AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #81 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? Anonymkode: 3706a...aa8 NEI Anonymkode: e69da...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #82 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Minimere risiko er at barnet sitter i klimakontrollert bil. Ikke ute på glatten med mor. Ikke inn i barnehage der det kan være smittsomme sykdommer. Full fokus på den som skal leveres på en travel parkeringsplass. Anonymkode: f1f90...50a Og så er mor på handletur en varm sommerdag, glemmer klimaanlegget og glemmer å ta med barnet på butikken for det er en så innarbeidet vane å la barnet sitte igjen. Hun tar helgehandelen og blir borte en time. Kommer ut igjen til stekende bil og et barn som så vidt er i live om hun er heldig. Det er ganske klare anbefalinger mot dette, altså. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #83 Del Skrevet 7 timer siden bilen til ei venninne ble stjålet utenfor barnehagen mens hun leverte for noen år siden, say no more.... Anonymkode: cbfb7...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 7 timer siden #84 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kan styre dette fra telefonen så blir jeg usikker så kan jeg sjekke der heldigvis! Det var bra du sa for det har faktisk skjedd meg også, det er en innstilling i bilen som jeg kan ta av for at ikke alarmen skal gå ved bevegelser i bilen så jeg må huske å ta av denne (den er av til den blir slått på igjen manuelt). Anonymkode: 3706a...aa8 Men hva om du ikke blir usikker? Hva om du bare glemmer det, uten å komme på at du har glemt det? De første gangene er du sikkert veldig nøye på det, og sjekker kanskje for sikkerhetsskyld uansett. Etterhvert blir det rutine, og det er da det er lett å slurve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #85 Del Skrevet 7 timer siden Hvorfor triller du ikke til barnehagen? Latskap å kjøre bil! Anonymkode: 6eff3...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #86 Del Skrevet 7 timer siden Jeg synes tråden er festlig. Men nå skal jeg være seriøs for en gangs skyld. Jeg har opplevd at en baby satt alene i bilstol garderoben mens mor og storesøsken var inne i barnehagen. Dette var tilvenningstiden. Rundt baby gikk det større barn. Dette synes jeg så noe utrygt ut da hvem som helst kunne i teorien gå inn og ta baby Men mer sannsynlig: snuble over baby, kaste en leke, eller gi baby noe å spise fra frokostmatboksen. Tryggere at baby sitter i en bil enn å sitte i garderoben nå forelderen er opptatt med eldre søsken. Neppe aktuelt i ts's tilfelle da. Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #87 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor triller du ikke til barnehagen? Latskap å kjøre bil! Anonymkode: 6eff3...978 Har du tenkt på at... ikke alle har gåavstand til bhg? 😱 Anonymkode: cc736...7e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #88 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor triller du ikke til barnehagen? Latskap å kjøre bil! Anonymkode: 6eff3...978 Hva om det ikke er fortau, 70-sone og 5 km å gå? Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 7 timer siden #89 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klart det er innafor. Ta en risikoanalyse, og risikoen for at noe skal skje er ørliten. Så vil noen komme og si at man tar ingen risiko med barna, men jo, man gjør faktisk det, hele tiden. Hva om du er alene hjemme, får slag og dør kl. 9 om morgenen? Ingen vil vite at barnet er alene før om ettermiddagen. Hva om du tar en dusj, og barnet ditt kaster opp? Da kan det jo også kveles. Hva om du går på do, faller, slår hodet i vasken og besvimer. Huset begynner samtidig og brenne, brannalarmen uler for høyt for barnet, naboen som kommer for å se hva som står på, velger å kidnappe barnet osv osv. Sånn kan man holde på i det uendelige....og sånn kan man ikke leve livet. En gang må barnet ditt begynne å gå til skolen alene. Hva hvis det blir kidnappet? Livet er en stor risiko i seg selv. Selvsagt skal man minimere risikoen for at noe skal skje, men samme hvor mye vi passer på, blir ikke livet risikofritt. Og å forlate barnet sitt i 3-4 minutter i bilen, er en liten risiko. Hva er sjansen for brann, overoppheting av bil, stjeling av en låst bil o.l. i løpet av noen minutter? Jeg har aldri hørt at noe sånt har skjedd i Norge jeg. Mange lar jo barnet sove ute alene i vogn, med bare en babycall til å passe på. Eller gjør dere ikke det heller? Sitter dere ved siden av vogna hele tiden, og konstant ser på barnet i tilfelle det kaster opp? Anonymkode: 8c8ac...fed Har du noen gang levert et barn i bhg? Tar det alltid 3-4 minutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 7 timer siden #90 Del Skrevet 7 timer siden Jeg gjør det. Minste sovner alltid i bil, så da er det like greit å la hun ligge der mens jeg leverer eldste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #91 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): bilen til ei venninne ble stjålet utenfor barnehagen mens hun leverte for noen år siden, say no more.... Anonymkode: cbfb7...2d0 var den låst? Anonymkode: 283ce...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #92 Del Skrevet 7 timer siden Jeg ville nok tatt med babysetet inn😊 men det er bare meg, dømmer ingen Anonymkode: fc4a4...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #93 Del Skrevet 7 timer siden Tja, det er vel kanskje høyere risiko å ta barnet med til all smitten i barnehagen. Anonymkode: 89c3d...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #94 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, det er vel kanskje høyere risiko å ta barnet med til all smitten i barnehagen. Anonymkode: 89c3d...42c Hva er forskjellen på det og å la storesøskenet være nært babyen etter å ha vært i barnehagen? Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #95 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er forskjellen på det og å la storesøskenet være nært babyen etter å ha vært i barnehagen? Anonymkode: cc736...7e6 Storesøsken er vel vaksinert mot meslinger f.eks. Vet jo ikke om alle barna i bhg er det. Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #96 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Storesøsken er vel vaksinert mot meslinger f.eks. Vet jo ikke om alle barna i bhg er det. Anonymkode: 283ce...30f Er det ikke et krav å være vaksinert for å gå i barnehage? Vi måtte i hvert fall bekrefte at barnet vårt følger vansinasjonsprogrammet da han startet. At noen lyver kan jo forekomme, men altså... da kan man ikke gå på butikken heller med babyen. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #97 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? Anonymkode: 3706a...aa8 Hvis du føler det er innafor, så kjører du på Jeg hadde ikke gjort det. Det er mye "hva hvis", men hvis man skal leve etter "hva hvis" på alt, så får man ikke gjort stort her i livet. Både gamle og nye biler kan brenne, man kan falle på isen, svime av, bilen kan bli stjelt etc.. Det jeg tenker på da, er resultatet av konsekvensene. En bilbrann kan fort ta over og bli fatal. Å falle på isen med baby i bilstol mindre fatalt. Bilstolen er ikke høyt oppe uansett, og man bærer jo bilstolen ved siden av seg, spesielt når det er glatt. Mindre fallhøyde og liten sjanse for at man faller oppå stolen. Bare for å sammenligne.. I barnehagen her må bilene skrus av. De kan ikke stå og dure under levering/henting. Da kan det fort bli kaldt i bilen, spesielt på vinteren. Og stressa barnehageforeldre må roe ned. Man kommer seg ikke kjappere på plass på parkeringen eller ut av parkeringen ved å være uforsiktig under kjøring. Stress ned, bruk god tid. Stress og uforsiktighet fører ofte til ulykker, og da rekker du ihvertfall ikke det du stresser for... Triller du til barnehagen, kan jo babyen sove ute i vogna, ved inngangsdøren til barnehagen, mens du er inne og leverer. Evt ta med babycall, så du kan følge med litt. Anonymkode: 76a9a...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #98 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke et krav å være vaksinert for å gå i barnehage? Vi måtte i hvert fall bekrefte at barnet vårt følger vansinasjonsprogrammet da han startet. At noen lyver kan jo forekomme, men altså... da kan man ikke gå på butikken heller med babyen. Anonymkode: cc736...7e6 Nei, det er ikke et universelt krav. Er ikke krav her. Mange barnehager (de fleste?) lar dessuten barna begynne tidlig, fra 12 mnd eller enda yngre. Meslingevaksinen gis ved 15 mnd. Veldig liten risiko, men nå er vi inne på svært usannsynlige ting som kan skje (innbrudd i bil på en barnehages parkeringsplass, med folk rund, i løpet av 5 minutter). Hvis man først skal være hysterisk, så kan man ikke overse risikoen ved å ta med baby inn heller. Selv om jeg personlig synes fall på isen når man bærer på baby, er det verste. Jeg trillet vogn og syntes det var skummelt nok. At man kan bli påkjørt på parkeringsplassen når man bærer baby, er trolig også mer sannsynlig enn at bilen plutselig skal begynne å brenne. Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #99 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det handler om å ikke gjøre det å sette barnet igjen i bilen til en vane, for da vil det som sagt skje på autopilot etter hvert og sjansen for at noe skummelt skjer blir større. Det er ikke et vanskelig konsept. Anonymkode: cc736...7e6 Risikoen for å glemme noe er jo større om man ikke gjør det likt hver dag... Anonymkode: f1f90...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #100 Del Skrevet 6 timer siden MariaIsabel skrev (19 minutter siden): Har du noen gang levert et barn i bhg? Tar det alltid 3-4 minutter? Har levert tre barn i barnehage og aldri brukt mer enn 5 på annet enn tilvenning. Selvfølgelig kan barnet sitte i bilen. Anonymkode: 7e537...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå