Gå til innhold

Spørre foreldre i klassen om hvilken juletradisjoner de velger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han bør få velge selv, spesielt siden dere ikke er superkristen..

Anonymkode: dff22...69e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ateister, her valgte eldste kirka (fordi vennene skulle) og yngste ble igjen på skolen. Vil han ikke så tenker jeg det holder, hvorfor skal dere overstyre det? Sier som andre, er det så viktig at ungene går i kirka så kan dere jo ta dem med dit selv. Har hørt rykter om at de er åpne hver søndag (men det kanskje litt kjedelig å måtte være med?)😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt… her er gudstjenesten etter at avslutningen på skolen er ferdig. Elevene velger altså om de vil gå i kirka eller gå hjem/på sfo. Det virker som om noen har gudstjenesten i skoletida og skolen dermed må tilby et alternativ? Høres rart ut for meg. Da jeg selv gikk på skolen var også gudstjenestene før jul og sommer etter skoletid og helt frivillig, læreren måtte bare ha beskjed om hvem som skulle være med.

Anonymkode: 54d69...48c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt… her er gudstjenesten etter at avslutningen på skolen er ferdig. Elevene velger altså om de vil gå i kirka eller gå hjem/på sfo. Det virker som om noen har gudstjenesten i skoletida og skolen dermed må tilby et alternativ? Høres rart ut for meg. Da jeg selv gikk på skolen var også gudstjenestene før jul og sommer etter skoletid og helt frivillig, læreren måtte bare ha beskjed om hvem som skulle være med.

Anonymkode: 54d69...48c

Ja, det er rart, En del skoler har tradisjon med religionsutøvelse i skoletida fordi det er så koooselig og viktig med tradisjoner. Vet ikke hvorfor ikke de som ønsker, kan ta det på fritida.

Det er i skoletida her, første og andre time. Har vært sånn siden jeg var barn på 90-tallet. Det er ikke påmelding heller, det er de som ikke vil være med, som må si ifra. 

Anonymkode: 90326...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...