AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden Hvilken vare var egentlig dette? Kan du ha feilstavet navnet på varen og derfor ikke fikk opp noe ved søk på kasseskjermen? Anonymkode: 34f6e...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han ønsket nok at du skulle forstå at dette var en brukerfeil og at neste gang søker du ordentlig. Jeg tror (heldigvis) at den gammeldagse "kunden har alltid rett og servicepersonell skal godta å behandles som slaver og la seg snakke til på ufyselige måter"-holdningen er på vei ut av det norske samfunnet. Vi som kunder må faktisk også stilles krav til. Selv om de som jobber i butikkene hjelper oss når det er nødvendig, er det også jobben deres å veilede oss i nye systemer som kommer med modernisering. Da vil flere på sikt klare å benytte seg av disse. Det høres ut som du har tolket tonen til denne ansatte som sur, uten at den egentlig var det. Det han sa var heller ikke ufyselig. Det er ikke i jobben hans å babysnakke med deg så du føler deg bra. Anonymkode: f42ea...618 Jeg er en person som alltid er høflig i kontakt med ansatte, men forventer også det samme tilbake. Og i dette tilfellet så var den butikkansatte uprofesjonell ved å indikere at kunden er treig i nøtta som ikke finner varen i systemet (for det er egentlig det han sier) Dette kunne vært løst mye bedre av den ansatte, som for eksempel ved å si "det er sånn som skjer fra tid til annen, men heldigvis så har vi betjente kasser i tillegg. Men istedenfor så velger den ansatte å utfordre til diskusjon for å poengtere at kunden er treig, og formålet virker ikke å være å veilede kunden. Og denne "veiledingen" vil absolutt ikke få flere til å velge selvbetjente kasser i fremtiden. Skal være enig i at den ansatte ikke sa noe ufyselig, men uprofesjonelt var det. Anonymkode: 16990...6c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bruker aldri de selvbetjente kassene nettopp av grunner som dette. Og av prinsipp,. Anonymkode: f358b...49c Hvilket prinsipp er det? Å ikke vil ta deg tid til å lære noe nytt? Forstår ikke denne motstanden noen har mot selvbetjente kasser. Hvis man mistrives så sterkt med å finne ut av ting selv, så la være og gå i betjent kasse. Men hvorfor man skal kalle det et "prinsipp", som om det er noe høyverdig ved å ikke delta i samfunnsutviklingen, det forstår jeg . Mulig mange av dagens eldre av prinsipp ikke ville lære seg å bruke nettbank, den gang det var nytt. Vel, det prinsippet gjør hverdagen deres veldig vanskelig i dag. Anonymkode: 14722...fe0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var ingen butikkansatte i den betjente kassa, så jeg valgte selvbetjent fordi jeg hadde dårlig tid. Jeg liker ikke de selvbetjente kassene, er redd for å gjøre feil, og blir ofte trukket til kontroll, så da tar det ofte lenger tid enn å gå i den betjente kassa. Jeg hadde fire varer, slo inn tre, og prøvde å søke opp den fjerde. Fant den ikke, selv om jeg prøvde to ganger. Gikk da til den betjente kassa og sa til den ansatte at jeg slo inn noen varer på den selvbetjente (slik at han kunne slette dem før neste kunde), og at jeg ikke fant den siste, derfor byttet jeg til en betjent kasse. Den ansatte så surt på meg og sa at den fjerde varen var jo der, jeg var bare dårlig til å lete. Jeg sa at jeg faktisk ikke fant varen, og da sa han at varen er jo der, hvordan er det mulig å ikke finne den? Altså. Når jeg gjør jobben som de egentlig skal utføre, så skal jeg ikke i tillegg ha tilsnakk og frekk tale for at jeg ikke greier jobben like bra som dem. Har flere her opplevd slike sure ansatte? Anonymkode: fad86...be8 Du skulle jo ha trykket på «behøver hjelp» og ventet der du var. Hvorfor syntes du ditt behov var så viktig at du måtte forstyrre hen i kassa med det heller enn å bare vente der du var? Og de ansatte i butikken er ikke barnevakter. Behøver du bistand til helt enkle hverdags-ting kan du enten søke kommunen om slik bistand, eller betale noen for å bistå deg noen timer med opplæring. Også; hvordan la du frem dette? Var DU normalt hyggelig? Eller var du nebbete og frekk type «selvbetjeningen virker ikke og dessuten er det ikke MIN jobb..»? Anonymkode: 6effb...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skulle jo ha trykket på «behøver hjelp» og ventet der du var. Hvorfor syntes du ditt behov var så viktig at du måtte forstyrre hen i kassa med det heller enn å bare vente der du var? Og de ansatte i butikken er ikke barnevakter. Behøver du bistand til helt enkle hverdags-ting kan du enten søke kommunen om slik bistand, eller betale noen for å bistå deg noen timer med opplæring. Også; hvordan la du frem dette? Var DU normalt hyggelig? Eller var du nebbete og frekk type «selvbetjeningen virker ikke og dessuten er det ikke MIN jobb..»? Anonymkode: 6effb...03f Igjen, selv om jeg er dum, så er det ikke greit å behandle meg dårlig. Jeg var normalt hyggelig, smilte og sa, ordrett: "Jeg slo inn noen av varene på den selvbetjente kassa, men fant ikke den siste. Kan du slå inn disse i kassa?" Med et smil, altså. Han svarte at varen lå jo der, så jeg var sikkert dårlig til å leite. Kommunen gir meg nok ikke noen bistand, du Er litt for oppegående til sånt. Butikkansatte er ikke barnevakter. Men de er ansatt for å utføre visse oppgaver, blant annet ekspedere kunder. Hvis en butikkansatt blir sur av å bli FORSTYRRET (!) ved at han må ekspedere en kunde, bør han finne seg en annen jobb. Min erfaring er også (når man blir trukket til kontroll), at de ansatte ofte ekspederer flere kunder i den betjente kassen, før de går til den selvbetjente og hjelper den som står fast der. Det var ingen kø i den betjente kassa. Jeg ventet til han var ferdig med å hjelpe noen andre, før jeg snakket til ham. Hvis det er å forstyrre, så bør vi kanskje legge ned fysiske butikker generelt. Siden ansatte blir forstyrret av å ha kunder i butikken. Og vær så snill, slutt å bruke ordet "hen" når jeg i hele tråden konsekvent har skrevet "han". Anonymkode: fad86...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden Dette ble en typisk "ta TS-tråd". I den virkelige verden så skal butikkansatte selfølgelig ikke behandle sine kunder på den måten. De ville ikke godtatt å blitt behandlet sånn selv av en kollega heller, om de spurte om hjelp fordi de selv ikke fant en vare. Anonymkode: 533ad...79d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Del Skrevet 6 timer siden For øvrig så jobber jeg også i et serviceyrke. Kanskje jeg også skal begynne å være belærende og fremstille kundene som dumme, når de ikke finner ut av ting jeg kan til fingerspissene? Det blir sikkert hyggelig stemning, det Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette ble en typisk "ta TS-tråd". I den virkelige verden så skal butikkansatte selfølgelig ikke behandle sine kunder på den måten. De ville ikke godtatt å blitt behandlet sånn selv av en kollega heller, om de spurte om hjelp fordi de selv ikke fant en vare. Anonymkode: 533ad...79d Jepp, jeg er visst både dum, hjelpeløs og psykisk utviklingshemmet Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det visste jo ikke jeg ... Har aldri tilkalt hjelp i kassa før, og bruker disse kassene meget sjeldent. Anonymkode: fad86...be8 Det står tydelig på skjermen. Anonymkode: c8c1c...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden Hehe. Tenk å skrive et helt innlegg på KG om dette..når det var DU som var problemet Anonymkode: d3fde...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden Skjønner at det er irriterende men synes det blir dumt å gå fra en kasse der du har begynt å scanne. Bra du sa ifra, men det kan ta litt tid før ansatte får slettet ting. Flere ganger når jeg har vært litt stressa, så har jeg vært nær ved å begynne å scanne der andre har scannet inn før meg og da kan jo en uskyldig kunde ende opp med å betale for ting man ikke skal ha. Synes det er bedre å blir stående og trykke på "trenger hjelp". Selv om det kan ta en evighet før de kommer. Har ikke opplevd sure ansatte i det siste. Hun ene på posten kan være mutt og si at jeg må hente pakker tildligere, og jeg skjønner jo at det er fullt i hyllene men jeg har ikke bil, så det hender jeg må vente noen dager før jeg får hentet store, tunge ting. Anonymkode: b47d6...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en person som alltid er høflig i kontakt med ansatte, men forventer også det samme tilbake. Og i dette tilfellet så var den butikkansatte uprofesjonell ved å indikere at kunden er treig i nøtta som ikke finner varen i systemet (for det er egentlig det han sier) Dette kunne vært løst mye bedre av den ansatte, som for eksempel ved å si "det er sånn som skjer fra tid til annen, men heldigvis så har vi betjente kasser i tillegg. Men istedenfor så velger den ansatte å utfordre til diskusjon for å poengtere at kunden er treig, og formålet virker ikke å være å veilede kunden. Og denne "veiledingen" vil absolutt ikke få flere til å velge selvbetjente kasser i fremtiden. Skal være enig i at den ansatte ikke sa noe ufyselig, men uprofesjonelt var det. Anonymkode: 16990...6c4 Det er jeg enig i. Man skal ikke få kunden til å føle seg dum. Anonymkode: b47d6...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner at det er irriterende men synes det blir dumt å gå fra en kasse der du har begynt å scanne. Bra du sa ifra, men det kan ta litt tid før ansatte får slettet ting. Flere ganger når jeg har vært litt stressa, så har jeg vært nær ved å begynne å scanne der andre har scannet inn før meg og da kan jo en uskyldig kunde ende opp med å betale for ting man ikke skal ha. Synes det er bedre å blir stående og trykke på "trenger hjelp". Selv om det kan ta en evighet før de kommer. Har ikke opplevd sure ansatte i det siste. Hun ene på posten kan være mutt og si at jeg må hente pakker tildligere, og jeg skjønner jo at det er fullt i hyllene men jeg har ikke bil, så det hender jeg må vente noen dager før jeg får hentet store, tunge ting. Anonymkode: b47d6...36d Men hva når man ikke har tid til å stå der i en evighet? Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Del Skrevet 5 timer siden Nysgjerrig på hvilken vare det var. Jeg klønet noe forferdelig med sjampinjongen her om dagen fordi jeg fikk jernteppe og fikk for meg at det staves cham.. men fant ut av det. Anonymkode: b47d6...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 5 timer siden #55 Del Skrevet 5 timer siden Butikkansatte er mennesker, ikke roboter. Mennesker har gode og dårlige dager. Som sagt flere ganger er det rett før jul. Stressnivået er høyt. Bedekkingen er så lav som filialen anser forsvarlig. Definitivt feil av den ansatte å ta det ut på deg, men for å si det sånn er det enormt gjennomtrekk av folk i butikkbransjen. Kun de mest sosiopatiske menneskene orker å deale med kunder i årevis. Dette var jo ikke ditt tilfelle, men det kan virke som at for mange halvgamle mennesker så går det sport i å plage butikkansatte siden det pleide å liksom være helt "Kunden har alltid rett" og at man måtte være en spyttslikker. Kanskje denne ansatte stålsatte seg for en kommende skyllebøtte? Sånn som man må gjøre hver dag når pensjonistene beskylder oss for å være dyre og prisene er konsumprisindeksjusterte. Jeg har ikke noe med det å gjøre, liksom. Det beste er å ikke ta det personlig, bare hør på hva den ansatte sier og ikke hvilke ansiktsuttrykk vi gir. Åtte-tolv timer med "bip-bip-bip", bråk med handlevogner- og kurver og stadig avbrytelse i alt vi gjør, så er det vanskelig å være like blide som skuespillerne du ser i Kiwi-reklamene. En handletur og butikkansattes oppførsel er like lite personlig som når du viser bussjåføren din mobiletten din i det du går inn i bussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva når man ikke har tid til å stå der i en evighet? Anonymkode: fad86...be8 Da bør man a)vente med å handle til man har bedre tid, eller b) gå i en betjent kasse. Anonymkode: b47d6...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #57 Del Skrevet 5 timer siden Meg over: Det går som regel raskere å gå i selvscanning, når man har få varer og det er kø i betjent kasse. Men man må alltid legge inn litt ekstra tid å gå på i tilfelle det blir kontroll. Den kan man ikke løpe fra. Er derfor en heller dårlig ide å gå inn i butikken to minutter før bussen går f.eks. Anonymkode: b47d6...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #58 Del Skrevet 5 timer siden Hvis det er 2-3 personer i køen foran meg og de bare har åpent en kasse, pleier jeg å rekke opp hånda og hoie og be vedkommende se til å åpne en kasse til. Fungerer bra, de er ofte veldig treige med å gjøre det på eget initiativ. Anonymkode: d8717...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #59 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er 2-3 personer i køen foran meg og de bare har åpent en kasse, pleier jeg å rekke opp hånda og hoie og be vedkommende se til å åpne en kasse til. Fungerer bra, de er ofte veldig treige med å gjøre det på eget initiativ. Anonymkode: d8717...dd3 Du bør klare å vente hvis det bare er to pers foran deg i kø. Hoing er heller ikke spesielt sivilisert. Du er neppe deres favorittkunde. Anonymkode: b47d6...36d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 5 timer siden #60 Del Skrevet 5 timer siden Opplever det motsatte! Synes folk/betjening er (om mulig) mer hyggelige om dagen. I går kjøpte jeg med meg noen frossenpizza i min lokale bunnpris, den ene pakken ble dobbeltskannet - da kom det en fyr løpende før jeg rakk å finne "tilkall-hjelp-knappen), fordi han hørte det!! Fantastisk! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå