Ayesh Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvor ofte trenger denne vann? Jeg vanner den hver uke... Den blir fort slapp. Er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har en av samme sort, bare med mørkere røde blader. Vet ikke, men tror den blir sånn om vinteren. Jeg har tatt avleggere og satt i vann. Avleggerne står under plantelys i et kjølig rom. Håper å redde den, for morplanten er som din, altså døende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Er jorda tørr eller våt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Kanskje den trenger ny næringsrik jord? Større plass? Annerledes lysforhold? Mindre vann? Anonymkode: 34caf...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Praktspragle om vinteren: https://palettblad.com/no/sidor/palettblad-vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg opplever at disse trenger mye vann. Både de store plantene mine, og de som er mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Jeg må vanne coleusene mine ca 2 ganger i uken på vinteren, ellers henger de med hodet. Kommer litt ann på hvor mye sol/lys det er. Pleier vanne de når de ser ca ut som din gjør nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Et generelt råd om planter er å vanne dem når de trenger vann, ikke på en fast dag. Bruk en spisepinne eller så og sjekk jorda ved å stikke den ned i potta. Om den har jord på seg, er jorda fuktig. At planten din henger med nebbet, kan både bety at den er tørst, men det kan også bety at den har fått for mye vann over tid, og kanskje har rotråte. Umulig å si utifra et bilde. Anonymkode: be034...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå