Gå til innhold

Gjerrighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takle at en evt partner viser seg for å være gjerrig.? Han kjøper veldig dyre merkeklær til seg selv da, men inviterer aldri på lunsj, kino, ...sitter og følger med på aksjekursen da...er det noen som har erfaringer? Jeg tjener godt og kan ta vare på meg selv...men en blomsterbukett...eller noe en sjelden gang? Er det jeg som er gammeldags?

Anonymkode: ca3a1...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan takle at en evt partner viser seg for å være gjerrig.? Han kjøper veldig dyre merkeklær til seg selv da, men inviterer aldri på lunsj, kino, ...sitter og følger med på aksjekursen da...er det noen som har erfaringer? Jeg tjener godt og kan ta vare på meg selv...men en blomsterbukett...eller noe en sjelden gang? Er det jeg som er gammeldags?

For mange, inkludert meg selv, er det ulogisk å kjøpe blomster. De har ingen funksjon, og blir etter noen dager søppel. Og jeg ville også tenkt at min voksne partner selv kjøper det hun ønsker seg. 
Skjønner at dere kvinner synes dette er uromantisk. Men sånn tenker nok mange menn, men elsker partneren sin like mye likevel. 

Anonymkode: 013bb...72d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte har du med gave til han?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min mann det der. Han viser kjærlighet på andre måter. Ofte fysisk kontakt, elker praktisk hjelp.

Han har feks hjulpet økonomien min mye ved å lære meg å være mer nøysom og det å jobbe mye. Det er mer verdt enn blomster. 

Anonymkode: cab95...135

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye penger, men er en raus og generøs person. Hadde ikke fungert med en som er gjerrig.

Kjæresten min har veldig god råd. Han er fornuftig mht penger, men når det kommer til meg og barna våre(særkullsbarn) er han veldig generøs.

Vi har brukt mye penger på hverandre og på hverandres barn.

Blomster og sjokolade bryr jeg meg lite om. Er mer opptatt av opplevelser og aktiviteter sammen. Jeg har gitt han en del gaver og han har gitt meg noen få, men veldig gjennomtenkte og dyre gaver.

Anonymkode: ceb3e...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper blomster om jeg vil ha det og mannen kjøper kun gaver om andre minner han på det, være seg bursdag, bryllupsdag, jul osv - han tenker rett og slett ikke på det, ikke fordi han er gjerrig men fordi det ikke faller han naturlig. 

Anonymkode: 6a115...e8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøper blomster om jeg vil ha det og mannen kjøper kun gaver om andre minner han på det, være seg bursdag, bryllupsdag, jul osv - han tenker rett og slett ikke på det, ikke fordi han er gjerrig men fordi det ikke faller han naturlig. 

Anonymkode: 6a115...e8c

Kanskje noen bør lære mannen din normal sosial etikette?

Fy faen, skulle ønske jeg kunne slutte med alt mas og kjas fordi "det ikke falt meg naturlig". Hverken tredje skifte, julefeiring eller bursdagsgaver faller meg naturlig! Men jaggu bærer jeg konsekvensene av å la være å utføre oppgavene! 

Anonymkode: a69e7...36a

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For mange, inkludert meg selv, er det ulogisk å kjøpe blomster. De har ingen funksjon, og blir etter noen dager søppel. Og jeg ville også tenkt at min voksne partner selv kjøper det hun ønsker seg. 
Skjønner at dere kvinner synes dette er uromantisk. Men sånn tenker nok mange menn, men elsker partneren sin like mye likevel. 

Klarte du virkelig å få ut av innlegget at dette handlet primært om blomster? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje noen bør lære mannen din normal sosial etikette?

Fy faen, skulle ønske jeg kunne slutte med alt mas og kjas fordi "det ikke falt meg naturlig". Hverken tredje skifte, julefeiring eller bursdagsgaver faller meg naturlig! Men jaggu bærer jeg konsekvensene av å la være å utføre oppgavene! 

Enig med deg her!

Skulle ønske jeg også kunne bruke den unnskyldningen i julestresset. "Takk for de 70 julegavene dere har brukt masse tid og penger på, folkens. Dere får ingenting av meg da, for det faller meg ikke naturlig å huske sånt" 😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke sikkert manglende kjøp av blomsterbuketter handler om gjerrighet? Som mann selv, er jeg nok i den kategorien som er for dårlig på å kjøpe ting til partneren min, men det handler ikke om å være gjerrig. Handler mer om at det bare ikke blir noe av selv om jeg vet at min partner ville sette pris på det. Samme gjelder forsåvidt å invitere på ting. Vi drar gjerne på ting sammen, men sjelden at initiativet kommer fra meg. Igjen, det handler ikke om penger, men mer om at jeg ikke har så stort behov for å gjøre slike ting, samtidig som jeg er litt for dårlig på å gjøre det for partnerens skyld. Blir liksom ikke noe av. Synes vi har det fint uten disse tingene.

Anonymkode: f3271...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sikkert manglende kjøp av blomsterbuketter handler om gjerrighet? Som mann selv, er jeg nok i den kategorien som er for dårlig på å kjøpe ting til partneren min, men det handler ikke om å være gjerrig. Handler mer om at det bare ikke blir noe av selv om jeg vet at min partner ville sette pris på det. Samme gjelder forsåvidt å invitere på ting. Vi drar gjerne på ting sammen, men sjelden at initiativet kommer fra meg. Igjen, det handler ikke om penger, men mer om at jeg ikke har så stort behov for å gjøre slike ting, samtidig som jeg er litt for dårlig på å gjøre det for partnerens skyld. Blir liksom ikke noe av. Synes vi har det fint uten disse tingene.

Hehehehehehehe. 

Og hvordan har din partner det da?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blomster er noe mange kvinner sitter pris på. Kan være fra matbutikken, trenger ikke være dyre. Men en fin  gest så hun føler at hun betyr noe.. Det koster så lite! Derfor er kvinner utro, de får det andre steder enn hjemme...

Anonymkode: 140e9...9e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Slutt å se på ham som 'eventuell partner' hvis han ikke er den type partner du ønsker deg.  

Anonymkode: 501cf...553

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor er blomster hyggelig å få, de har kun hensikten å glede noen. 

Anonymkode: b9603...6bc

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Han så meg ikke, han brydde seg aldri, jeg måtte ta initiativ til alt mulig, i tillegg fremstod han som knipete og gjerrig " sa hun da hun forlot ham. 

" Bruddet kom som lyn fra klar himmel " sa han....

Anonymkode: b9603...6bc

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke helt tak på om han faktisk er gjerrig. Eller om det er blomster og spontane gaver du savner. 

Han gir til bursdag og jul, da det er vanlig etikette å gi?

Hvordan er han når dere gjør noe sammen, som å spise, eller reise? Slike som sender vippskrav på en cafè takler jeg ikke, eller som sitter og finregner på hvem som spiste dessert, og hvor mye hovedretten kostet, og deler regningen deretter. 

Anonymkode: 92b53...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt feil at blomster ikke har en funksjon. Den funksjonen er å gjøre kjæresten glad, og føle seg satt pris på. Bare en emosjonell analfabet kan misforstå det.. 

Og i et forhold er det selvsagt viktig å skape gode følelser mellom hverandre. Hvis noe så billig, tross alt, som en blomsterbukett er kan bidra til det, vel, da er ikke det mye å lure på. Noen ganger i året, det bør man by på hvis kjæresten er glad i blomster.

Anonymkode: 1aac2...a96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster er nå èn ting - jeg er glad i å pynte med friske blomster til helgen, men det går fint å kjøpe dem selv :) Nå har jeg en samboer som har fått med seg dette, så innimellom kommer han med blomster til meg🥰 Det handler jo sånn sett ikke om blomstene i seg selv, men at man gjør ting for den andre parten som man vet vedkommende setter pris på. Gjerrighet og generøsistet handler ikke bare om penger, og jeg tenker at om en person unner seg selv diverse luksus og dyre ting, men ikke ikke har "råd" til å gjøre noe for partner som man ved vedkommende setter pris på, da er man gjerrig. Hvis man ikke synes blomster er "logisk", men vet at partneren ville blitt kjempeglad for en blomsterbukett, hvorfor er det da så vanskelig å gjøre denne lille tingen for å glede vedkommende? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blomster er noe mange kvinner sitter pris på. Kan være fra matbutikken, trenger ikke være dyre. Men en fin  gest så hun føler at hun betyr noe.. Det koster så lite! Derfor er kvinner utro, de får det andre steder enn hjemme...

Anonymkode: 140e9...9e5

Helt enig, kan få blomster fra Kiwi jeg..og ja jeg har kjøpt pyjamas, blomster, kinobilletter til han og prøver å si på en forsiktig måte at der er verdifult og kjekt å glede andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...