Gå til innhold

Har en i nær familie med kols/begynnende Kols

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det en av de tre onklene jeg har som fikk kols ifjor. Han er 70, men likevel alltid vært så sprek og veldig oppegående. Nå merker jeg han allerede sliter med pusten. Ikveld fikk jeg en skikkelig sorg rundt tanken på dette, siden jeg jobber på sykehjem på både langtidsavd og med demens, skikkelig vondt å tenke på hvilken fremtid han har i vente. Vet dere prognosen til kolspasienter? Vi har hatt noen hos oss, men jeg aner ikke hvor fort det gikk fra å være hjemme til de måtte inn på sykehjemmet. Det er så trist å se. Han er en nær onkel av meg og jeg har vært i kun 2 begravelser tidligere i en alder av 38. 

Anonymkode: 8a411...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa fikk kols og emfysem da han var 50 år gammel, han døde da han var 75 år. Han var riktignok ganske syk de siste årene, men en kan gjøre helsebringende aktiviteter/medisiner for å holde utviklingen i sjakk. 

Jeg vil anbefale deg og heller bruke tiden positivt rundt din onkel, i stedet for å tenke på hvordan utviklingen vil bli. 

En vet uansett aldri hva morgendagen vil bringe, selv om en er frisk eller syk. Onkelen din kan ha mange gode år framfor seg.

Anonymkode: c3214...02f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pappa fikk kols og emfysem da han var 50 år gammel, han døde da han var 75 år. Han var riktignok ganske syk de siste årene, men en kan gjøre helsebringende aktiviteter/medisiner for å holde utviklingen i sjakk. 

Jeg vil anbefale deg og heller bruke tiden positivt rundt din onkel, i stedet for å tenke på hvordan utviklingen vil bli. 

En vet uansett aldri hva morgendagen vil bringe, selv om en er frisk eller syk. Onkelen din kan ha mange gode år framfor seg.

Anonymkode: c3214...02f

Trist å høre om din far. Det er en forferdelig lidelse å gå gjennom. Noen er verre enn andre men tilslutt blir det vel ille. Jeg får tenke på kow positivt. Ikveld satt jeg bare å tenke på mine foreldre som jeg merker blir eldre men heldigvis friske så langt ❤️ det bare satt en skikkelig tankevekker i meg. Livet er skjørt 

Anonymkode: 8a411...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...