Gå til innhold

La nyfødt sitte i bilen ved levering av eldre søsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det innafor? Levering tar max 4-5 minutter, ofte mindre. Er det greit å la baby være i bilen om hun sover? 

Anonymkode: 3706a...aa8

Jeg vet det ikke er lov. Men jeg har gjort dette. Og det har gått fint alltid

Anonymkode: 335b9...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hadde jeg glatt gjort! :D 

(Som en liten digresjon: Her sier treåringen at han vil sitte i bilen om vi bare skal hoppe innom butikken og kjøpe noe raskt. Storhandelen må han bli med på, men skal jeg kjøpe en boks rømme og det ikke er rush lar jeg han gjerne sitte med musikk i bilen. Bilen låses, klimaanlegget står på. 
Han STORKOSER seg, og jeg ser på det som alene-trening.)

Jeg orker ikke lete etter farer overalt. Hadde jeg skulle levet etter alle deres "hva hvis"-er så hadde jeg vært UTSLITT. 

Ingen grunn til å gjøre ting vanskeligere enn det er… 

Anonymkode: 85884...0f3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...det komme også an på hvor parkeringsplassen er..i barnehagen til min datter var parkeringsplassen utenfor barnehagen..men du kunne ikke se parkeringsplassen og avdelingen var på motsatt side 

På sønnen min sin var parkeringsplassen helt inntil barnehagen..men hans avdeling vAe på motsatt side.

Nei....ts med baby inn uansett...fått et barn til..ta det med...så kommer det en fase den kan gå selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare klarer ikke helt se for meg hva som kan skje i bilen med barnet? Har eventuelt tenkt at jeg kan ha babycall i bilen også 

Anonymkode: 3706a...aa8

Med baby call tenker jeg det går helt fint. Bare pass på tempraturen i bilen.  

Anonymkode: 19f0f...58a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er innafor. Det hender foreldre gjør det i barnehagen hvor jeg jobber, sier de må være raske for babyen sover i bilen, og jeg reagerer ikke på det. Scenarioene som listes opp, er svært usannsynlige. Ting kan alltid skje. Men da kan en kanskje si at sjansen er større pr. nå for å skli på isen med babyen på vei inn til barnehagen med baby, storesøsken og sekk, og falle oppå hodet til babyen. Eller å bli overfalt av en ustabil person i barnehagens garderobe. 

Selv tok jeg med lillesøster i bilstolen inn da jeg leverte storesøster. Det jeg da ville unngå var at babyen våknet og gråt mens jeg var borte, og jeg ikke hørte det og kom. For jeg brukte litt tid inn og ut av barnehagen, og ønsket å ha muligheten til å gjøre det for den eldstes del. Jeg hadde heller ikke gjort dette om sommeren. Varm bil i solen er reellt svært farlig, og at en glemmer klimaanlegg i morgenstresset opplever jeg som en reell fare. 

Anonymkode: dade9...6b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Risikoen er kanskje liten men skadepotensialet er stort dersom noe skulle skje. Jeg hadde aldri gjort det, å bære med seg bilstolen inn krever ikke så mye. 

Anonymkode: 6a3c9...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Risikoen er kanskje liten men skadepotensialet er stort dersom noe skulle skje. Jeg hadde aldri gjort det, å bære med seg bilstolen inn krever ikke så mye. 

Anonymkode: 6a3c9...b7d

Dette gir ikke mening… risikoen er liten, men skadepotensialet er stort? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde det noen ganger. Så bilen. 

(Selvfølgelig ville noen sett meg om jeg akutt besvimte i porten til barnehagen på vei tilbake!)

Anonymkode: 50a2d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gjorde det noen ganger. Så bilen. 

(Selvfølgelig ville noen sett meg om jeg akutt besvimte i porten til barnehagen på vei tilbake!)

Anonymkode: 50a2d...794

At du VÅGER! 

Hvor mange ganger tok bilen din fyr? 
hvor mange ganger ble den STJÅLET? 
Kastet babyen din opp og ble KVALT?

GLEMTE DU KLIMAANLEGGET? 

:ironi: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette gir ikke mening… risikoen er liten, men skadepotensialet er stort? 😂

Det gir veldig mye mening. Risikoen for flystyrt er liten, men om det først skjer er skadene enorme. Gav det mening da? 

TS: vet du at barnet blir å sove? Mange barn våkner så og si med en gang man stopper bilen, og det tar vel litt tid å få ut den andre ungen og eventuelle ting dere skal ha med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og nei, man glemmer ikke at baby er i bilen. Man glemmer ikke klimakontroll. Akkurat like lite som man glemmer å skru av kokeplaten etter å ha varmet mat. Eller glemmer at barnet ligger i vogn og sover, og ikke er på trilletur med far. Eller glemmer å ta med babycall når man jobber rundt i huset og baby sover. 

Hvordan tør dere i det hele tatt å ta vare på et barn, med alt dere er redd for? 

Anonymkode: f1f90...50a

Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. 

Anonymkode: e5f67...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (7 timer siden):

nå blir det iiiiiiskaldt i bilen på 2 min og om sommeren alt for varmt

hva om baby kaster opp og blir kvalt i eget spy ? 

hva om bilen går i vranglås? 

bilen/barnet blir stjålet

brann

det skjer noe med deg og ingen vet det er baby i bilen.. 

- hva om mor glir på isen på vei inn i barnehagen og faller oppå baby? 

-hva om taket på barnehagen faller i hodet på dere? 

-hva om noen i barnehagen har smittsom hjernehinnebetennelse og baby blir smittet i garderoben? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig lite sannsynlig at bilen blir stjelt eller begynner å brenne så det hadde jeg ikke vært så veldig bekymret for de få minuttene det tar å levere. Det jeg derimot hadde vært bekymret for er at baby våkner mens den er alene, gulping og kvelning eller å bli oppholdt i barnehagen slik at du glemmer tiden

Anonymkode: 6e1ea...74e

Babycall, og ellers den samme risikoen man tar når babyen sover en dupp, man sitter jo ikke å nistirrer på den da heller. 

mor glemmer ikke tiden når hun har en baby i bilen, det dier seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det gjelder kun når babyen ligger helt flatt. En baby ligger ikke på ryggen når den sitter i bilstol, den ligger i en stilling som kan hindre frie luftveier. Derfor en alltid skal ha de under oppsyn når de sitter i bilstol/vippestol. 

Anonymkode: 6e1ea...74e

Det er ikke vanlig at man kan ha babyen under oppsyn hele tiden i mens man kjører. Man må faktisk farge med på veien også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her var det mye fokus på alt som (lite sannsynlig) kan skje de 10 minuttene du er borte. Det er 0,00001 sjanse for at bilen begynner å brenne og minst like liten sjanse for at den blir kvalt av sitt eget gulp akkurat de 10 minuttene.

Men hva med det fakta at en baby kan bli veldig redd av å våkner alene i bilen uten å vite hvor det er eller hvor lenge det vil bli forlatt? Bare dette i seg selv er nok til at jeg aldri hadde hatt hjerte til å forlate baby fastspent i bilen slik. Vi ville jo aldri forlatt en sovende 1-2 åring slik så hvorfor skulle det være ok med en totalt forsvarsløs baby?!

Å dra på baby i tung og klumpete bilstol sammen med et lass av barnehage bagasje og trass 2 åring er svært slitsomt. Men det er en fase de aller fleste foreldre bare må igjennom. Det er snakk om noen måneder av livet. De aller leste klarer seg gjennom denne fasen.

Anonymkode: b78d8...f8d

Det er jo derfor man har babycall slik at man kan gå ut til baby i slike tilfeller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg gjort selv, og ser ikke helt problemet med så lenge bilen står rett utenfor og er låst. 
Hender jeg fester ungene i bilen og løper inn i huset om jeg har glemt noe eller plutselig må på do, tenker heller ikke at det er noe problem. 
Ting kan skje hvor som helst og når som helst. Syns det er mer skummelt å bære bilstolen med ungen ut på glatta. Har opplevd å skli og miste bilstolen en gang på vei inn i huset.. bilstolen med babyen seilte av gårde og stoppet i det den traff bilen. 

Anonymkode: ba182...8ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
nordlending skrev (2 timer siden):

Det gir veldig mye mening. Risikoen for flystyrt er liten, men om det først skjer er skadene enorme. Gav det mening da? 

TS: vet du at barnet blir å sove? Mange barn våkner så og si med en gang man stopper bilen, og det tar vel litt tid å få ut den andre ungen og eventuelle ting dere skal ha med. 

Det er jo derfor man har babycall. Våkner babyen så ser og hører man det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud som dere overdramatiserer alt. Utrolig at dere tørr å gå utenfor døren så mye som dere tror kan gå galt

Anonymkode: 8fbc7...b54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. 

Anonymkode: e5f67...987

Godt gjort å glemme at du har bilen på utsiden når du leverer. Er vel ikke som at du setter deg ned i barnehagen og leker, drikker kaffe også vips har det gått noen timer… 

Anonymkode: ba182...8ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke enda en tråd. Jeg vet svarene før jeg har lest

EKSPLODERENDE BILER

BARNET KAN BLI KVELT AV INGENTING. SKJER I BIL MEN IKKE I SENGA

KIDNAPPING

NOEN KAN KOLLIDERE INN I BILEN MEN DET SKJER BARE NÅR BABY ER ALENE

ROMVESENER

Selvfølgelig går det bra. Så sant bilen står i trygt område like utenfor bhg og du har en normal bil, ikke den selvantennende typen som bare venter på at du skal forlate bilen før den eksploderer. 

Anonymkode: 283ce...30f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...