AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #61 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som mann er jeg uenig. Jeg har brukt mange forskjellige kondom-merker, og jeg har ikke merket noen forskjell på å bruke verken XL kondom eller "vanlige" sånn som type Profil, de som sier at de ikke finner store nok kondomer er bare tull, man kan fint rulle en kondom opp over hele leggen. Anonymkode: 400b5...a78 Det er sant. Men sex med en kondom som passer meg gjør merkbar forskjell for meg i alle fall. Jeg får på de fleste, men det er forskjell på hvor digg det er å knulle med de. Anonymkode: 7eb18...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pondus72 Skrevet 21. desember 2024 #62 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som mann er jeg uenig. Jeg har brukt mange forskjellige kondom-merker, og jeg har ikke merket noen forskjell på å bruke verken XL kondom eller "vanlige" sånn som type Profil, de som sier at de ikke finner store nok kondomer er bare tull, man kan fint rulle en kondom opp over hele leggen. Anonymkode: 400b5...a78 Selv om du kan rulle den opp hele leggen betyr ikke det at det er behagelig. Vanlige kondomer har hatt en tendens til å sprekke når jeg har brukt de, fordi de rett og slett har vært for trange. Etter jeg bare kjøper riktig størrelse fra mysize nå har jwg ikke hatt det problemet noen gang. Så det er forskjell på størrelsene jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #63 Del Skrevet 23. desember 2024 Pondus72 skrev (På 21.12.2024 den 20.35): Selv om du kan rulle den opp hele leggen betyr ikke det at det er behagelig. Vanlige kondomer har hatt en tendens til å sprekke når jeg har brukt de, fordi de rett og slett har vært for trange. Etter jeg bare kjøper riktig størrelse fra mysize nå har jwg ikke hatt det problemet noen gang. Så det er forskjell på størrelsene jo. Ja, og det går ikke bare på størrelse egentlig. De har ulik tykkelse og ulik passform. Om man prøver seg frem og finner en type man liker gjør det faktisk en stor forskjell. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #64 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og det går ikke bare på størrelse egentlig. De har ulik tykkelse og ulik passform. Om man prøver seg frem og finner en type man liker gjør det faktisk en stor forskjell. Anonymkode: 7eb18...d47 ...og likevel klager flesteparten av menn om å måtte bruke. Anonymkode: 400b5...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #65 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 16.42): Er alle mennene da opptatt av å bruke kondom eller er det mange som ikke bryr seg om kondom? Anonymkode: b7cf0...37d Kun de færreste damer er interessert i ONS. Anonymkode: 4836c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #66 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): ...og likevel klager flesteparten av menn om å måtte bruke. Anonymkode: 400b5...a78 Det er mulig. Selv bruker jeg alltid når det er ny partner som jeg ikke kjenner, eller tilfeldig ons. Med de jeg har en litt mer fast relasjon med dropper jeg det. Fordi det er mye bedre. Vet at dette ikke er helt bulletproof tilnærming, men jeg føler at det er et akseptabelt nivå av risiko og ansvarsfullhet. By the way: Det er sjelden jeg har møtt damer som tar inititativ til kondom. Det er nesten utelukkende mitt initiativ. Det er faktisk oftere jeg har møtt damer som spør om jeg kan droppe den, bare så det er sagt. Så dette med sløv kondombruk er på ingen måte bare menns feil. Jeg ligger stort sett med folk fra 45 og oppover, og de fleste damer i den alderen mener at det blir for mye russefeiring over å dra frem kondom egentlig. Men som sagt, med folk jeg ikke kjenner bruker jeg det uansett. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #67 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mulig. Selv bruker jeg alltid når det er ny partner som jeg ikke kjenner, eller tilfeldig ons. Med de jeg har en litt mer fast relasjon med dropper jeg det. Fordi det er mye bedre. Vet at dette ikke er helt bulletproof tilnærming, men jeg føler at det er et akseptabelt nivå av risiko og ansvarsfullhet. By the way: Det er sjelden jeg har møtt damer som tar inititativ til kondom. Det er nesten utelukkende mitt initiativ. Det er faktisk oftere jeg har møtt damer som spør om jeg kan droppe den, bare så det er sagt. Så dette med sløv kondombruk er på ingen måte bare menns feil. Jeg ligger stort sett med folk fra 45 og oppover, og de fleste damer i den alderen mener at det blir for mye russefeiring over å dra frem kondom egentlig. Men som sagt, med folk jeg ikke kjenner bruker jeg det uansett. Anonymkode: 7eb18...d47 Skulle ønske alle gjorde dette, det har ikke bare med prevensjon å gjøre. All kred til deg! Anonymkode: 400b5...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #68 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skulle ønske alle gjorde dette, det har ikke bare med prevensjon å gjøre. All kred til deg! Anonymkode: 400b5...a78 Takk. Hit me up om du er svak for ansvarsfulle menn Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #69 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 0.07): Jeg er skilt i midten av 50 årene. Var gift i 25 år, så har aldri brukt kondom. Brukte p-pille og fikk de to barna vi ønsket. De er voksne nå. Har aldri hatt sex med andre enn mannen min siden jeg var 27 år. Jeg ønsker jo fortsatt et sexliv og må møte nye ute i sosial setting? Kan jeg fortsatt ha sex uten kondom? Jeg kan jo ikke lenger få barn og antar de mennene jeg evt har sex med er 5/10 års pluss/ minus i min alder, så ca 46-66 år? Ant. vis i midten av 50 årene. Ønsker kun sex og ikke forhold og har jo likt best sex vaginalt og oralt uten kondom, og menn i den alderen som ønsker kvinner i min alder, er kanskje minst sjanse for å ha sykdom som smitter? Bør jeg ta med kondom ut på byen? Anonymkode: 3c601...76c Først av alt; tenk yngre enn 45, det du trenger er en sprek, ung fyr etter 27 års ekteskap - tro meg! Deretter; vaksiner deg mot HPV, det florerer der ute og du ble ikke vaksinert som ung antagelig. Så - ta med kondom selv du, synd å gå glipp av en ny fyr hvis han ikke har med. Anonymkode: efb78...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #70 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Først av alt; tenk yngre enn 45, det du trenger er en sprek, ung fyr etter 27 års ekteskap - tro meg! Deretter; vaksiner deg mot HPV, det florerer der ute og du ble ikke vaksinert som ung antagelig. Så - ta med kondom selv du, synd å gå glipp av en ny fyr hvis han ikke har med. Anonymkode: efb78...bcc Helt riktig! Å droppe kondom kan ødelegge for resten av livet (HPV). Snakker av erfaring. Ikke flaut å forlange kondom selv om en er 55! Anonymkode: 400b5...a78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #71 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Først av alt; tenk yngre enn 45, det du trenger er en sprek, ung fyr etter 27 års ekteskap - tro meg! Deretter; vaksiner deg mot HPV, det florerer der ute og du ble ikke vaksinert som ung antagelig. Så - ta med kondom selv du, synd å gå glipp av en ny fyr hvis han ikke har med. Anonymkode: efb78...bcc AnonymBruker skrev (20 timer siden): Helt riktig! Å droppe kondom kan ødelegge for resten av livet (HPV). Snakker av erfaring. Ikke flaut å forlange kondom selv om en er 55! Anonymkode: 400b5...a78 Nå må ikke dette tas til fordel for å droppe hverken vaksine eller kondom. Men er man over 50 så er sannsynligheten for at man allerede har HPV i kroppen stor. Flesteparten av den voksne sexuelt aktive befolkningen har vært smittet en eller annen gang i livet. Og effekten av vaksinen er en god del lavere om man allerede har viruset i kroppen. En annen ting er at hpv fint kan smitte uten kondom, så det er egentlig ikke en fullgod sikkerhet. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #72 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nå må ikke dette tas til fordel for å droppe hverken vaksine eller kondom. Men er man over 50 så er sannsynligheten for at man allerede har HPV i kroppen stor. Flesteparten av den voksne sexuelt aktive befolkningen har vært smittet en eller annen gang i livet. Og effekten av vaksinen er en god del lavere om man allerede har viruset i kroppen. En annen ting er at hpv fint kan smitte uten kondom, så det er egentlig ikke en fullgod sikkerhet. Anonymkode: 7eb18...d47 Jeg kan ikke fatte all denne argumentasjonen mot å bruke kondom i alle sammenhenger? Om en kvinne har levd hele livet monogamt eller hatt veldig lite sex,- hvorfor kan ikke hun aldri hatt HPV før? Er du lege? Eller kan du fortelle hvorfor du ikke vil at folk skal beskytte seg? Dessuten, det finnes andre kjønnssykdommer det ikke er særlig stas å få også! Anonymkode: 400b5...a78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #73 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nå må ikke dette tas til fordel for å droppe hverken vaksine eller kondom. Men er man over 50 så er sannsynligheten for at man allerede har HPV i kroppen stor. Flesteparten av den voksne sexuelt aktive befolkningen har vært smittet en eller annen gang i livet. Og effekten av vaksinen er en god del lavere om man allerede har viruset i kroppen. En annen ting er at hpv fint kan smitte uten kondom, så det er egentlig ikke en fullgod sikkerhet. Anonymkode: 7eb18...d47 Hvorfor er effekten av vaksinen mye mindre om man allerede har viruset i kroppen? 😉 Jeg fikk påvist HPV16 for et par år siden - er 55 år - den nest mest alvorlige varianten. Null celleforandringer. Ved neste kontroll var det borte. Da ble jeg anbefalt å vaksinere meg, hvilket jeg har gjort. Vil det si at jeg fortsatt har viruset i kroppen - selv om det ikke lenger kan påvises ved celleprøve ? Anonymkode: 8ba82...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #74 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke fatte all denne argumentasjonen mot å bruke kondom i alle sammenhenger? Om en kvinne har levd hele livet monogamt eller hatt veldig lite sex,- hvorfor kan ikke hun aldri hatt HPV før? Er du lege? Eller kan du fortelle hvorfor du ikke vil at folk skal beskytte seg? Dessuten, det finnes andre kjønnssykdommer det ikke er særlig stas å få også! Anonymkode: 400b5...a78 Leste du ikke den første linjen i innlegget mitt? Jeg er ikke mot å bruke kondom i det hele tatt. Og leser du litt lenger opp har jeg skrevet et innlegg der jeg sier at jeg alltid bruker det med partnere jeg ikke kjenner. Selvsagt kan det være at hun aldri har hatt hpv. Men sjansen for at hun har hatt det er ganske mye større. Rundt 70% av befolkningen får hpv i løpet av sitt sexuelt aktive liv. (kilde fhi). Og jeg mener det også er greit å være klar over at kondom på ingen måte er en fullgod beskyttelse mot hpv, da viruset fint kan sitte på deler av kroppen som ikke er dekket av kondomen. Jeg tenker at dette er info som er greit å ha med seg selv om man bruker kondom. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #75 Del Skrevet 25. desember 2024 En som er villig til å ha ubeskyttet sex med en tilfeldig, er så dum at jeg aldri hadde tent seksuelt på vedkommende. Anonymkode: 1d8b7...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #76 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor er effekten av vaksinen mye mindre om man allerede har viruset i kroppen? 😉 Jeg fikk påvist HPV16 for et par år siden - er 55 år - den nest mest alvorlige varianten. Null celleforandringer. Ved neste kontroll var det borte. Da ble jeg anbefalt å vaksinere meg, hvilket jeg har gjort. Vil det si at jeg fortsatt har viruset i kroppen - selv om det ikke lenger kan påvises ved celleprøve ? Anonymkode: 8ba82...b23 Vaksinen kurerer ikke allerede pågående infeksjoner av hpv, og effekten er mindre. Det er derfor man vaksinerer i barneskole, før sexuel debut fordi den har størst effekt da. Men den kan ha effekt også blant eldre som er sexuelt aktive etter det jeg vet. Jeg kan ikke svar på akkurat hvorfor det er sånn, men FHI har god informasjon om vaksinen her: https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/hpv-vaksinasjon/?term=#effekt-av-hpv-vaksine Om du fortsatt har det i kroppen eller ikke kan ikke jeg svare på. Noen mener det kan ligge latent i kroppen lenge uten utbrudd. Men jeg leser også flere steder at kroppen kan bekjempe viruset. Om man da blir helt kvitt det eller bare ikke har utbrudd, vet jeg ikke. Jeg syns du skal spørre legen din om dette. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #77 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 12.45): Imun blir man aldri. Men fakta er at svært få personer i den aldersgruppen har kjønnssykdommer. Så sjansen for å få det om man ligger med noen på 55 er laaaaangt mindre enn en på 23. Nå skal ikke dette tas som en oppfordring til å droppe kondom altså. Men at risikoen er mindre kommer man liksom ikke bort fra. Så får man ta egne vurderinger ut i fra det. Anonymkode: 7eb18...d47 Trodde jeg var «sikker» også. Hadde sex med samme mann i 20 år, deretter 10 år med neste, så en aseksuell mann jeg ble sammen med, deretter en kompis. Tenkte at sjansen var svært liten for smitte, men jeg fikk påvist HPV virus etter jeg sjekket meg i fjor. Det har heldigvis gått bra med meg. Er i 50-årene og har aldri hatt sykdommer i underlivet før. Nå har jeg tatt HPV vaksiner (3 stk), og skal være mer forsiktig fremover. Anonymkode: a4d5a...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #78 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde jeg var «sikker» også. Hadde sex med samme mann i 20 år, deretter 10 år med neste, så en aseksuell mann jeg ble sammen med, deretter en kompis. Tenkte at sjansen var svært liten for smitte, men jeg fikk påvist HPV virus etter jeg sjekket meg i fjor. Det har heldigvis gått bra med meg. Er i 50-årene og har aldri hatt sykdommer i underlivet før. Nå har jeg tatt HPV vaksiner (3 stk), og skal være mer forsiktig fremover. Anonymkode: a4d5a...ec5 Ja det kan selvsagt skje. Jeg har egentlig bare poengtert as sjansen er veldig veldig mye større om man er i midten av 20 årene og har tilfeldig sex med jevngamle. Men man kan selvsagt være uheldig uansett alder. Anonymkode: 7eb18...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #79 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja det kan selvsagt skje. Jeg har egentlig bare poengtert as sjansen er veldig veldig mye større om man er i midten av 20 årene og har tilfeldig sex med jevngamle. Men man kan selvsagt være uheldig uansett alder. Anonymkode: 7eb18...d47 Da er du kanskje enig i at det er tryggest å bruke kondom uansett? Finnes andre kjønnssykdommer også? Anonymkode: 400b5...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå