AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #61 Del Skrevet 16. desember 2024 Penger, ønske om å bli kjente selv og «trygghet» /daddyissues. Det som er sykt, er vel at mennene synes det er helt ok. Så lenge hun er pen Anonymkode: 3b4a5...f3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #62 Del Skrevet 17. desember 2024 BlackSunshine skrev (18 timer siden): Det er en del av narrativet at kvinner generelt ikke er opptatt av penger. Personlig har jeg erfaringer som støtter dette, men også det motsatte. David M. Buss har forsket på dette med tiltrekning. Evolusjonsteoretisk inngang. Han sier at dette med at mannen innehar status, penger, makt er meget sterke faktorer som kvinner tiltrekkes av. https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2 «Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv… sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen.« Norsk forskning fra 2023z Anonymkode: b7dc8...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #63 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det som er sykt, er vel at mennene synes det er helt ok. Så lenge hun er pen Anonymkode: 3b4a5...f3f Så lenge begge er voksne, friske personer så tenker jeg at hva de gjør under dyna og med hvem ikke er min sak. Anonymkode: b7dc8...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #64 Del Skrevet 17. desember 2024 Maleficenta skrev (16 timer siden): Joda på papiret ja men ikke i praksis. Er som en som nylig har tatt lappen. På papiret er man en erfaren sjåfør som kan kjøre alene uten tilsyn. Likevel er man en langt dårligere sjåfør enn noen som har hatt lappen i 20 år. En på nitten har null voksenerfaring og er i en alder de må øve seg på nettopp det. Og da er det feil at de skal bli sammen med noen med langt lengre fartstid inni voksenlivet Kommentarer fra jevnaldrende jenter når vi var ung var typisk at de søkte seg eldre menn fordi de oppfattet dem som erfaren og likte det. Når jeg begynte i arbeidslivet så hadde jeg en 60-åring som mentor. Det var flott. Anonymkode: b7dc8...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 17. desember 2024 #65 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan legge til: jeg kan se for meg at en 19-åring blir sammen med en av herrene-modellene som brukes i Dressmann-reklamer, ikke Geir Arne Kjetil. Anonymkode: 00f2b...711 Ikke vær frekk mot Geir Arne Kjetil. Personlighet teller også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. desember 2024 #66 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommentarer fra jevnaldrende jenter når vi var ung var typisk at de søkte seg eldre menn fordi de oppfattet dem som erfaren og likte det. Når jeg begynte i arbeidslivet så hadde jeg en 60-åring som mentor. Det var flott. Anonymkode: b7dc8...806 Er forskjell på eldre som i typ 29 og eldre som i pensjonist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #67 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvem bryr seg egentlig så ekstremt? Menn har alltid til alle tider funnet seg yngre damer, det er ikke noe nytt. Vi har hatt kjendispar her i Norge også med stor aldersforskjell. Stjernekokken Eyvind Hellstrøm og kjæresten Anita Rennan bryr seg ikke om aldersforskjellen på 31 år. Toralv Maurstad og han kone som var 33 år yngre. Hvem pokker bryr seg? konservative mennesker som skal rynke på nesen sv alt og ingenting og kun de. Hvem andre mennesker er i lag med kunne jeg ikke brydd meg mindre med, det er da ikke mitt liv og mitt forhold. Ønsker en selv ikke et forhold med stor aldersforskjell, nei vel så ikke bli i lag med noen langt eldre eller yngre da men jeg synes det er modig og fanstastisk at folk gir blanke i andres fordommer og gjør det de selv vil og blir ilag med de de selv vil. Flott for de. Vi trenger flere av de! Jeg tror neppe Leonardo Di Caprio eller andre bryr seg så veldig hva noen konservative mennesker med litt for store fritidsproblemer på kg mener om de eller deres forhold. Anonymkode: 11c18...df9 Alt dette forutsetter at en 19-årig kvinne kan ta gode valg eller ikke for seg selv. Er svaret ja, så har du rett, ikke vår business. Men er svaret nei, så er det alle ansvarlige menneskers ansvar å si at det ikke er okay. Jeg skjønner heller ikke greia med å bry seg om dame (32) er i lag med mann (62). Men det lyser noen varselsignaler når dame (19) blir i lag med mann (54). Anonymkode: 73753...aa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #68 Del Skrevet 17. desember 2024 Maleficenta skrev (23 minutter siden): Er forskjell på eldre som i typ 29 og eldre som i pensjonist Det et jeg enig i. Trådens overskrift er «over 50» mens vanlig pensjonsalder er 67. Jeg ser en rekke problemer med at en gutt/jente på 19 blir sammen med en kvinne/mann på over 50. Både mhp hvor de er i livet og hva de vil, men også mhp hvordan samfunnet rundt dem vil reagere. Jeg ville ha sagt det til datteren min om det var henne, men etter at jeg har gitt mitt råd så må jeg bare akseptere at en voksen 19-åring har råderett over eget kjærlighetsliv på samme måte som de kan drikke alkohol, kjøre bil eller bli sendt for å dø i en skyttergrav. Jeg kan ikke herske over deres følelser eller seksualitet, og å klage over den på et anonymt forum har liten hensikt for meg. Anonymkode: b7dc8...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #69 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt dette forutsetter at en 19-årig kvinne kan ta gode valg eller ikke for seg selv. Er svaret ja, så har du rett, ikke vår business. Men er svaret nei, så er det alle ansvarlige menneskers ansvar å si at det ikke er okay. Anonymkode: 73753...aa7 Jeg tror at vi i praksis må ha «harde terskler» for selvråderett. Når man er 16 så kan man ha sex i følge dagens lov. Det kan tenkes at noen 15-åringer fint kan ha sex uten at det er til skade for dem (det er jeg helt sikker på) og at noen 17-åringer er for umoden til å ha sex. Men praktisk sett så er det langt enklere å ha en fast, universal grense. Så får man heller umyndiggjøre dem som har opplagt treig utvikling og sette dem under verge. Å bruke sosiale virkemidler og skam ville ha fungert særdeles dårlig på meg som 19-åring og jeg tror ikke at det fungerer noe bedre på andre. Hvis jeg var 19 og innledet et forhold med noen, og en kvinne på 52 fortalte meg at det var dumt av meg? Seriøst… Anonymkode: b7dc8...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå