Gå til innhold

Er det noen kvinner der ute som fortsatt deler drømmen om stor familie, tradisjonelle verdier og komme seg ut av hamster hjulet?

Kim_Braskerud

Anbefalte innlegg

Hei! 😊

Jeg er en 39 år gammel mann som ønsker å finne en livspartner som deler mine verdier og drømmen om en stor, kjærlighetsfull familie. Jeg ser etter en kvinne som er åpen for en tradwife-livsstil(Jobbe deltid/være hjemmeværende), hvor vi sammen bygger et hjem basert på kjærlighet, respekt og tradisjonelle familieverdier.

Hvorfor vil jeg ha en norsk tradisjonelle kvinne:

1. Mer tid til barna og familien

En deltidsstilling gir fleksibilitet til å tilbringe mer tid med barna, noe som er verdifullt for deres oppvekst og utvikling. Når en forelder kan være mer tilstede i hverdagen, kan det skape et stabilt, trygt og varmt miljø for barna. Dette er spesielt viktig i en stor familie, hvor hvert barn trenger individuell oppmerksomhet.

2. Bedre balanse mellom jobb og hjem

Deltidsarbeid gjør det lettere å håndtere hverdagen, som ofte kan være krevende med en stor familie. Å ha en dedikert person til å organisere familiens rutiner, lage sunn mat, følge opp aktiviteter og skape et harmonisk hjem kan redusere stress for alle i husstanden.

3. Mulighet for personlig utvikling hjemme

Mange kvinner som velger en tradwife-livsstil opplever at de får tid til å utvikle seg selv på andre områder enn i yrkeslivet. Enten det handler om å lære nye ferdigheter (som matlaging, håndarbeid, hagestell eller andre interesser), engasjere seg i frivillighet eller bygge fellesskap i lokalmiljøet, kan dette gi stor glede og mening.

4. Styrke familieverdiene

Tradwife-livsstilen legger vekt på å bevare tradisjonelle familieverdier som samarbeid, kjærlighet og støtte. En mer tilstedeværende rolle i hjemmet kan gjøre det lettere å formidle disse verdiene videre til barna og skape sterke bånd som varer livet ut.

5. Fleksibilitet og økonomisk trygghet

Hvis mannen har en stabil inntekt, gir det kvinnen frihet til å velge en deltidsjobb som hun trives med, uten presset om å måtte jobbe fullt. Det kan også være økonomisk fordelaktig for familien å ha én som kan håndtere mange praktiske oppgaver hjemme, i stedet for å betale for barnepass, matlevering og andre tjenester.

6. Fokus på helse og velvære

Å balansere jobb og hjem på en måte som ikke krever for mye tid utenfor huset, kan gi rom for å ta vare på egen helse, både fysisk og mentalt. Dette kan være fordelaktig for både kvinnen selv og hele familien, siden hennes energi og velvære ofte setter tonen for resten av hjemmet.

7. Skape et harmonisk hjemmemiljø

I en stor familie er det mye som skjer, og det er verdifullt å ha én person som kan være "limet" i hverdagen – en som skaper ro og struktur. Dette kan inkludere alt fra å lage måltider og ta vare på huset til å sørge for at barna føler seg sett og hørt.

8. Frihet til å prioritere det som betyr mest

En tradwife-livsstil gir mulighet til å prioritere familie og hjem fremfor eksternt arbeid. For mange kvinner er dette en kilde til glede og tilfredshet, fordi det lar dem fokusere på det de føler er mest meningsfylt i livet.

Er det noen som vet hvor man kan aktivt lete etter disse damene, selv om jeg får veldig mange matcher syntes jeg disse date appene ikke er noe særlig.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så lett å finne en partner om du har så spesifike krav til "kariere". Veldig mange kvinner bil nok treke seg una om du er åpen på dette i profilen din, blir lit som om en damma hadde hat krav til menn sine løninger i tinder profilen sin. Untaket er kansje sterkt relgiøse miljøer, der tror jeg kvinner er mer instilt på slikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kortere versjon:

"Er du en kvinne som ønsker å være mor til både mann og barn? Som ikke ønsker egen lønn, pensjon og egne rettigheter? Da er jeg mannen for deg"

Anonymkode: 9dfe7...aeb

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er mange damer som gjerne vil dette. Og kanskje spesielt etter at de har fått barn. 

Anonymkode: 91771...f27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du fått Chat GPT til å skrive dette? For det ser jammen meg slik ut. (Ikke at det betyr noe altså, men det var alt jeg klarte å tenke på når jeg leste punktene dine).

Anonymkode: db85c...d3a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor mye tjener du, og hvor bor du? Hvilken materiell levestandard kan du tilby en slik kvinne?

Anonymkode: f2cdd...912

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva hvis det er deg som jobber deltid og står for alt hjemme,  så kan kona jobbe ute? 

Anonymkode: 80d47...43b

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kim_Braskerud skrev (18 minutter siden):

Hei! 😊

Jeg er en 39 år gammel mann som ønsker å finne en livspartner som deler mine verdier og drømmen om en stor, kjærlighetsfull familie. Jeg ser etter en kvinne som er åpen for en tradwife-livsstil(Jobbe deltid/være hjemmeværende), hvor vi sammen bygger et hjem basert på kjærlighet, respekt og tradisjonelle familieverdier.

En deltidsstilling gir fleksibilitet til å tilbringe mer tid med barna, noe som er verdifullt for deres oppvekst og utvikling. Når en forelder kan være mer tilstede i hverdagen, kan det skape et stabilt, trygt og varmt miljø for barna. Dette er spesielt viktig i en stor familie, hvor hvert barn trenger individuell oppmerksomhet.

Deltidsarbeid gjør det lettere å håndtere hverdagen, som ofte kan være krevende med en stor familie. Å ha en dedikert person til å organisere familiens rutiner, lage sunn mat, følge opp aktiviteter og skape et harmonisk hjem kan redusere stress for alle i husstanden.

Mange kvinner som velger en tradwife-livsstil opplever at de får tid til å utvikle seg selv på andre områder enn i yrkeslivet. Enten det handler om å lære nye ferdigheter (som matlaging, håndarbeid, hagestell eller andre interesser), engasjere seg i frivillighet eller bygge fellesskap i lokalmiljøet, kan dette gi stor glede og mening.

Tradwife-livsstilen legger vekt på å bevare tradisjonelle familieverdier som samarbeid, kjærlighet og støtte. En mer tilstedeværende rolle i hjemmet kan gjøre det lettere å formidle disse verdiene videre til barna og skape sterke bånd som varer livet ut.

Hvis mannen har en stabil inntekt, gir det kvinnen frihet til å velge en deltidsjobb som hun trives med, uten presset om å måtte jobbe fullt. Det kan også være økonomisk fordelaktig for familien å ha én som kan håndtere mange praktiske oppgaver hjemme, i stedet for å betale for barnepass, matlevering og andre tjenester.

Å balansere jobb og hjem på en måte som ikke krever for mye tid utenfor huset, kan gi rom for å ta vare på egen helse, både fysisk og mentalt. Dette kan være fordelaktig for både kvinnen selv og hele familien, siden hennes energi og velvære ofte setter tonen for resten av hjemmet.

I en stor familie er det mye som skjer, og det er verdifullt å ha én person som kan være "limet" i hverdagen – en som skaper ro og struktur. Dette kan inkludere alt fra å lage måltider og ta vare på huset til å sørge for at barna føler seg sett og hørt.

En tradwife-livsstil gir mulighet til å prioritere familie og hjem fremfor eksternt arbeid. For mange kvinner er dette en kilde til glede og tilfredshet, fordi det lar dem fokusere på det de føler er mest meningsfylt i livet.

Er det noen som vet hvor man kan aktivt lete etter disse damene, selv om jeg får veldig mange matcher syntes jeg disse date appene ikke er noe særlig.

Hvis du setter inn 10-20k på egen pensjonskonto til meg i måneden, så ok 

Anonymkode: e12f8...cd0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette. Barna har du allerede, du trenger bare en til å passe dem?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så lett å finne en partner om du har så spesifike krav til "kariere". Veldig mange kvinner bil nok treke seg una om du er åpen på dette i profilen din, blir lit som om en damma hadde hat krav til menn sine løninger i tinder profilen sin. Untaket er kansje sterkt relgiøse miljøer, der tror jeg kvinner er mer instilt på slikt. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du råd til dette da?

Anonymkode: ca1f8...3d0

Tiden vi er i nå, så er det jo tøft økonomisk for de fleste.

Men klarer fint å betjene lånet på hus/tomt, jeg er veldig økonomisk av meg 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der går vel fint helt til du blir lei av dama, erstatter henne med en yngre versjon, og hun sitter igjen med null kapital, stooort hull i CV'en, null pensjonspoeng osv osv.

Nei, takk! 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nope!

Du beskriver mitt verste mareritt.

Selv ikke med en million i uken av mannen hadde jeg ønsket dette. 

Jeg vil ha et selvstendig liv, bli sett på som et selvstendig menneske.

Anonymkode: 7d34f...f80

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kim_Braskerud skrev (1 minutt siden):

Men det holder jo ikke - du må jo ha råd til alle utgiftene, pluss de manglende pensjonsinntektene til vedkommende. Det må selvsagt dekkes med din lønn eller?

Anonymkode: 779c2...ac4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kim_Braskerud skrev (4 minutter siden):

Så du har gjeld og barn og ønsker hjelp med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kim_Braskerud skrev (28 minutter siden):

Hei! 😊

Jeg er norsk kvinne og kunne tenke meg dette. Nå har jeg kjæreste da, men vi har kun mulighet til å gå ned i 80 % stilling. 

Anonymkode: 0156e...e3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kim_Braskerud skrev (4 minutter siden):

Da blir det vanskelig. Du må ha lønn for to i tilegg til alle utgiftene til barna, som er dyrt. 

Anonymkode: 56a85...b0f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det holder jo ikke - du må jo ha råd til alle utgiftene, pluss de manglende pensjonsinntektene til vedkommende. Det må selvsagt dekkes med din lønn eller?

Anonymkode: 779c2...ac4

Det holder om man ikke må ha alle unyttige ting i livet. Mat på bordet, tak over hodet og kjærlighet er nok for de som er enig i en slik livsstil.

Anonymkode: 48b0f...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...