Gå til innhold

Ufyselig kunde på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Det er jo bare å la være å gi omtale til kjøper, så kan heller ikke kjøper gi omtale til selger. Null problem. 

Anonymkode: 2b161...098

Jeg får ikke så ofte omtale, men jeg har fått (god) omtale flere ganger av kjøpere selv om jeg ikke har gitt omtale til de. Vet det er dårlig å ikke gidde, men jeg synes det er veldig vanskelig å gi karakter til noen som trykker på fiks ferdig og jeg får solgt uten noen problemer, skal det liksom kvalifisere til 10 når jeg ikke har hatt noen kommunikasjon med de? 

Kan jo la være å markere varen som solgt. Bare slette annonsen. Da kan nok ikke kjøper gi karakter. 

Anonymkode: ea7cd...839

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal ikke mene så mye om hva som er riktig og galt her, MEN: Du skal tenke på hva som gagner deg mest fremover. Du har sikkert planer om å kjøpe og selge flere ting på Finn med tid og stunder. En skikkelig "slakt"-karakter og en dårlig omtale skader deg fremover. Jeg har hundrevis av kjøp og salg på Finn, og for meg er potensielle kranglefanter rødt flagg.

Det viktigste er ikke alltid å ha rett, men å finne en løsning som tross alt kan fungere for deg.

Du har allerede tilbudt deg å ta varen i retur, og det er fair av deg. Kjøperens ansvar å eventuelt ta den turen igjen. 

Men likevel: Hvilke summer står det om her liksom? En hundrelapp eller to for ikke å få "dårlig rykte" fra en vanskelig kjøper?

Tenk på hva du er tjent med over tid.

Anonymkode: 53d36...33d

Tja, jeg har en «slakt»-omtale og resten 10-ere, det virker som de fleste forstår at vedkommende kanskje er litt «spesiell». Litt sånn som de som gir elendig anmeldelse på Tripadvisor fordi den kommunale søppelbilen tømmer søppelet kl. 4 om morgenen i gaten utenfor hotellet.

Anonymkode: 8bad1...196

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, nei. Bildene var av det faktiske plagget, uten denne delen. Hun har derimot googlet seg frem til plagget på nett og der er det med denne delen. Jeg hadde glemt at dette en gang fulgte med, for jeg har bare brukt det uten. 
 

 

ts

Anonymkode: dc055...514

Dette hadde hun nok planlagt fra starten av. Hun så at denne delen manglet på bilde. Du har sikkert ikke nevnt dette i teksten? Dette vil hun bruke mot deg. Noen mennesker er bare så sleipe. 

Ikke gi henne omtale, da kan hun gi deg en også.

Anonymkode: cbf2e...ba3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette hadde hun nok planlagt fra starten av. Hun så at denne delen manglet på bilde. Du har sikkert ikke nevnt dette i teksten? Dette vil hun bruke mot deg. Noen mennesker er bare så sleipe. 

Ikke gi henne omtale, da kan hun gi deg en også.

Anonymkode: cbf2e...ba3

Hvordan da? Jeg sjekket mine vurderinger nå. og Ytterst sjelden jeg har gitt vurdering til en kjøper fordi jeg synes det er vanskelig å vurdere. Har fått 10 av flere kjøpere, den nyeste vurderingen jeg har fått er fra to uker siden. Jeg har ikke gitt henne vurdering. Mener du at man kan la være å trykke på at personen har kjøpt varen? Det går jo an. 

 

Anonymkode: ea7cd...839

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mener du at man kan la være å trykke på at personen har kjøpt varen? Det går jo an. 

 

Anonymkode: ea7cd...839

Ja, du bare lar være å velge hvem som har kjøpt varen (du kan fremdeles merke den som solgt). 

Anonymkode: 2b161...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ditt helt på det tørre mtp bilder som vier varen uten denne delen og at det er et bruktkjøp. Ikke gi henne noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg solgte et plagg på Finn og fikk med en gang forespørsel om sending. Jeg sender ikke for jeg har dårlig erfaring med det. Vil unngå at folk er misfornøyde fordi de ikke syntes bildene viste plagget godt nok etc. personen maste og maste om sending, men jeg sa nei. Så hun at samboer kunne komme og hente.
 

samboeren kom så på plagget, tok det, vippset og dro. Så får jeg melding på Finn om at det mangler en del. Når hun sa det så kom jeg på at jo den delen hadde vært der. Det er typ en jakke med en hette som kan kneppes på/av, eller en kjole der det har fulgt med et belte. Jeg sa «beklager, jeg glemte helt den delen og har den ikke, mistet den for lenge siden, men du kan heve kjøpet om du vil.» hun sa at det var hun uinteressert i siden de hadde kjørt så langt, og ville heller ha avslag i pris. 
 

Dette syntes jeg er ganske urimelig. Plagget er solgt slik som det var på bildet (uten denne delen). Samboeren hennes stod på døren her og inspiserte og godtok varen, i tillegg har hun fått tilbud om å heve kjøpet. Jeg sa at dette er grunnen til at jeg ikke sender, fordi jeg ønsker at kjøper skal se på og godkjenne produktet selv. Noe en person mener er pent brukt, kan en annen mene er slitt, derfor ønsker jeg at folk tar sin egen vurdering. 
 

Nå har hun anmeldt meg til Finn, og jeg blir skikkelig stressa. Kan hun kreve avslag? 

Anonymkode: dc055...514

Når du selger noe så skal det være samsvar mellom bildet, teksten og det kunden får. 
Det har det ikke vært her, ergo har kunden rett på enten å heve kjøpet eller prisavslag. 
 

At hun melder fra til Finn.no er faktisk fint. 

Anonymkode: df21f...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal ikke mene så mye om hva som er riktig og galt her, MEN: Du skal tenke på hva som gagner deg mest fremover. Du har sikkert planer om å kjøpe og selge flere ting på Finn med tid og stunder. En skikkelig "slakt"-karakter og en dårlig omtale skader deg fremover. Jeg har hundrevis av kjøp og salg på Finn, og for meg er potensielle kranglefanter rødt flagg.

Det viktigste er ikke alltid å ha rett, men å finne en løsning som tross alt kan fungere for deg.

Du har allerede tilbudt deg å ta varen i retur, og det er fair av deg. Kjøperens ansvar å eventuelt ta den turen igjen. 

Men likevel: Hvilke summer står det om her liksom? En hundrelapp eller to for ikke å få "dårlig rykte" fra en vanskelig kjøper?

Tenk på hva du er tjent med over tid.

Anonymkode: 53d36...33d

Uenig.

Har en person 19 stk 10 poengs anmeldelser, og en på f.eks 2 så greier man og legge sammen at her er det ikke selger som var vrang, det er nok heller kunden.

Anonymkode: 6bb4d...313

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når du selger noe så skal det være samsvar mellom bildet, teksten og det kunden får. 
Det har det ikke vært her, ergo har kunden rett på enten å heve kjøpet eller prisavslag. 
 

At hun melder fra til Finn.no er faktisk fint. 

Anonymkode: df21f...092

Hvorfor mener du det ikke er samsvar?

Bildet stemte, og kunden hentet varen og så den før kjøp. Kunden har ikke rett på noen verdens ting, og å melde inn dette til Finn er bare tøv. 

Anonymkode: 2b161...098

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Når du selger noe så skal det være samsvar mellom bildet, teksten og det kunden får. 
Det har det ikke vært her, ergo har kunden rett på enten å heve kjøpet eller prisavslag. 
 

At hun melder fra til Finn.no er faktisk fint. 

Anonymkode: df21f...092

Det er ingen hette på bildet ts har tatt av plagget, og ts har heller ikke skrevet at det følger en hette med, siden hun hadde glemt at det noen sinne hadde eksistert en hette. 
 

Jeg skjønner ikke hva du mener ikke samsvarer her?

Anonymkode: 8bad1...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker jo nærmest som en hevn fra kjøper. Gjøre seg ekstra vanskelig, fordi du ikke ville sende.  

Hadde vedkommende troppet opp selv, hadde hun garantert ikke fått med seg dette. 

Stå på ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du selger noe så skal det være samsvar mellom bildet, teksten og det kunden får. 
Det har det ikke vært her, ergo har kunden rett på enten å heve kjøpet eller prisavslag. 
 

At hun melder fra til Finn.no er faktisk fint. 

Anonymkode: df21f...092

Det er jo samsvar mellom bilde, tekst og det hun har fått. 
 

Hun klager på at den ikke kommer med den delen som er med da den er ny, men jeg har aldri annonsert med den delen. 
 

ts

Anonymkode: dc055...514

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte en gang en PC som ikke virket. Til gi-bort-pris til noen som kom til å ribbe den for deler, antok jeg.

Jeg ringte til og med kjøper og forklarte hva dette var for noe, og at det ikke er en PC som fungerer. Det mangler helt vitale deler.

Han ville fremdeles ha den.

Også ringte han tilbake for å klage på at den ikke startet.

Anonymkode: 16441...650

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...