AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Heihei. Jeg og barna satte sammen vært første pepperkakehus igår kveld. Den som er ferdig fra butikken, så skal man bare lage sukkerblanding for å lime dem sammen. De sitter stødig sammen, men er blitt supermyke, dele sitter sammen fortsatt pga sukkerblandingen, men synker gradvis sammen. Hva gjør jeg feil? Den ligger på spisebordet. Det er ikke bare pepperkakehuset, sånn er det med vanlig pepperkaker også. Har barna åpnet en boks med pepperkakehuset hjerter og glemte å lukke lokket, så er de myke ala grøt, på morgenen. Skal huset ikke oppbevares i fritt luft men pakket inn eller liknende? Kan jeg gjøre noe for å reversere den? Inn i stekeovn el noe? For å få den sprø... Anonymkode: 65c44...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Høy luftfuktighet Anonymkode: 70c27...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du må ha jævlig mye fukt inne, sprengluft ordentlig et par ganger for dagen, feks et vindu på vidt gap og inngangsdøra så det blir full gjennomtrekk i en 10 min. Jeg bor i kjeller og sliter med fukt, men ikke en gang hos meg blir hus myke.. Anonymkode: 9f99e...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har veldig lite hus. 70 m2 fordelt på 5 mennesker. Og ja jeg mistenker at det er fuktighet da vi tørker klær i stua på kvelden når alle har lagt seg, så tørker de på morgenen. Burde jeg har oppbevart den i et kjøkkenskap kanskje? Anonymkode: 65c44...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du må begynne å lufte mer og ønske deg luftavfukter i julepresang. Hvis dere har så høy luftfuktighet at pepperkakene blir grøt overnatta i åpnet boks? Høres huset som ett sopproblem rett rundt hjørnet. Anonymkode: bcf3d...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå