Gå til innhold

Hva betyr «livets mann» betegnelsen hos kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ett 3-4 eksempler på kvinner som nå har gått fra partner med felles barn. 

Så har de funnet my mann. 

Denne nye mannen blir omtalt som «livets mann» på alle bilder og SOME(sosiale medier). 

Jeg kjenner jo disse mennene, og de er noen skikkelige grisegutter. 

Men de omtales som «livets menn».. de virker jo veldig lykkelige da, damene. Er det så enkelt? Hva er greia med «livets mann» som ikke er barnefar, men barnløse forhold (de fleste er ferdige med barn, mennene er steriliserte og/ferdige med kids).. 

Anonymkode: f38f9...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aldri hørt.

De mener vel noe i retning den store kjærligheten, sikkert? 

Anonymkode: 5fff1...e8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ett 3-4 eksempler på kvinner som nå har gått fra partner med felles barn. 

Så har de funnet my mann. 

Denne nye mannen blir omtalt som «livets mann» på alle bilder og SOME(sosiale medier). 

Jeg kjenner jo disse mennene, og de er noen skikkelige grisegutter. 

Men de omtales som «livets menn».. de virker jo veldig lykkelige da, damene. Er det så enkelt? Hva er greia med «livets mann» som ikke er barnefar, men barnløse forhold (de fleste er ferdige med barn, mennene er steriliserte og/ferdige med kids).. 

Anonymkode: f38f9...c53

Livets mann tenker jeg er en mann med et stort hjerte for de han er glad i og elsker. Det er en styrke i livet ❤️ Det er veldig unikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt uttrykket før, men ville tippe de mente "mannen jeg ønsker å dele resten av livet med".

Så tenker jeg også at dersom de føler de må legge ut dette på sosiale medier, så er det mest fordi de vil erte exen litt, og da tror jeg kanskje ikke de er SÅ lykkelige allikevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri hørt eller sett den betegnelsen? Men mange har en tendens til å bli revet med når de opplever første forelskelsen etter at langt samliv. Mange av de forholdene varer ikke, nettopp fordi de etter hvert finner ut hvordan disse mennene virkelig er. Når det er sagt så hende det også at folk oppfører seg annerledes om de faktisk finner den store kjærligheten, slike menn kan også endre seg en veldig sjelden gang.

Og ja, enig med andre over her, denne trangen til å utbasunere sånt i sosiale media kommer gjerne av en trang til å hevde seg over for eks, og også omgivelsene ellers. Ganske så patetisk.

Anonymkode: d9292...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt det uttrykket. Kan det være et lokalt begrep i det området av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti begrepet (på SoMe) i forbindelse med bla.matoppskrifter og feriereiser. "Livets pizza", "livets ferie" f.eks. Tolket det i betydningen "verdens beste" eller noe tilsvarende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Livets mann? Aldri hørt om.

Jeg har derimot funnet min livs kjærlighet, mannen i mitt liv og Tvillingsjelen min.

Anonymkode: 35331...fef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Livets mann? Aldri hørt om.

Jeg har derimot funnet min livs kjærlighet, mannen i mitt liv og Tvillingsjelen min.

Anonymkode: 35331...fef

Gratulerer 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets mann = livets store kjærlighet. 
Samme betydning for livets kvinne. Dette er nok mange som kommer ut av døde forhold, og vekkes til live med en voldsom forelskelse. Derav følelsen av at det er verdens beste mann, og det store kjærligheten. 

Anonymkode: 56fd7...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt det utrykket før, men siden dette gjelder kvinner som er ferdig med barn og ikke skal ha flere tenker jeg umiddelbart at livets mann kan refererer til at han er mann som får dem til å leve, oppleve og nyte livet. 

Nå kan det imidlertid hende at jeg er svært påvirket av at venninner i den situasjonen er særdeles opptatt av at de ikke skal ha nytt seriøst forhold, samboer, ekteskap og hele pakka, men kun mannlige "venner" å ha det gøy med. Gjerne en fast slik venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...