AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er frivillig singel og barnløs, det er ikke synd på meg, dette er selvvalgt. Jeg bor langt fra familien min, som består av min søster og foreldre, og vi har lite kontakt utenom julefeiringen hvert år. Må understreke at jeg ikke er ensom eller lei meg for at jeg og familien har lite kontakt. Jeg fyller dagene mine med jobb, trening, venner og egne interesser. Til jul er det forventet at jeg kommer hjem og feirer med familien, som jeg egentlig har vokst fra, selvom det ikke er noe usagt mellom oss. Vi er bare veldig ulike og har få felles interesser. Min søster har mann og barn, som tar mye plass. Gruer meg til julefeiringen hvert år. Det er 3-4 dager med unger som er høyt og lavt, er sikker på at 4 åringen til søstera mi har en eller annen diagnose, fordi kidden er spinnvill. I år har hun en kolikkunge i tillegg 😭 Hele julekvelden går med på å roe ned gærningen som bare venter på å rive opp pakkene. Det er det eneste ungen er opptatt av. Det er ikke mulig å føre en samtale uten å bli avbrutt. Så har du far og svoger som diskuterer sport til de sovner. Mor som stresser med julematen og «hyller» kidden til søstera mi for hver eneste lille ting han gjør. Typ «så flink du var til å hoppe på sofaen Per». Og søstera mi er alltid stressa og i hæla på 4 åringen som er super gira hele julaften. 1. og 2. juledag herjer han med lekene han får i julegave. Både 1.og 2. juledag er det juleselskap hos andre familiemedlemmer. Der er det enda flere unger, enda mer herjing og enda mer utveksling av gaver. Synes denne julefeiringa er både dyr og slitsom. Ikke en ting jeg liker ved den, hverken den tvungne hyggen, kjøpefesten eller maten for den saks skyld. Hater all julemat, alt fra pinnekjøtt til ribbe, kalkun etc. Gruer meg til å dra hjem hvert år. Det er både dyrt, rådyre flybilletter, gaver, transport til og fra flyplassen etc. havner fort på 10000kr. Jeg har veldig god økonomi, men liker ikke å bruke penger på ting som ikke gir meg noe, slik som denne julefeiringa. Har stort nettverk og mange venner her jeg bor, men jula er familietid og det eneste som er akseptert er å feire med familie. Hadde det vært opp til meg ville jeg ha sendt nevøen min en bok i posten som julegave, for det trenger han. Og sendt resten av familien en sms og ønsket dem god jul. Hadde kost meg hjemme med god mat og drikke , ikke julemat. Men da hadde familien nesten dukket opp på døra fordi jula SKAL feires med familien alt annet er stusselig 🥲 Anonymkode: b8385...646 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du gjør akkurat som du selv bestemmer når du er voksen Bestill deg en tur til et annet land og opplev noe annet. Anonymkode: 20cd8...121 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kan love deg at søsteren din har det verre😆 Anonymkode: 39401...16d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Bli hjemme. Høres ikke ut som du liker noen av de. Hadde vært utrolig irritert på deg om du var min søster. Barn flyr rundt, herjer og oppfører seg til tider ekstremt usjarmerende. Sånn er alle barn jeg kjenner inkludert mine. Tenk om du heller kunne ha spurt søsteren din om du skulle ta med nevøen din ut for å gå en tur eller ake. Men som jeg leser her så er du null interessert i å se søsteren din sitt perspektiv, og du virker sjalu for at moren din gir søsteren din og nevøen din oppmerksomhet. Det er ikke synd på deg for at søsteren din har baby med kolikk som stakkars du må "holde ut med" i noen skarve timer. Sykt... Anonymkode: 54ee4...fe1 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Synes du Kan holde deg hjemme. Hvorfor skal man må liv og død henge med familien i jula? Hvis du har det bedre alene synes jeg du bare skal gå for det. ☺️ Anonymkode: ab86e...958 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Høres nå ut som du ikke liker noen av de. Så kansje like greit å bli hjemme, så kan de andre kose seg..uten en som ikke vil dere tid med dem Anonymkode: 1aac3...35a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Voks opp og gro deg noen baller i stedet for å klage. Bli hjemme og bare gi beskjed om det. Når det er så dyrt, din søster har to barn - så tviler jeg på at de drar den lange veien for at de mener at du MÅ feire med dem. Anonymkode: 2d795...9e0 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Sånn er barn. Du liker ikke barn, greit nok, men det er ikke unormalt eller synd på deg fordi du må være rundt barn i julen. Som en annen sier kan du jo ta barnet med ut en tur så han får herjet fra seg. Det hadde sikkert søstera di satt pris på, og ungen hadde blitt roligere etterpå. Har selv en søster som kommer hjem til jul og bare er sur.. Tenker i mitt stille sinn at hvis man kommer og er sur, ja da kan man like godt bli hjemme. Kanskje de tenker det samme om deg? Anonymkode: 6e29d...736 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Voksne som har mulighet til å velge å bli hjemme bør ikke klage over hvor fæl jula med familien er. Det er selvvalgt. Anonymkode: cfa74...195 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Du ligner min søster, som klager over alle andre og ønsker jula på sine premisser. Men hun stiller år etter år fordi om. Hvorfor? Det er ingen som egentlig forventer at folk skal feire jul på en måte en egentlig ikke vil? Du skriver her fordi du får dårlig samvittighet kanskje, men på meg virker det som om du er litt bitter fordi mamma og pappa ikke behandler det lenger som du var da du var barn lenger… På tide å reise til syden 😀😀 God jul Anonymkode: 04941...280 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Tror ikke det er noe tap for dem om du holder deg hjemme Anonymkode: d7aba...be6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whiztle Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): spinnvill Hvor har du fått det utrykket fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Min svoger dropper alltid å feire med familien. Har full respekt for det. Han kom frem til at han gjorde det for noen andre og at han egentlig ville ta mer hensyn til egne ønsker. Jeg syns det er skikkelig fint 😊 Anonymkode: d2852...d8e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Dra på ferie og kos deg. Og send bøker i julegave 😉 Anonymkode: 9389a...ad4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Hold deg hjemme da? Skal være alene selv er så koselig Anonymkode: 200ec...2ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Gjør alle en tjeneste: hold deg der julemagien finnes for deg. Anonymkode: 18b07...093 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Om det er så fælt, så bli hjemme. Du er voksen og bestemmer selv nå. Så om du drar hvert år, så er det nok ikke så ille som du prøver å framstille det som. Anonymkode: 11877...c6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Bli «syk» før jul så du slipper å dra. Bare lat som du hadde kjøpt billett. Anonymkode: 3b64a...5b5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bli hjemme. Høres ikke ut som du liker noen av de. Hadde vært utrolig irritert på deg om du var min søster. Barn flyr rundt, herjer og oppfører seg til tider ekstremt usjarmerende. Sånn er alle barn jeg kjenner inkludert mine. Tenk om du heller kunne ha spurt søsteren din om du skulle ta med nevøen din ut for å gå en tur eller ake. Men som jeg leser her så er du null interessert i å se søsteren din sitt perspektiv, og du virker sjalu for at moren din gir søsteren din og nevøen din oppmerksomhet. Det er ikke synd på deg for at søsteren din har baby med kolikk som stakkars du må "holde ut med" i noen skarve timer. Sykt... Anonymkode: 54ee4...fe1 Nei faktisk så må ikke alle unger være så jævlig slitsomme. Jeg er mor til en gutt, men kjenner meg såå godt igjen i det ts skriver. Jeg og barnet mitt er ganske rolige hjemme begge to, og jeg er dødsliten etter noen timer med min søsters bortskjemte, uhøflige og oppmerksomhetsyke unge. Unger som ikke lar voksne ha en samtale uten å bryte av er egentlig greit nok det, men voksne som ikke greier å si "du, akkurat nå snakker jeg med Berit, du må vente litt", gjør meg GAL. Unger som får lov til å "underholde" hele selskapet med hopping i sofaen eller en sang midt i middagen sånn at hele kvelden handler om å se på kidden... Jeg orker ikke. Synes ts med good samvittighet kan bli hjemme neste jul. Hvis hun risikerer at de kommer til henne får hun heller lyve og si at hun skal feire hos en venninne. Hadde bare ikke giddet å holde på med noe som ga meg så lite glede og det skal virkelig ingen behøve. You do you ts. Anonymkode: 1fcfe...337 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg kan love deg at søsteren din har det verre😆 Anonymkode: 39401...16d Hvordan vet du det??? Bare fordi søsteren har barn betyr det ikke at hun har det verre enn ts! Ts, kan du ikke bare få akutt omgangssyke sånn at du ikke kan dra? Jeg er selv barnløs og har skulket flere julaftener hos familien forsi jeg ikke har orket å være med de spinnville ungene som mangler oppdragelse og som tyter hull i hodet på deg og begynner å skrike i det du IKKE gir oppmerksomhet eller sier at "nå må du vente fordi tante snakker med farmor, jeg kan se på deg om et par minutter!" Anonymkode: 999c8...704 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå