Vico Skrevet 27. desember 2024 Forfatter #101 Del Skrevet 27. desember 2024 Anonymous 91 skrev (På 23.12.2024 den 19.44): Hørt noe? Ja han har ringt meg oftere nå. Han ble flyttet til 2 etg, litt mer kø for å bruke tlf. Men det skjedde ikke noe alvorlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vico Skrevet 27. desember 2024 Forfatter #102 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 13.25): Fordi hun får holde seg til en tråd når problemet er det samme, den kriminelle såkalte kjæresten ringer ikke ts, og hun er så bekymret. Og ditt innlegg hadde heller ikke noe med ts sitt problem å gjøre, du trenger ikke passe på andre Anonymkode: f29c1...955 Hvem er du som bryr deg så mye hva andre legge ut. Kom deg til et annet sted. Synes du jeg er sån så får du skrolle videre. Men nei du måtte kommentere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #103 Del Skrevet 27. desember 2024 got2go skrev (På 17.12.2024 den 19.26): De vil si at vedkommende er på skjerpet tiltak for en stund. Pårørende har ikke automatisk innsynsrett. "Kan få" betyr ikke "skal få". Pårørende KAN få informasjon. Det betyr ikke at de SKAL få informasjon. Men TS er ikke pårørende, og noen som ikke er pårørende vil ikke få noe som helst informasjon. Anonymkode: 9fc3c...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 27. desember 2024 #104 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): "Kan få" betyr ikke "skal få". Pårørende KAN få informasjon. Det betyr ikke at de SKAL få informasjon. Men TS er ikke pårørende, og noen som ikke er pårørende vil ikke få noe som helst informasjon. Anonymkode: 9fc3c...9ae Nei jeg vet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #105 Del Skrevet 28. desember 2024 Vico skrev (På 27.12.2024 den 2.47): Hvem er du som bryr deg så mye hva andre legge ut. Kom deg til et annet sted. Synes du jeg er sån så får du skrolle videre. Men nei du måtte kommentere Og nå måtte du kommentere. Du kan ikke styre hva folk skriver i en tråd, da får du komme deg til ett annet sted. Anonymkode: a1d0c...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. desember 2024 #106 Del Skrevet 28. desember 2024 Menchit skrev (På 17.12.2024 den 16.35): Det er jo helt tydelig at ts er fortvilet og i en sårbar situasjon, det kommer ikke frem om hu har noe nettverk, forhåpentligvis har hun noen. Jeg synes tonen grenser til mobbing rett og slett. Det er ikke helt enkelt å forstå hva hun egentlig mener, selvom man synes ta har tatt dårlige valg. Å kritisere henne for å stille spørsmål ingen kan svare på feks, det er jo absurd, hva er poenget med diskusjon om det finnes et konkret svar? Jeg er enig i at det er forvirrende i hi,Ts skriver litt rotete, jeg får ikke helt tak i hva hun mener med åtte mnd, men om det er dommen som er åtte mnd så stemmer jo det med løslatelse i april. Så skriver hun at kjæresten i nov fikk beskjed av advokat i november at han ville slippe ut i februar istedet. Det er vel ca 2/3? HVa er det som er så urovekkende ved dette at både ts og kjæresten fortjener å bli latterliggjort og idiotforklart? Hun kritiseres for ikke å ta imot råd hun ikke har bedt om, samtidig som ingen av dere er interessert i hva hun forsøker å fortelle dere. Jeg gir ikke råd til andre, jeg kritiserer dem, og i irritasjon over den spydige tonen som flere her har overfor ts ble jeg usaklig. Ts; Jeg vet heller ikke hvorfor han ikke ringer, men han er i fengsel, og har ikke selv kontroll over sin egen hverdag. Andre bestemmer hva han får og ikke får gjøre mens han er der. Det betyr at han kanskje ikke kan holde det han lover uten at det MÅ være hans feil. Han kan ha blitt flyttet, hele avdelingen kan ha fått restriksjoner, det trenger ikke være innsatte som er ansvarlig, ved høyt sykefravær og mangel på personale feks. Aner ikke om det er sannsynlig i dette tilfellet,en det er uansett eksempler på ting som kan oppstå slik at han ikke kan feks ringe deg, komme hjem på perm osv Det må du nesten bare lære deg å takle. Det er ikke snakk om veldig lenge, dere har ikke vært sammen så lenge heller. Hva gjorde du før du møtte han? Har du en hobby du kan bruke tid på? Venninner, jobb, studier? Bruk tid på deg selv, ikke isoler deg, du må leve livet ditt selvom kjæresten din skal sitte inne en stund. En del er veldig nedlatende og mener du gjør ditt livs største feil osv. Det kan de selvfølgelig ikke vite. Det er du som kjenner han, og vet hvordan han er mot deg. Samtidig så er vold i parforhold alvorlig, i beste fall ekstremt ødeleggende, i verste fall er det livsfarlig. Derfor håper jeg du tar deg tid til å lese resten av kommentaren min. Flere har gitt råd om å lese dommen, dette er kjempeviktig at du gjør. Selvom kjæresten din har respekt for deg, er snill med deg og dere har det fint i lag så er det jo sånn at du kjenner han ikke så godt. Husk at du egentlig ikke kjenner kjæresten din, at dere er nyforelsket og da er man ekstra oppmerksom og raus overfor hverandre. Dere har visst at han skal inn p sone og sikkert forsøkt å ha så gode dager som mulig. Ser du at dette kan gjøre deg litt blind i forhold til han? Og hadde det vært meg som skulle sitte innesperret i 5-6 mnd med ny kjæreste på utsiden, så hadde jeg sikkert gjort alt jeg kunne for at han skulle vente på meg. Dette må du huske på, spesielt dersom du finner ut at noe ikke stemmer, så stol på deg selv. Men det er viktig at du leser dommen og gjerne få hjelp hvis den er vanskelig å forstå, prøv krisesenteret. Enig i din tilnærming her. Helt tydelig ei som har det vanskelig og prøver bare å få et svar på et spørsmål hun ikke har et svar på. Hvorfor ringer plutselig ikke kjæresten…?? De fleste ville selv lurt på hvor. Viktigere om vi i stede hadde empati, respekt og forståelse her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. desember 2024 #107 Del Skrevet 28. desember 2024 Vico skrev (På 27.12.2024 den 2.45): Ja han har ringt meg oftere nå. Han ble flyttet til 2 etg, litt mer kø for å bruke tlf. Men det skjedde ikke noe alvorlig. Fint å høre at du har fått kontakt med kjæresten din og at han har ringt deg igjen og gjør det oftere nå🫶 Det hadde nok sin årsak, blant annet at han ble flyttet til 2 Etg. Nå når dere har kontakt igjen, kan du spørre om han vil oppføre deg som pårørende.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #108 Del Skrevet 28. desember 2024 Vico skrev (På 16.12.2024 den 17.22): Får jeg beskjed om han er på isolat eller at han får ikke ringt ? Jeg er kjæresten Du er ikke pårørende. Anonymkode: b6d9c...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå