Gå til innhold

Hvem er disse "siste pris" folkene på Finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig slitsomt, synes jeg. Når jeg annonserer et produkt skjer det stadig vekk at jeg får dette spørsmålet.

Forståelig hvis annonsen har stått en stund, men som regel kommer de like etter annonsen er publisert.

Hvem er disse folkene?

Anonymkode: 235ca...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aner ikke, jeg lurer på det samme.

Anonymkode: 2f2f7...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser at det er ganske mange som annonserer med siste pris, også. De kan jeg på en måte skjønne: det er jo bare en annen måte å si at folk ikke skal gidde å prute.

Men de som spør etter siste pris må da være rimelig blåst, og særlig hvis annonsen er ganske ny: "Jeg vil kjøpe for det laaaaaveste du kan tenke deg å gå, uten hensyn til om noen andre kanskje er villige til å gi mer enn meg." 🤪

Anonymkode: 84666...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje noe med kultur, eller bare tilfeldigheter med at de siste med slike meldinger ikke hadde norske navn.

Anonymkode: 235ca...b10

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da svarere jeg bare at prisen er den som står i annonsen.

Anonymkode: 99350...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en irriterende uting, og på meg virker det som det er kulturelt betinget. Det skjer gang på gang hvis jeg selger varer innen bil/verktøy/hjemmeelektronikk. Det er ganske frekt når de sender meldinger type "Gir deg 800. Hente i dag" eller bare "800 ok?" bare minutter eller timer etter at annonsen er lagt ut, for en vare jeg skal ha 1500 for – og som jeg av erfaring vet blir solgt i løpet av et par dager for det. Det er skamløst.

Jeg lar bare være å svare på alle disse. Dette er nok de samme som står og pruter hardt og hissig på skolekorpsets loppemarked...

På den annen side ser jeg ikke noe galt i høre med selger om han/hun er mottakelig for et bud hvis en vare har ligget ute på Finn i et par uker.

Anonymkode: 0388a...700

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi det er så mange idioter der ute som absolutt skal prute, selv om prisen er bra i utgangspunkter. Ved å sette en siste pris, så slipper man skambudene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er en irriterende uting, og på meg virker det som det er kulturelt betinget. Det skjer gang på gang hvis jeg selger varer innen bil/verktøy/hjemmeelektronikk. Det er ganske frekt når de sender meldinger type "Gir deg 800. Hente i dag" eller bare "800 ok?" bare minutter eller timer etter at annonsen er lagt ut, for en vare jeg skal ha 1500 for – og som jeg av erfaring vet blir solgt i løpet av et par dager for det. Det er skamløst.

Jeg lar bare være å svare på alle disse. Dette er nok de samme som står og pruter hardt og hissig på skolekorpsets loppemarked...

På den annen side ser jeg ikke noe galt i høre med selger om han/hun er mottakelig for et bud hvis en vare har ligget ute på Finn i et par uker.

Anonymkode: 0388a...700

Det er folk fra Tyrkia, Midt Østen og Afrika for det meste som prøver å prute

Anonymkode: 29190...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet, skal en selge på et privat bruktmarked så er realiteten at en treffer personer med helt ulike strategier eller tilnærminger til salg/kjøp. 
Det blir først et problem om noen endrer pris etter avtale.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er folk fra Tyrkia, Midt Østen og Afrika for det meste som prøver å prute

Anonymkode: 29190...38e

Kommer vel helt an på hva man selger. Jeg har over 70 salg på Finn i år, ingen av dem som har forsøkt å prute har hatt annen bakgrunn enn norsk.

Anonymkode: 2f2f7...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...