AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #21 Del Skrevet 19. desember 2024 Hører ikke noe her. Bor i blokk. Anonymkode: 3f653...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. desember 2024 #22 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er da ikke lov. Anonymkode: aec9e...3e0 Selvsagt er det lov. Oppvaskmaskin bråker ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. desember 2024 #23 Del Skrevet 19. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 6.11): Igjen, du kan SELVFØLGELIG sette på oppvaskmaskinen om natta. Anonymkode: 1edfc...a83 Man bør SELVFØLGELIG ikke det. Det er brannfare med alle elektriske apparater som surrer og går på egenhånd, og brann eller vannlekkasje kan oppstå mens man ligger og sover. Man skal aldri bruke slike apparater uten å være våken og hjemme. Ikke sett på tørketrommelen når du går i butikken eller drar ut, og heller ikke når du skal sove. En barnefamilie jeg kjenner med tre små unger opplevde en dag at det brøt ut brann på badet i tørketrommelen. Heldigvis var far i huset våken og hjemme med de tre ungene, fikk dem trygt ut og vekk fra røyken og flammene, og brannbil kom til stedet. Dette kunne fort ha brent ned hele huset om de satte på trommelen og dro ut på jobb etc. Det står advarsler i flere artikler om dette på nettet (denne og denne f.eks). IKKE bruk elektriske apparater som tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin uten å være våken og tilstede! Kilde for bildet TV2 Dette kjøkkenet ser slik ut etter at det brøt ut brann i en oppvaskmaskin som sto på: (fra NRK) Endret 19. desember 2024 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #24 Del Skrevet 19. desember 2024 Ja er den relativ ny så bråker den ikke så mye. Datteren vår hadde rommet sitt under kjøkkenet vår. Hun hørte den aldri. Jeg har min arbeidsplass under en leilighet. Hørte ikke hennes heller. Men hørte når vaskemaskinen hennes gikk. Den var ille. Anonymkode: d44b7...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #25 Del Skrevet 19. desember 2024 Brunello skrev (12 minutter siden): Selvsagt er det lov. Oppvaskmaskin bråker ikke. Den durer godt i veggene fra min nabo i alle fall. Anonymkode: 20947...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #26 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 1.12): Hei! Jeg må være våken i natt, og kunne derfor tenkt meg å benytte tiden til litt praktiske ting. Jeg skjønner at jeg ikke kan støvsuge eller kjøre vaskemaskin og sånn. Men tror dere at oppvaskmaskinen høres inn til naboen "bak den veggen"? Har ikke turt å sette på noe i frykt for det. Ønsker jo å ta hensyn, og har ikke den aller mest stillegående oppvaskmaskinen. Anonymkode: c90da...453 De hører kanskje ikke at maskinen går, men det som alltid høres godt r når vaskemaskiner tømmer ut vann. Da renner det i en viss fart gjennom alle etasjer. Forferdelig irriterende å bli vekket av vaskemaskiner som tømmer ut vann. Nå er da denne tråden forbli din nattevåkne natt…. Anonymkode: 60633...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #27 Del Skrevet 19. desember 2024 Det spørs hvordan boligene er lagt opp. Er kjøkkenet ditt vegg i vegg eller rett over/under naboens soverom så nei. Men er alle kjøkken og bad vendt mot hverandre og du har en moderne maskin som bruker minimalt så er det helt OK. Der jeg bodde i leilighet kunne man også vaske med vaskemaskin fordi badene var vendt mot hverandre og det var kjøkken, gang og stue imellom badene. Anonymkode: 33829...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #28 Del Skrevet 19. desember 2024 Oppvaskmaskin kjører jeg om natten, bor i blokk, i øverste etasje. Ingen har klaget, men jeg vet også at romløsningen i leiligheten under er lik, så kjøkkenet dems er under mitt. Så det kan ikke støye inn på soverommet. Anonymkode: bca3a...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #29 Del Skrevet 19. desember 2024 Million skrev (1 time siden): Man bør SELVFØLGELIG ikke det. Det er brannfare med alle elektriske apparater som surrer og går på egenhånd, og brann eller vannlekkasje kan oppstå mens man ligger og sover. Man skal aldri bruke slike apparater uten å være våken og hjemme. Ikke sett på tørketrommelen når du går i butikken eller drar ut, og heller ikke når du skal sove. En barnefamilie jeg kjenner med tre små unger opplevde en dag at det brøt ut brann på badet i tørketrommelen. Heldigvis var far i huset våken og hjemme med de tre ungene, fikk dem trygt ut og vekk fra røyken og flammene, og brannbil kom til stedet. Dette kunne fort ha brent ned hele huset om de satte på trommelen og dro ut på jobb etc. Det står advarsler i flere artikler om dette på nettet (denne og denne f.eks). IKKE bruk elektriske apparater som tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin uten å være våken og tilstede! Kilde for bildet TV2 Dette kjøkkenet ser slik ut etter at det brøt ut brann i en oppvaskmaskin som sto på: (fra NRK) Hvis du leser innlegget jeg svarer på står det at TS skal være våken. Anonymkode: 1edfc...a83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #30 Del Skrevet 19. desember 2024 Million skrev (1 time siden): Man bør SELVFØLGELIG ikke det. Det er brannfare med alle elektriske apparater som surrer og går på egenhånd, og brann eller vannlekkasje kan oppstå mens man ligger og sover. Man skal aldri bruke slike apparater uten å være våken og hjemme. Ikke sett på tørketrommelen når du går i butikken eller drar ut, og heller ikke når du skal sove. En barnefamilie jeg kjenner med tre små unger opplevde en dag at det brøt ut brann på badet i tørketrommelen. Heldigvis var far i huset våken og hjemme med de tre ungene, fikk dem trygt ut og vekk fra røyken og flammene, og brannbil kom til stedet. Dette kunne fort ha brent ned hele huset om de satte på trommelen og dro ut på jobb etc. Det står advarsler i flere artikler om dette på nettet (denne og denne f.eks). IKKE bruk elektriske apparater som tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin uten å være våken og tilstede! Kilde for bildet TV2 Dette kjøkkenet ser slik ut etter at det brøt ut brann i en oppvaskmaskin som sto på: (fra NRK) Jada jada jada, vi alle kan dø, any second. Anonymkode: bca3a...2d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #31 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): det som alltid høres godt r når vaskemaskiner tømmer ut vann Aldri hørt slikt. Dere må være ekstremt fintfølende. Anonymkode: 1edfc...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #32 Del Skrevet 19. desember 2024 Jeg kjører både støvsuger og vaskemaskin også på natta en helt skjelden gang, av og til må slikt gjøres selv om det ikke er ideellt. Er man er grei og hensynsfull nabo så slipper man unna med at det kan skje at man høres en gang i ny og ne. Støvsuger og vaskemaskin er selvfølgelig ikke noe jeg kjører regelmessig om natta men knuses det glass eller spyes i en seng feks så må det bare til enten man vil eller klokka er midt på svarte natta. Anonymkode: cc5dd...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. desember 2024 #33 Del Skrevet 25. desember 2024 Ryddet for brukerangrep og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #34 Del Skrevet 25. desember 2024 Million skrev (På 19.12.2024 den 17.23): Man bør SELVFØLGELIG ikke det. Det er brannfare med alle elektriske apparater som surrer og går på egenhånd, og brann eller vannlekkasje kan oppstå mens man ligger og sover. Man skal aldri bruke slike apparater uten å være våken og hjemme. Ikke sett på tørketrommelen når du går i butikken eller drar ut, og heller ikke når du skal sove. En barnefamilie jeg kjenner med tre små unger opplevde en dag at det brøt ut brann på badet i tørketrommelen. Heldigvis var far i huset våken og hjemme med de tre ungene, fikk dem trygt ut og vekk fra røyken og flammene, og brannbil kom til stedet. Dette kunne fort ha brent ned hele huset om de satte på trommelen og dro ut på jobb etc. Det står advarsler i flere artikler om dette på nettet (denne og denne f.eks). IKKE bruk elektriske apparater som tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin uten å være våken og tilstede! Kilde for bildet TV2 Dette kjøkkenet ser slik ut etter at det brøt ut brann i en oppvaskmaskin som sto på: (fra NRK) Husker en nrk artikkel om ei dame som hadde satt på vaskemaskin/tørketrommel og gått tur, så hadde det tatt fyr i det elektriske anlegget tror jeg, har alltid vært hjemme når noe sånt står på. Ble livredd. Anonymkode: 786eb...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #35 Del Skrevet 25. desember 2024 Brunello skrev (På 17.12.2024 den 1.27): Så lenge du er våken, er det ok. Hva har det med saken og gjøre? Burde jo være omvendt 😅 får du sove får naboen og sove. Anonymkode: dc10e...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #36 Del Skrevet 25. desember 2024 Ingen andre i blokka mi tar hensyn så jeg setter på oppvaskmaskina. Ikke støvsugeren da. Det er litt mye. Anonymkode: 75a94...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #37 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 10.24): Vann kan renne når man går på do, bruker vasken eller skyller av en tallerken. Hvis man har så god hørsel at man ikke får sove fordi vann renner i rørene burde man skaffe seg enebolig. Det er ikke normalt å våkne av slikt. Anonymkode: 1edfc...a83 Når jeg var barn var det ikke lov og trekke ned på do her etter 22. den reglen er endret , det var litt upraktisk. Så da er alt mulig lov fordi noen kan våkne av at det trekkes ned på do som kan være nødvendig? Anonymkode: dc10e...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #38 Del Skrevet 25. desember 2024 Brunello skrev (På 19.12.2024 den 17.23): Selvsagt er det lov. Oppvaskmaskin bråker ikke. Det er jo ikke selvsagt lov, her er det ikke lov. Om det er lov hos ts er jo ikke lett og vite. oppvaskmaskinen bråker jo, jeg hører jo når den er ferdig . Om det er høyt nok til og holde naboer våkne vet jeg ikke, men det er uansett ikke lov så hadde vært flaut og « teste ut». Anonymkode: dc10e...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. desember 2024 #39 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva har det med saken og gjøre? Burde jo være omvendt 😅 får du sove får naboen og sove. Anonymkode: dc10e...eb2 Poenget er at det skal være kontroll. Kan starte brann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. desember 2024 #40 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er jo ikke selvsagt lov, her er det ikke lov. Om det er lov hos ts er jo ikke lett og vite. oppvaskmaskinen bråker jo, jeg hører jo når den er ferdig . Om det er høyt nok til og holde naboer våkne vet jeg ikke, men det er uansett ikke lov så hadde vært flaut og « teste ut». Anonymkode: dc10e...eb2 Man har ikke lov å nekte slikt om det ikke er sjenerende for naboer. Vaskemaskiner er noe helt annet enn oppvaskmaskiner. De kan forbys fordi de bråker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå