AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #21 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi fikk brått en stor flott marsipankake til overs. Sto en dag i kjøleskap etter at den kom fra bakeren. Siden dessverre ikke ble brukt tok vi en plastpose rundt selve kaken, satte den pent ned i esken sin og la den i en fryser. Spørsmålet nå er hvor lenge den kan ligge nedfryst før vi "må" spise den? Anonymkode: 41a69...ab4 Noen måneder går helt fint. Tin den i kjøleskap i esken et døgn hvis ikke blir marsipanen våt. Anonymkode: 540fe...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #22 Del Skrevet 16. desember 2024 Vet ikke helt hva som menes med "settes frem", men i alle fall om man skal slitte rundt et kaffebord og sende rundt kaker, ser jeg i alle fall ikke noe som helst feil med at kakene er begynt på dagen før. Helt normalt. Om det skal stå på et kakebord eller en ellers fott buffet, forstår jeg at det kan framstå som litt "haltende"; men er et nær familie så ville jeg ikke styrt med å tenke på at det er viktig at kakene er "uåpna". Anonymkode: e67d1...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 16. desember 2024 #23 Del Skrevet 16. desember 2024 Hva slags kaker tenker du å bake, TS? 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 Tusen takk for alle svar folkens!! Nå viser det seg at gjestene som kommer 1. juledag tar med seg en kake, og etter råd herfra tenker jeg det holder med en kake på julaften, så nå er vi nede i to kaker som ikke blir helt spist opp! @Sniff76 tenker det blir sjokoladekake fra Det søte liv! Anonymkode: ca4ae...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk for alle svar folkens!! Nå viser det seg at gjestene som kommer 1. juledag tar med seg en kake, og etter råd herfra tenker jeg det holder med en kake på julaften, så nå er vi nede i to kaker som ikke blir helt spist opp! @Sniff76 tenker det blir sjokoladekake fra Det søte liv! Anonymkode: ca4ae...eab Så bra👍👍 Sjokoladekaken kan du kanskje evt lage i en firkantform og dele den i to før du har på glasur/pynt. Sånn at det blir "nye" kaker begge dagene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 Skjærer opp i porsjonsstykker, og serverer på avlangt fat. Men har egentlig sluttet med å bake/servere hele kaker. Det går veldig lite av det. Lager en enkel dessert i porsjonsstørrelse, som pana-cota, eller mini-pavlova. Og setter heller frem litt god sjokolade til kaffen. Anonymkode: 0a1be...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Skjærer opp i porsjonsstykker, og serverer på avlangt fat. Anonymkode: 0a1be...5fc Dette. Anonymkode: 17243...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå