: fbd5b...254 Litt vanskeligere å stjele en låst bil enn en barnevogn da Anonymkode: 85884...0f3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #135 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kan bare svare for meg selv, så er ikke ment som en fasit eller moralpreken. En gang skulle jeg inn og levere noe yttertøy i barnehagen, da en ansatt spurte om noe og ba meg bli med inn på kontoret. Jeg diltet etter og plutselig hadde jeg vært der inne i 10-15 minutter da jeg brått kom på at jeg hadde en liten i bilen. Det var en varm sommerdag og jeg fikk helt sjokk da jeg kom ut og oppdaget hva jeg hadde glemt. Det gikk heldigvis bra, men viser hvor lett det er å bli distrahert. Aldri forlatt et barn i bilen siden. Anonymkode: b8c97...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #136 Del Skrevet 4 timer siden Jeg «følte» jeg måtte ha med baby inn ved henting levering av storebror. Men hun endte alltid opp med å våkne og det ødela søvnen hennes helt. Hun sovnet alltid på vei til bhg og hadde gjerne sovet i rundt 10 min når vi kom fram. Når hun ble vekket av storebror eller andre barn, eller bare av kald snø og vind på vei inn i bhg, var det alt for tidlig og hun var overtrøtt frem til neste søvn. Jeg kom frem til at det var bedre omsorg å la henne få fred og sove i bilen og opplevde aldri at hun våknet mens jeg var borte. Om hun var våken ved levering/henting tok jeg henne med inn. Var alltid sikker på at hun ikke kunne bli for varm eller kald hvis det utenkelig skulle skje at jeg ikke var tilbake innen 5-10min. Anonymkode: e8552...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4 timer siden #137 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes det er OK, så lenge været ikke er ekstremt varmt eller kaldt (da kan det endre seg fort), barnet er fastspent og man låser bilen/tar med nøklene. At det skal skje noe (bortføring, brann, mor får et illebefinnende) er veldig lite sannsynlig, og kan like gjerne skje hjemme. Det er mye mer sannsynlig at man kræsjer mens man kjører, så sånn sett bør man ikke ha med barn i bilen i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #138 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Atte hæ? Det finnes nok av eksempler på barn som har dødd fordi foreldrene glemte at de var i bilen. Best å ikke gjøre det til en vane, tenker jeg. Plutselig en dag er man ekstra stressa og faktisk glemmer barnet når man er på annet ærend som tar lenger tid enn bhg-levering. Anonymkode: cc736...7e6 Rart å glemme ifbm barnehage levering. Man setter ikke igjen bilen i barnehagen når man skal hjem igjen etter levering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #139 Del Skrevet 4 timer siden Mammapolitiet her inne er rett og slett syk i hodet. Tusen takk for at dere skaper en generasjon av bomullsbarn. Anonymkode: 53162...31b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #140 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette gir ikke mening… risikoen er liten, men skadepotensialet er stort? 😂 Anonymkode: 85884...0f3 Gir det ikke mening så tror jeg du må tenke på nytt. Selv om det er lav risiko for å miste et ben så er skadepotensialet ganske stort den dagen du står der med bare ett ben. Der jeg jobber kalles det low-risk high-impact, og selv om risikoen kanskje er latterlig lav så kan konsekvensene være store dersom uhellet er ute. Anonymkode: 6a3c9...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå