AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du trykker på knappen på skjermen som heter "tilkall hjelp".... Jeg forstår egentlig godt at den ansatte følte for å belære deg litt. Anonymkode: bfb7c...071 Men det visste jo ikke jeg ... Har aldri tilkalt hjelp i kassa før, og bruker disse kassene meget sjeldent. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De burde ikke være sure mot deg, samtidig synes jeg du framstår noe hjelpeløs. Det er virkelig ikke vanskelig å bruke de kassene, med mindre man han bestemt seg for at det er vanskelig. Det er jo en knapp på disse kassene hvor du kan be om assistanse, du burde ha trykket på dem. Uansett er det uprofesjonelt av personen å bli sur på deg. Hen burde heller følge deg bort til kassen og vise deg hvor du finner varen. Anonymkode: fda94...acb Altså, jeg sa jo fra kun for å hjelpe, slik at han vet at det er noen varer som "henger igjen" i den selvbetjente kassa. Han hadde allerede slått inn varene, men følte for å belære meg i en ganske ufyselig tone. Kanskje jeg er bare stokk dum, da. Men det er ikke innenfor å behandle dumme mennesker dårlig. Anonymkode: fad86...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden Tenk å bli sur for at man gjør jobben for dem. Og ikke får til alt perfekt. Djises. Anonymkode: c1d3a...23d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden Hannabanna skrev (1 time siden): Det du beskriver er ikke noen som er ufyselige. Seriøst. Hvor god tid har du til å være så dramatisk? Det er rett før jul, lange dager eller den ansatte har kanskje en dårlig dag av en eller annen grunn. Let it go! At mennesker som deg orker å bruke så mye tid og energi på å henge seg opp i den minste ting og ta alt så personlig fatter jeg ikke. Man oppfører seg da vel ikke slik når man er på jobb uansett om man er sliten/har en dårlig dag etc. Du er dårlig å lete? Hva er det for en kommentar til kunden. Hilsen butikkansatt med nisselue, smil og julestemning. Anonymkode: f779b...c64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du trykker på knappen på skjermen som heter "tilkall hjelp".... Jeg forstår egentlig godt at den ansatte følte for å belære deg litt. Anonymkode: bfb7c...071 Han skulle ikke gjøre det uansett hvor mye han følte for det. Ekstremt elendig butikketikette, noe så dumt! Nå får dere roe ned grinchingen deres altså, skjerp dere, det er faktisk 8 dager igjen til jul! Man skal aldri la sin egen dårlige dag gå utover kunden!! Anonymkode: f779b...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden Det er lett å bli stresset i disse selvbetjente kassene, ingen grunn til å føle seg dum av den grunn. Jeg skulle kjøpe et brød og veivet med brødet flere ganger uten at det pep. Til slutt fikk jeg den geniale ideen å se på skjermen, og så at jeg ikke hadde trykket på knappen for å starte handelen. Anonymkode: 00de3...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man oppfører seg da vel ikke slik når man er på jobb uansett om man er sliten/har en dårlig dag etc. Du er dårlig å lete? Hva er det for en kommentar til kunden. Hilsen butikkansatt med nisselue, smil og julestemning. Anonymkode: f779b...c64 Ts opprettet en tråd om dette og kalte det ufyselig oppførsel. Det er så overdramatisk som det kan få blitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Hvordan møtte du den butikkansatte? Var du høflig, og forklarte at du ikke fant varen i den selvbetjente? Eller bare kastet du det ut? Ikke dermed sagt at det greit at den butikkansatte burde være ufin mot deg, men da er det mer forståelig. Hvordan du også møter butikkansatte har mye å si! Jeg jobber selv i butikk, og det hender jeg hører jeg både er udugelig, og ikke forstår, det er min feil at varene ikke går inn. Det er min feil at posene er så dyre osv. Noen klarer faktisk ikke å være høflige, og kjører på meg først prinsippet! Jeg har RETT prinsippet og vi får ikke lov til å forsvare oss. Selv om jeg sier i fra i en høflig tone, at nei denne varen koster dessverre ikke 50kr, den koster 80kr, så kan det være nok til at man får en overhøvling. Dog dette er veldig sjeldent og 99,9% kundene er hyggelige. Vi lever av våre kunder, så det er viktig at vi som butikkansatte er hyggelige, men det er hyggelig om det går andre veien også! Det er noe som heter folkeskikk. Og den burde være gjensidig. Endret 5 timer siden av Milea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Service er borte stort sett alle plasser. Færre ansatte, mere jobb. Stod på kappahl forrige uke. 2 ansatte på hele butikken midt i rushen på oslo city i juletiden. Ingen hjelp å få. Måtte stå i kø i 15 min får å stille ett spørsmål, hente riktig vare selv og deretter stå i ny kø i 20 minutter. Men sånn blir det når alt skal eies av ett fåtall personer som vil få samme sum inn på sin konto uansett hvor god / dårlig servicen er for kundene har ikke så mange valg og legger pengene igjen der uansett.. Anonymkode: afe7f...e49 Jeg har vært en av disse ansatte. Det ringte det inn sykdom hos flere like før vaktene startet og jeg hadde brukt alle ledige sekunder mellom kunder til å prøve å få inn erstattere. Vi er ikke alltid få fordi vi er gjerrige eller late, ting skjer og vi gjør så godt vi kan. Anonymkode: 7d864...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden Milea8 skrev (16 minutter siden): Hvordan møtte du den butikkansatte? Var du høflig, og forklarte at du ikke fant varen i den selvbetjente? Eller bare kastet du det ut? Ikke dermed sagt at det greit at den butikkansatte burde være ufin mot deg, men da er det mer forståelig. Hvordan du også møter butikkansatte har mye å si! Jeg jobber selv i butikk, og det hender jeg hører jeg både er udugelig, og ikke forstår, det er min feil at varene ikke går inn. Det er min feil at posene er så dyre osv. Noen klarer faktisk ikke å være høflige, og kjører på meg først prinsippet! Jeg har RETT prinsippet og vi får ikke lov til å forsvare oss. Selv om jeg sier i fra i en høflig tone, at nei denne varen koster dessverre ikke 50kr, den koster 80kr, så kan det være nok til at man får en overhøvling. Dog dette er veldig sjeldent og 99,9% kundene er hyggelige. Vi lever av våre kunder, så det er viktig at vi som butikkansatte er hyggelige, men det er hyggelig om det går andre veien også! Det er noe som heter folkeskikk. Og den burde være gjensidig. Jeg var hyggelig. La varene på båndet mens jeg ventet på at han skulle bli ferdig med det han holdt på med, og forklarte ham at jeg ikke fant den ene varen, og derfor valgte å gå til betjent kasse i stedet. Da begynte kveruleringen. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men spiller det noen rolle hvor godt jeg leita, når han allerede har scannet inn varene i den betjente kassa? Det var jo bare for å belære meg. Jeg sto der med kortet over kortterminalen, så det spilte ingen rolle hva som skjedde i den selvbetjente kassa tidligere. Anonymkode: fad86...be8 Han ønsket nok at du skulle forstå at dette var en brukerfeil og at neste gang søker du ordentlig. Jeg tror (heldigvis) at den gammeldagse "kunden har alltid rett og servicepersonell skal godta å behandles som slaver og la seg snakke til på ufyselige måter"-holdningen er på vei ut av det norske samfunnet. Vi som kunder må faktisk også stilles krav til. Selv om de som jobber i butikkene hjelper oss når det er nødvendig, er det også jobben deres å veilede oss i nye systemer som kommer med modernisering. Da vil flere på sikt klare å benytte seg av disse. Det høres ut som du har tolket tonen til denne ansatte som sur, uten at den egentlig var det. Det han sa var heller ikke ufyselig. Det er ikke i jobben hans å babysnakke med deg så du føler deg bra. Anonymkode: f42ea...618 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ønsket nok at du skulle forstå at dette var en brukerfeil og at neste gang søker du ordentlig. Jeg tror (heldigvis) at den gammeldagse "kunden har alltid rett og servicepersonell skal godta å behandles som slaver og la seg snakke til på ufyselige måter"-holdningen er på vei ut av det norske samfunnet. Vi som kunder må faktisk også stilles krav til. Selv om de som jobber i butikkene hjelper oss når det er nødvendig, er det også jobben deres å veilede oss i nye systemer som kommer med modernisering. Da vil flere på sikt klare å benytte seg av disse. Det høres ut som du har tolket tonen til denne ansatte som sur, uten at den egentlig var det. Det han sa var heller ikke ufyselig. Det er ikke i jobben hans å babysnakke med deg så du føler deg bra. Anonymkode: f42ea...618 Neste gang går jeg direkte til en betjent kasse. Vi stilles for øvrig krav overalt - vi skal snart gjøre alt selv, og betale penger for å gjøre det. Post i butikk - vi må selv veie hver eneste vare som sendes, kjøpe tjenesten i app/på nettsiden, veie pakka og legge den i luka for pakker. Får vi pakke, så må vi selv hente dem i en pakkeboks. Vi skal slå inn våre egne varer og betale. Vi skal fylle ut alskens skjemaer hos forskjellige myndigheter selv, vi skal skru møbler selv, vi skal gjøre alt selv. Veiledning er for øvrig ikke det samme som kverulering. Han kunne gjerne ha fortalt i klartekst HVOR denne varen er, eventuelt vist meg den. Det blir ikke bedre av at han sier at jeg har "leita for dårlig". Det er ikke jobben hans å babysnakke, nei. Men det er jobben hans å ekspedere kunder. Det er ikke min jobb å ekspedere meg selv - jeg får ikke betalt for det. I Sverige scanner man ofte varer selv, men man får også rabatt. I Norge er det samme prisen, selv om man avlaster butikken og gjør dem en tjeneste. Anonymkode: fad86...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var hyggelig. La varene på båndet mens jeg ventet på at han skulle bli ferdig med det han holdt på med, og forklarte ham at jeg ikke fant den ene varen, og derfor valgte å gå til betjent kasse i stedet. Da begynte kveruleringen. Anonymkode: fad86...be8 Forstår at det ikke var hyggelig for deg. Og sånn skal det absolutt ikke være. Alle kan ha en dårlig dag, men man må ta seg sammen når man jobber i et serviceyrke. 😊 det gjelder for øvrig i alle yrker. Jeg ville bare påpeke at butikkansatte får til tider ufortjent mye tyn for jobben vi gjør. Vi får ikke lov til å forsvare oss, mens du som kunde kan i prinsippet si hva du vil til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden Bare trykk på «hjelp» så kommer noen og hjelper deg. Mye kjappere og mindre styr enn å bytte kasse. Du virker litt slitsom. Anonymkode: 593de...16a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare trykk på «hjelp» så kommer noen og hjelper deg. Mye kjappere og mindre styr enn å bytte kasse. Du virker litt slitsom. Anonymkode: 593de...16a Som sagt, neste gang så går jeg til en betjent kasse. Problemet løst. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg var hyggelig. La varene på båndet mens jeg ventet på at han skulle bli ferdig med det han holdt på med, og forklarte ham at jeg ikke fant den ene varen, og derfor valgte å gå til betjent kasse i stedet. Da begynte kveruleringen. Anonymkode: fad86...be8 Vell, nå var det du som startet med å ta opp at du ikke fant varen. Kunne vell bare latt han slå det gjennom og betalt? Anonymkode: 6eed7...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Neste gang går jeg direkte til en betjent kasse. Vi stilles for øvrig krav overalt - vi skal snart gjøre alt selv, og betale penger for å gjøre det. Post i butikk - vi må selv veie hver eneste vare som sendes, kjøpe tjenesten i app/på nettsiden, veie pakka og legge den i luka for pakker. Får vi pakke, så må vi selv hente dem i en pakkeboks. Vi skal slå inn våre egne varer og betale. Vi skal fylle ut alskens skjemaer hos forskjellige myndigheter selv, vi skal skru møbler selv, vi skal gjøre alt selv. Veiledning er for øvrig ikke det samme som kverulering. Han kunne gjerne ha fortalt i klartekst HVOR denne varen er, eventuelt vist meg den. Det blir ikke bedre av at han sier at jeg har "leita for dårlig". Det er ikke jobben hans å babysnakke, nei. Men det er jobben hans å ekspedere kunder. Det er ikke min jobb å ekspedere meg selv - jeg får ikke betalt for det. I Sverige scanner man ofte varer selv, men man får også rabatt. I Norge er det samme prisen, selv om man avlaster butikken og gjør dem en tjeneste. Anonymkode: fad86...be8 Du blander hva eierene av butikkene bestemmer og hva de ansatte kan gjøre. De har like lite bestemmelsesrett når det kommer til selvbetjeningskasser som deg. Men det at du ikke klarer å skille det er kanskje grunnen til at du lager masse styr over en kommentar. Anonymkode: 6eed7...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vell, nå var det du som startet med å ta opp at du ikke fant varen. Kunne vell bare latt han slå det gjennom og betalt? Anonymkode: 6eed7...aeb Ja, jeg burde ikke ha sagt fra at det lå noen varer i den selvbetjente kassa, slik at han måtte finne det ut selv. Jeg har lært at jeg må skjule at jeg er dum. Jeg får håpe at jeg er smart nok til å huske på det neste gang. Anonymkode: fad86...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du blander hva eierene av butikkene bestemmer og hva de ansatte kan gjøre. De har like lite bestemmelsesrett når det kommer til selvbetjeningskasser som deg. Men det at du ikke klarer å skille det er kanskje grunnen til at du lager masse styr over en kommentar. Anonymkode: 6eed7...aeb Jeg snakker om generelle tendenser. Selvfølgelig er det ikke ansatte som har bestemt at det skal innføres selvbetjente kasser. Men det er den enkelte ansatte som bestemmer hvordan han eller hun møter kundene. Anonymkode: fad86...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var ingen butikkansatte i den betjente kassa, så jeg valgte selvbetjent fordi jeg hadde dårlig tid. Jeg liker ikke de selvbetjente kassene, er redd for å gjøre feil, og blir ofte trukket til kontroll, så da tar det ofte lenger tid enn å gå i den betjente kassa. Jeg hadde fire varer, slo inn tre, og prøvde å søke opp den fjerde. Fant den ikke, selv om jeg prøvde to ganger. Gikk da til den betjente kassa og sa til den ansatte at jeg slo inn noen varer på den selvbetjente (slik at han kunne slette dem før neste kunde), og at jeg ikke fant den siste, derfor byttet jeg til en betjent kasse. Den ansatte så surt på meg og sa at den fjerde varen var jo der, jeg var bare dårlig til å lete. Jeg sa at jeg faktisk ikke fant varen, og da sa han at varen er jo der, hvordan er det mulig å ikke finne den? Altså. Når jeg gjør jobben som de egentlig skal utføre, så skal jeg ikke i tillegg ha tilsnakk og frekk tale for at jeg ikke greier jobben like bra som dem. Har flere her opplevd slike sure ansatte? Anonymkode: fad86...be8 Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg hadde nok svart noe slik «er den der, åja» og ledd det bort Anonymkode: 9b78f...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå