Gå til innhold

Barn med astma, kan vi ha katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Vi vurderer å skaffe katt men nøler litt pga et barn i hus med astma og allergi mot midd+ bjørk. Tross av allergi mot sistnevnte så merker jeg ingen reaksjon. Han er frisk og rask og er nesten aldri syk. Eneste er astmaen som blir verre ved høsten, og bedre/ ikke aktiv resten av året. Ellers noen ggr ved fotballtrening/kamp der han anstrenger seg maks. Han er 8 år.

Har noen barn med astma og har hatt katt? Tok allergi test hos legen i våres og fant ut dette. Husker ikke helt om testen inkluderer allergi mot dyr eller ikke. Fikk iallefall kun svar at det var disse 3 tingene som ga utslag.

Anonymkode: f0f57...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta kontakt med en oppdretter av sibirkatt (ville gått for en neva masquerade selv 😍) og spør pent om du kan få låne en og prøve ut en uke. De er allergivennlige. Spesielt om foreldre er gentestet (som er en selvfølge å sjekke opp i når det kommer til dere tenker jeg) 

Anonymkode: 79df4...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har astma og pollenallergier og er oppvokst med både katt og hund, dessuten på gård med mange andre dyr. Aldri reagert på noen av dyrene - kun på å være inne i fjøset, og det handler nok mer om støv fra høy og diverse. 

Du må jo være forberedt på at katten ryker dersom barnet skulle utvikle allergi, men i utgangspunktet trenger det ikke være noe problem. 

Anonymkode: fb759...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville jo først og fremst sjekket om allergi-testen dere tok inkluderte dyr. 

Anonymkode: 49970...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...