AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #21 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Han så meg ikke, han brydde seg aldri, jeg måtte ta initiativ til alt mulig, i tillegg fremstod han som knipete og gjerrig " sa hun da hun forlot ham. " Bruddet kom som lyn fra klar himmel " sa han.... Anonymkode: b9603...6bc men han er sikkert en veldig snill mann da 🤪 Anonymkode: c79cc...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg var sammen en gjerrigknark før og jeg gjorde det slutt. Jeg skal love deg at han ikke kommer til å forandre den delen av seg. Blomster har ingen funksjon? Det er det dummeste jeg har hørt. Det å få en fin oppmerksomhet i ny og ne er veldig viktig. Jeg har en mann som tjener mindre enn meg men overøser meg med blomster, restaurantbesøk osv. det settes enormt pris på og jeg føler meg verdsatt. Forstår meg veldig godt på deg ts. Enten må du lære deg å leve med det eller så må du gå! Han kommer ikke til å forandre seg Anonymkode: c92fc...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 Høres nøyaktig ut som en jeg datet. Ble aldri invitert ut på noe som helst, men han kjøpte skit dyre klær. Investert i aksjer og fulgte med på kursen. Hvis han spanderte på meg, gjorde han et stort nummer ut av det, gjerne etter å ha bedt meg bli med på noe som så viste seg å koste ganske mye noe jeg ikke var informert om. Du kunne høre det svei skikkelig 😆 jeg hadde langt lavere inntekt enn ham i tillegg, da. Du har jo god råd, du kan vel være litt raus selv! Anonymkode: 611d7...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For mange, inkludert meg selv, er det ulogisk å kjøpe blomster. De har ingen funksjon, og blir etter noen dager søppel. Og jeg ville også tenkt at min voksne partner selv kjøper det hun ønsker seg. Skjønner at dere kvinner synes dette er uromantisk. Men sånn tenker nok mange menn, men elsker partneren sin like mye likevel. Anonymkode: 013bb...72d Samtidig så kjøper dere alkohol, som har ingen funksjon annet enn å ødelegge kroppen og helsa. Anonymkode: 5ef93...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres nøyaktig ut som en jeg datet. Ble aldri invitert ut på noe som helst, men han kjøpte skit dyre klær. Investert i aksjer og fulgte med på kursen. Hvis han spanderte på meg, gjorde han et stort nummer ut av det, gjerne etter å ha bedt meg bli med på noe som så viste seg å koste ganske mye noe jeg ikke var informert om. Du kunne høre det svei skikkelig 😆 jeg hadde langt lavere inntekt enn ham i tillegg, da. Du har jo god råd, du kan vel være litt raus selv! Anonymkode: 611d7...627 Oh glemte han synes inngangsbillett var så dyrt en gang at han nektet å betale for en sandwich på foredraget. Han tok den bare, en til meg og en til ham og latet som han "spanderte" den. Anonymkode: 611d7...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt enig, kan få blomster fra Kiwi jeg..og ja jeg har kjøpt pyjamas, blomster, kinobilletter til han og prøver å si på en forsiktig måte at der er verdifult og kjekt å glede andre. Anonymkode: ca3a1...bf2 Hva svarer han da? Anonymkode: 611d7...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 Tubaluba skrev (7 timer siden): Klarte du virkelig å få ut av innlegget at dette handlet primært om blomster? Ja. Skjønner at du og kvinner leste mer «mellom linjene»,at han ikke bryr seg om henne , at han ikke ser for seg noen fremtid med henne, at han er følelsesmessig kald. Jeg mener altså at manglende smågaver ikke betyr manglende kjærlighet. Faktisk tror jeg menn som gir masse blomster og sjokolade enten a) er romantisk uerfarne, og har plukket opp tips i amerikanske filmer, eller b) har skjult agenda. Blomster og smågaver kan brukes til å manipulere partneren til å gjøre som en vil. Partneren vil havne i «gavegjeld», og vil føle hun skylder noe. Anonymkode: 013bb...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samtidig så kjøper dere alkohol, som har ingen funksjon annet enn å ødelegge kroppen og helsa. Anonymkode: 5ef93...d0d Alkohol er jo livets krydder! Klart det har en funksjon Anonymkode: 013bb...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg synes det er utrolig rart å sitte og forvente å bli spandert på. I dag har kvinner like muligheter til å tjene penger som menn. I gamledager var ikke dette tilfellet, og ja, da var det mer naturlig at menn skulle spandere på kvinner. Men i dag er det altså ikke sånn. Jeg synes det er utrolig usjarmerende å sitte der og surve over at andre ikke bruker sine egne penger på deg. Verken jeg eller mannen har det å bruker penger og kjøpe materielle gaver og ting som "kjærlighetsspråk". Mannen min kjøper aldri gaver eller blomster til meg utenom bursdager og jul, og altså, når vi går ut og spiser, så betalte vi hver for oss før vi flyttet sammen. Han viser kjærlighet med gode ord og handlinger. Anonymkode: 9cd31...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Skjønner at du og kvinner leste mer «mellom linjene»,at han ikke bryr seg om henne , at han ikke ser for seg noen fremtid med henne, at han er følelsesmessig kald. Jeg mener altså at manglende smågaver ikke betyr manglende kjærlighet. Faktisk tror jeg menn som gir masse blomster og sjokolade enten a) er romantisk uerfarne, og har plukket opp tips i amerikanske filmer, eller b) har skjult agenda. Blomster og smågaver kan brukes til å manipulere partneren til å gjøre som en vil. Partneren vil havne i «gavegjeld», og vil føle hun skylder noe. Anonymkode: 013bb...72d Det er en sånn merkelig tankegang det der, at man havner i noen slags "gjeld" dersom partner gir deg noe for å glede deg, men det er kanskje slik en gjerrig/lite generøs person tenker. Jeg har aldri følt at jeg har stått i "gjeld" til noen av mine to samboere fordi de har gitt meg blomster eller spandert middag innimellom, og de har heller aldri påpekt at jeg "skylder" dem noe for disse tingene. Nå spanderer jeg gjerne middag eller et par drinker eller kinobillett på min partner, da, fordi jeg synes det er koselig å glede ham med noe jeg vet han liker, så sånn sett kan det hende det "jevner seg ut", hvis man har den type tankegang. Endret 17. desember 2024 av Roci 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 17. desember 2024 #31 Del Skrevet 17. desember 2024 Kjøper aldri blomster, men jeg plukker opp ting hun har lyst på som hun har pratet om, og kjøper med det innimellom. Vi har felles økonomi, og noen ganger må jeg overtale henne til å kjøpe det hun har lyst på selv. Jo, kjøpte forresten favorittblomsten hennes, som er en uteplante, og et sett med legoroser. Vi kaller ikke slike ting gaver, men heller overraskelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 17. desember 2024 #32 Del Skrevet 17. desember 2024 Gjerrig partner som aldri inviterer eller spanderer er uaktuelt. Og ja - jeg spanderer også. Det ble litt mye snakk om blomster her, selv om det kun var et eksempel i HI. Hos oss har friske blomster på bordet en veldig viktig trivselsfunksjon. Takk, kjære mann. TS, finn noen rausere heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17. desember 2024 #33 Del Skrevet 17. desember 2024 En mann som plukker blomster til meg smelter hjertet mitt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #34 Del Skrevet 17. desember 2024 Irak skrev (1 time siden): En mann som plukker blomster til meg smelter hjertet mitt ❤️ Du skal vite at mannen da har en skjult agenda. Ingen heterofil mann vil spontant plukke blomster for å gi til sin kjære som uttrykk for kjærlighet. Anonymkode: 013bb...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #35 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er utrolig rart å sitte og forvente å bli spandert på. I dag har kvinner like muligheter til å tjene penger som menn. I gamledager var ikke dette tilfellet, og ja, da var det mer naturlig at menn skulle spandere på kvinner. Men i dag er det altså ikke sånn. Jeg synes det er utrolig usjarmerende å sitte der og surve over at andre ikke bruker sine egne penger på deg. Verken jeg eller mannen har det å bruker penger og kjøpe materielle gaver og ting som "kjærlighetsspråk". Mannen min kjøper aldri gaver eller blomster til meg utenom bursdager og jul, og altså, når vi går ut og spiser, så betalte vi hver for oss før vi flyttet sammen. Han viser kjærlighet med gode ord og handlinger. Anonymkode: 9cd31...f79 Hvis du hadde lest, ville du ha sett at hun har kjøpt flere ting til ham. Anonymkode: 5ef93...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #36 Del Skrevet 17. desember 2024 Irak skrev (1 time siden): En mann som plukker blomster til meg smelter hjertet mitt ❤️ I desember? Anonymkode: 5ef93...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #37 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje noen bør lære mannen din normal sosial etikette? Fy faen, skulle ønske jeg kunne slutte med alt mas og kjas fordi "det ikke falt meg naturlig". Hverken tredje skifte, julefeiring eller bursdagsgaver faller meg naturlig! Men jaggu bærer jeg konsekvensene av å la være å utføre oppgavene! Anonymkode: a69e7...36a Det tredje skiftet eksisteter ikke. Jul og busdag kan du fase ut, om du ønsker. Anonymkode: df2b9...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #38 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du skal vite at mannen da har en skjult agenda. Ingen heterofil mann vil spontant plukke blomster for å gi til sin kjære som uttrykk for kjærlighet. Anonymkode: 013bb...72d Ja, er en kjent sak at alle gartnere og botanikere gjennom tidene har vært kvinner, som f eks den kjente Carla von Linné. Ingen heterofile menn har noensinne jobbet med så feminine ting som kryssing av planter, framdyrking av nye blomsterarter, rosehager og så videre. Det ville jo vært like komisk som om et fruentimmer skulle iført seg benklær i stedet for skjørter! Utenkelig! Anonymkode: e7a6a...b91 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #39 Del Skrevet 17. desember 2024 Mange menn tenker rett og slett ikke på sånne "tulleting" uten funksjon. Jeg husker en venninne av meg klagde så fælt på at mannen ikke kjøpte blomster, smykker på valentines, tok med henne på kino osv. Den samme mannen kom støtt og stadig hjem med ting som treningstøy, kjøkkenutstyr, skibriller, nye joggesko, gnagsårsokk (hun var plaget med gnagsår) og andre praktiske ting til henne. Når hun tok det opp med han kunne han ikke forstå at hun ikke satt like mye pris på nye joggesko som blomster som visner. For han tenkte han var kjempe spandabel og romantisk som kom hjem med disse tingene som han tenkte på henne når han så i butikken 🫣 hun derimot hadde ikke ansett disse tingene som gaver, fordi de ble gitt veldig sånn "se her kjøpte disse til deg idag" uten mye innlevelse annet enn at det var en selvfølge som å kjøpe melk på butikken. Anonymkode: 74842...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #40 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange menn tenker rett og slett ikke på sånne "tulleting" uten funksjon. Jeg husker en venninne av meg klagde så fælt på at mannen ikke kjøpte blomster, smykker på valentines, tok med henne på kino osv. Den samme mannen kom støtt og stadig hjem med ting som treningstøy, kjøkkenutstyr, skibriller, nye joggesko, gnagsårsokk (hun var plaget med gnagsår) og andre praktiske ting til henne. Når hun tok det opp med han kunne han ikke forstå at hun ikke satt like mye pris på nye joggesko som blomster som visner. For han tenkte han var kjempe spandabel og romantisk som kom hjem med disse tingene som han tenkte på henne når han så i butikken 🫣 hun derimot hadde ikke ansett disse tingene som gaver, fordi de ble gitt veldig sånn "se her kjøpte disse til deg idag" uten mye innlevelse annet enn at det var en selvfølge som å kjøpe melk på butikken. Anonymkode: 74842...9ef Da må han takke nei når hun tilbyr han slike ting uten funksjon. Anonymkode: 5ef93...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå