Gå til innhold

Når man finner menn på byen og blir med de hjem og har sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor ta sjansen i det hele tatt?

Anonymkode: d43db...fed

Tja.. noen kjører jo bil også selv om det er risikabelt. 

Jeg tenker at voksne mennesker får ta egne risikovurderinger. Og så hadde ikke jeg tenkt å argumentere hverken for eller mot. Bare påpeker at sjansen for at en som er i 50 årene har kjønnssykdommer er vesentlig mindre enn en i 20 årene. 

Anonymkode: 7eb18...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller, så tenker noen sånn og tror dere er unike og at de damene du helst vil ta i uten er hun tre andre denne mnd har prøvd å overbevise om det samme. De som er oppgående, bryr seg ikke kun om uønsket graviditet.

Er så lei av den " nei, men jeg kan se på deg at du......." 

Nei, man kan ikke se eller lukte noe som helst annet enn et aktivt utbrudd av enkelte ting.

Ansvarlige mennesker bruker kondom uavhengig av utseende 😂

Anonymkode: ee182...a09

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Imun blir man aldri. Men fakta er at svært få personer i den aldersgruppen har kjønnssykdommer. Så sjansen for å få det om man ligger med noen på 55 er laaaaangt mindre enn en på 23. 

Nå skal ikke dette tas som en oppfordring til å droppe kondom altså. Men at risikoen er mindre kommer man liksom ikke bort fra. Så får man ta egne vurderinger ut i fra det. 

Nei, det er ikke "fakta".

Grunnen til at det er mindre sykdommer blant den aldersgruppen er fordi det er fler som lever i monogame forhold.

Om man har tilfeldig sex med fremmede, spiller det liten rolle om man er tyve eller seksti..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt med meg svært mange damer hjem fra byen, har nok for det meste blitt uten kondom ettersom de har brukt p-piller. Men har aldri hatt en kjønnssykdom. Skremmende å tenke tilbake på, mest med tanke på graviditet.

Anonymkode: c0728...d99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grunnen til at det er mindre sykdommer blant den aldersgruppen er fordi det er fler som lever i monogame forhold.

Om man har tilfeldig sex med fremmede, spiller det liten rolle om man er tyve eller seksti..

Nei det stemmer ikke helt. Andelen positive tester i den aldersgruppen er 1,3% mot 11,2% mellom 20 og 24 år.

Jeg vil anta at de aller færreste som tester seg lever i monogame forhold. Så i hovedsak gjenspeiler nok dette bildet av de som har tilfeldig sex, i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tja.. noen kjører jo bil også selv om det er risikabelt. 

Jeg tenker at voksne mennesker får ta egne risikovurderinger. Og så hadde ikke jeg tenkt å argumentere hverken for eller mot. Bare påpeker at sjansen for at en som er i 50 årene har kjønnssykdommer er vesentlig mindre enn en i 20 årene. 

Er heller slik at noen kjører bil uten sikkerhetsbelte! Risikoen er like stor! Det at flere på 50+ ikke har kjønnssykdommer er at de fleste i denne alderen og eldre er monogame!

Anonymkode: 400b5...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er heller slik at noen kjører bil uten sikkerhetsbelte! Risikoen er like stor! Det at flere på 50+ ikke har kjønnssykdommer er at de fleste i denne alderen og eldre er monogame!

Igjen; nei det stemmer ikke. Gå og les statistikken. Andelen positive tester er nesten ti ganger høyere for en på 24 enn en på 50.

Og jeg tror vi kan anta at majoriteten av de som tester seg er ikke monogame, uavhengig av aldersgruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 16.42):

Er alle mennene da opptatt av å bruke kondom eller er det mange som ikke bryr seg om kondom? 

Anonymkode: b7cf0...37d

Du har jo et ansvar selv også som kvinne  mht testing for kjønnssykdommer + insistering på kondom hos mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen; nei det stemmer ikke. Gå og les statistikken. Andelen positive tester er nesten ti ganger høyere for en på 24 enn en på 50.

Og jeg tror vi kan anta at majoriteten av de som tester seg er ikke monogame, uavhengig av aldersgruppe. 

Uansett hva du og andre sier er det tryggeste å bruke kondom. Bedre føre var, osv. Og kondom er da virkelig ikke noe hinder for god sex uansett. Mange kvinner liker ikke griset som renner ut etterpå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Uansett hva du og andre sier er det tryggeste å bruke kondom. Bedre føre var, osv. Og kondom er da virkelig ikke noe hinder for god sex uansett. Mange kvinner liker ikke griset som renner ut etterpå heller.

Hvis du leser mitt første svar angående dette så skriver jeg ordrett at jeg ikke mener dette som en oppfordring til å droppe kondom. Jeg bare påpekte at det ikke stemmer at risikoen er like stor. 

Om jeg som man skulle stikke en ubeskyttet pikk inn i en dame og kunne velge mellom ei på 22 og ei på 52, hadde jeg utvilsomt valgt hun på 52 om jeg bare skulle vurdere ut i fra risiko for kjønnssykdommer. 

Antagelig hadde jeg nok brukt kondom og prøvd begge to om dette ble en virkelig case 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, det stemmer nok ikke helt. Statistikk forteller at sjansen er mye mindre som 55 åring. Sjekk FHI sin statistikk om du er i tvil. De aller aller fleste tilfellene av klamydia f.eks er folk under 30. Og kvinner mellom 20 og 24 ligger på toppen av statistikken. Dvs at for en mann som skal ha seg et knull er sjansen for å bli smitta størst om han drar med seg en kvinne mellom 20 og 24 hjem. 

Men handler det om smitte sjangs, eller kulturen for når å ligge rundt er/hat vært vanligst? 

Anonymkode: f7d54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 17.19):

Hvis du har blitt med ham hjem, dere står avkledd, og så eier han ikke et eneste kondom, hva gjør dere da? 

Legg noen kondomer i veska så slipper du problemet.

Anonymkode: c1e7d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men handler det om smitte sjangs, eller kulturen for når å ligge rundt er/hat vært vanligst? 

Det handler om smitte sjanse. For statistikken viser andel positive tester av de som tester seg. De som tester seg er sannsynligvis de som har flere partnere, da folk med faste partnere vanligvis ikke ser behov for å teste seg og ikke vil fremkomme av en sånn statistikk. 

Og av de som faktisk tester seg er andelen positive tester vesentlig lavere for folk over 50 enn mellom 20 og 24. Ca 10 ganger lavere faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler om smitte sjanse. For statistikken viser andel positive tester av de som tester seg. De som tester seg er sannsynligvis de som har flere partnere, da folk med faste partnere vanligvis ikke ser behov for å teste seg og ikke vil fremkomme av en sånn statistikk. 

Og av de som faktisk tester seg er andelen positive tester vesentlig lavere for folk over 50 enn mellom 20 og 24. Ca 10 ganger lavere faktisk.

Men da er jo svaret ditt i linje med min påstand? Du sier de som tester seg mest ligger mest- yngre. Ikke at de eldre er mer resistent, du sier det er av forholds status det er mindre smitte.

Å når noen tester seg, kan de ha ligget med 1, 20, 40, 3. Ingen vet så fremt det ikke blir dokumentert. Kanskje tar de eldre å tester seg etter 1 ligg, de har hatt første gang etter de ble skilt. Eller fordi partner har vært utro.

Mens de yngre, de trenger ikke teste seg like ofte.

Syns ikke dette er en grei måte å finne det ut, de må heller teste kroppen utifra hvordan den møter sykdom, som de sikkert gjør med alle sykdommer. Oppførsel påvirker resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er jo svaret ditt i linje med min påstand? Du sier de som tester seg mest ligger mest- yngre. Ikke at de eldre er mer resistent, du sier det er av forholds status det er mindre smitte.

Å når noen tester seg, kan de ha ligget med 1, 20, 40, 3. Ingen vet så fremt det ikke blir dokumentert. Kanskje tar de eldre å tester seg etter 1 ligg, de har hatt første gang etter de ble skilt. Eller fordi partner har vært utro.

Mens de yngre, de trenger ikke teste seg like ofte.

Syns ikke dette er en grei måte å finne det ut, de må heller teste kroppen utifra hvordan den møter sykdom, som de sikkert gjør med alle sykdommer. Oppførsel påvirker resultatet.

Jeg har aldri påstått at eldre er mer resistent. Bare påpeker at det er vesentlig mindre smitte blant den delen av befolkningen. Hvor mange man har ligget med før man tester seg blir jo bare spekulasjoner. Men jeg ser ikke helt at det er relevant heller. I de aller fleste tilfeller tester man seg fordi man tror man kan være utsatt for smitte. Altså at man har hatt ubeskyttet sex med andre enn fast partner.

Hele poenget mitt er at det statistisk sett er langt mindre sjans å ligge med noen som er smittet om man ligger med noen som er over 50. Hvis den man ligger med har en kjønnssykdom så er selvsagt sjansen for å bli smittet akkurat like stor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (4 timer siden):

Du har jo et ansvar selv også som kvinne  mht testing for kjønnssykdommer + insistering på kondom hos mannen.

Virker som en del kvinner ikke forstår at kondom er like mye kvinners som menns ansvar. Både kvinner og menn bør ha kondom tilgjengelig, og vil han ikke ta den på, så er det bare å si nei 

Anonymkode: 6a5a7...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det er en del av grunnen. Men det er også mindre smitte blant ikke monogame i den aldersgruppen. 

Men uansett kan du ikke benekte at dette er fakta, fordi du kommer med en forklaring på fenomenet. Ting som kan forklares og har en årsak blir ikke noe mindre fakta av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 18.06):

Kommer jo helt ann på. Er hun fæl og noe du ikke hadde rørt edru så kjører man en hel pakke kondomer. Er hun skamdeilig så skipper du jo bare fordi de er renslige som regel pluss de har svært sjelden noe ønske om barn helt tilfeldig. Det er dem for oppegående til.

Anonymkode: 1a371...eb1

Jeg fikk klamydia av en søt, herlig jente på 19.

Anonymkode: b2df0...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus72 skrev (4 timer siden):

Tenker det er mannens oppgave å ha med kondomer. Da får han ihvertfall en type/størrelse som passer hans kuk. 

Som mann er jeg uenig. Jeg har brukt mange forskjellige kondom-merker, og jeg har ikke merket noen forskjell på å bruke verken XL kondom eller "vanlige" sånn som type Profil, de som sier at de ikke finner store nok kondomer er bare tull, man kan fint rulle en kondom opp over hele leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...