AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Lurer på hva som definerer en ustabil syklus. Fyller snart 40, så det er vel ikke usannsynlig at man kan begynne å nærme seg noe overgansrelatert. Dette er hvordan syklusen min har vært i 2024: 30 dager, 28 dager, 27, dager, 27 dager, 28 dager, 26 dager, 23 dager, 28 dager, 27 dager, 26 dager, 23 dager, 29 dager og 25 dager. Er dette en syklus som begynner å bli ustabil? Tenker spesielt på at jeg plutselig midt i året ca får flere sykluser som er flere dager kortere enn normalt.. Anonymkode: 292a8...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Alt fra 21 til 35 dager regnes som normalt. Anonymkode: 34c88...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lurer på hva som definerer en ustabil syklus. Fyller snart 40, så det er vel ikke usannsynlig at man kan begynne å nærme seg noe overgansrelatert. Dette er hvordan syklusen min har vært i 2024: Godt mulig det finnes noen grenser, men tror det vil variere veldig. Opplevde at mensen ble ustabil for første gang når jeg var 47, og var sikker på det var starten på overgangsalder. Men i følge legen hadde jeg ingen tegn til det, han mente han kunne si det utifra blodprøver og manglende fysiske endringer, nattesvette, tørre slimhinner osv Hvis symptomene er diffuse eller usikre ville jeg tatt blodprøver. Anonymkode: 2e13c...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Blodprøver viser ingenting med mindre du tar nesten daglig gjennom syklusen grunnet for store hormonelle svingninger. Best svar gir en gynekolog som kan se eggreservene på ultralyd. Anonymkode: 4d105...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Jeg har alltid hatt syklus på ca 31-32. Så når jeg plutselig fikk syklus på 26, noen ganger 24 så skjønte jeg at noe skjedde. Det er fortsatt fint innenfor gjennomsnittet, men en stor endring i akkurat min syklus. Gynekologen kunne se en del egg. Men tydelig at det skjer noe med hormoner. Har hatt god nytte av hormonbehandling. Ikke på sykluslengde, men på humørsvingninger Anonymkode: 20c79...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå