AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #61 Del Skrevet 6 timer siden HemmeligSpion skrev (20 minutter siden): Butikkansatte er mennesker, ikke roboter. Mennesker har gode og dårlige dager. Som sagt flere ganger er det rett før jul. Stressnivået er høyt. Bedekkingen er så lav som filialen anser forsvarlig. Definitivt feil av den ansatte å ta det ut på deg, men for å si det sånn er det enormt gjennomtrekk av folk i butikkbransjen. Kun de mest sosiopatiske menneskene orker å deale med kunder i årevis. Dette var jo ikke ditt tilfelle, men det kan virke som at for mange halvgamle mennesker så går det sport i å plage butikkansatte siden det pleide å liksom være helt "Kunden har alltid rett" og at man måtte være en spyttslikker. Kanskje denne ansatte stålsatte seg for en kommende skyllebøtte? Sånn som man må gjøre hver dag når pensjonistene beskylder oss for å være dyre og prisene er konsumprisindeksjusterte. Jeg har ikke noe med det å gjøre, liksom. Det beste er å ikke ta det personlig, bare hør på hva den ansatte sier og ikke hvilke ansiktsuttrykk vi gir. Åtte-tolv timer med "bip-bip-bip", bråk med handlevogner- og kurver og stadig avbrytelse i alt vi gjør, så er det vanskelig å være like blide som skuespillerne du ser i Kiwi-reklamene. En handletur og butikkansattes oppførsel er like lite personlig som når du viser bussjåføren din mobiletten din i det du går inn i bussen. Man kan da ikke ha en slik jobb og ha innstillingen «angrep er det beste forsvar», bare fordi det finnes enkelte sure og vanskelige kunder. (Og jeg håper ikke matbutikker har noe som helst med bedekking å gjøre 🤭) Anonymkode: df677...c23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #62 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du bør klare å vente hvis det bare er to pers foran deg i kø. Hoing er heller ikke spesielt sivilisert. Du er neppe deres favorittkunde. Anonymkode: b47d6...36d Jeg har ikke noe mål om å fremstå spesielt sivilisert. Anonymkode: d8717...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 5 timer siden #63 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man kan da ikke ha en slik jobb og ha innstillingen «angrep er det beste forsvar», bare fordi det finnes enkelte sure og vanskelige kunder. (Og jeg håper ikke matbutikker har noe som helst med bedekking å gjøre 🤭) Anonymkode: df677...c23 Nei? Når jeg ser rødt lys så gjør jeg meg klar til å trå på bremsen. Om det er grønt lys trenger jeg ikke det. Jeg finner ut og vurderer hva som er riktig avgjørelse. I de fleste situasjoner er dette lett å avgjøre. I denne situasjonen var det ikke klart og det er derfor det har oppstått grunnlag for konflikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #64 Del Skrevet 5 timer siden Nei, ingen sure ansatte. Men noen rasshøl av noen kunder... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #65 Del Skrevet 5 timer siden Du høres helt ærlig ganske pling i bollen ut da så jeg skjønner den ansatte godt 🤷🏼♀️ så jævla dårlig tid har du ikke når du fint rekker å knote med å gjøre noe så enkelt som å scanne varer og så ta de med deg rundt til en betjent kasse og få dem scannet enda en gang😂😂 du kunne jo bare bedt om hjelp der du stod? Om han stod i kassa likevel? "Unnskyld, jeg finner ikke en vare jeg - kan du hjelpe meg?" Anonymkode: a8659...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet 5 timer siden #66 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis det er 2-3 personer i køen foran meg og de bare har åpent en kasse, pleier jeg å rekke opp hånda og hoie og be vedkommende se til å åpne en kasse til. Fungerer bra, de er ofte veldig treige med å gjøre det på eget initiativ. Anonymkode: d8717...dd3 Hvis det 2-3 personer i kø foran deg og handlekurv/ vogn ikke er fulle, så klarer ett hvert normalt menneske å vente, den lille stunden det tar å scanne de varene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #67 Del Skrevet 5 timer siden HemmeligSpion skrev (12 minutter siden): Nei? Når jeg ser rødt lys så gjør jeg meg klar til å trå på bremsen. Om det er grønt lys trenger jeg ikke det. Jeg finner ut og vurderer hva som er riktig avgjørelse. I de fleste situasjoner er dette lett å avgjøre. I denne situasjonen var det ikke klart og det er derfor det har oppstått grunnlag for konflikt. Jeg møter enkelte vanskelige pasienter eller vanskelige foresatte i yrket mitt. Jeg møter ikke dem med innstillingen om at alle er sånn og svarer dem surt på «dumme» spørsmål eller kverulerer med dem. Anonymkode: df677...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #68 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres helt ærlig ganske pling i bollen ut da så jeg skjønner den ansatte godt 🤷🏼♀️ så jævla dårlig tid har du ikke når du fint rekker å knote med å gjøre noe så enkelt som å scanne varer og så ta de med deg rundt til en betjent kasse og få dem scannet enda en gang😂😂 du kunne jo bare bedt om hjelp der du stod? Om han stod i kassa likevel? "Unnskyld, jeg finner ikke en vare jeg - kan du hjelpe meg?" Anonymkode: a8659...a17 Han sto ikke i kassa. Ingen sto i kassa. Han holdt på med en kunde som skulle ha lodd. Derfor gikk jeg til selvbetjent. Pling i bollen kan du være selv. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #69 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du høres helt ærlig ganske pling i bollen ut da så jeg skjønner den ansatte godt 🤷🏼♀️ så jævla dårlig tid har du ikke når du fint rekker å knote med å gjøre noe så enkelt som å scanne varer og så ta de med deg rundt til en betjent kasse og få dem scannet enda en gang😂😂 du kunne jo bare bedt om hjelp der du stod? Om han stod i kassa likevel? "Unnskyld, jeg finner ikke en vare jeg - kan du hjelpe meg?" Anonymkode: a8659...a17 Hva er vitsen med å svare sånn? Stått opp på feil fot i dag? Evt mensen som er på gang? Anonymkode: bca02...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #70 Del Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva er vitsen med å svare sånn? Stått opp på feil fot i dag? Evt mensen som er på gang? Anonymkode: bca02...fae Og så klager foreldre etterpå på at barn mobber. I denne tråden har jeg blitt kalt masse forskjellig, helt uprpvosert. Pling i bollen, enkel, hjelpeløs osv. Det har blitt insinuert at jeg er psykisk utviklingshemmet. Uten at jeg har gjort disse menneskene noe. Hvis de snakker slik rundt barna sine, er det ikke rart barn etteraper deres oppførsel og mobber andre barn. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå