Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 9:15 - 10:15 ×

Avvist av 113!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp

Anonymkode: 67232...b94

Her i Oslo er det sånn ja, men ikke på små steder.

Anonymkode: 59f8f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aner ikke, så ble sendt hjem med resept på nexium mot reflux. Man får ikke hjelp..

Anonymkode: 453de...d08

Selv om du ikke fikk den hjelpa som du selv mente du skulle ha så betyr ikke det at du ikke fikk hjelp. Det er ikke sånn at de sender alle som selv mener de har kreft eller andre alvorlige diagnoser til undersøkelser fordi de selv mener at de skal ha det.

Anonymkode: 82266...c0f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:(

Der kom det som gjør at du har blitt avvist, helseangst. Du har vel og en journal med den typen info i? 

Anonymkode: 21e8f...56b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble han jo hasteoperert fordi han hadde ileus. Ikke primært pga kreft. Ofte gjøres ikke dette i samme seanse siden risikoen for alvorlige komplikasjoner er  stor. Men da opereres kreftsvulsten en uke eller to senere. Så jo. Ofte er det lengre utredning for kreft og ikke noe som gjøres på legevakt. 

Anonymkode: dd31d...99c

Joda, det er sant. Men, de fjernet kreftsvulsten der og da og ga han utlagt tarm. Så ble han overført til videre behandling med cellegift og sånn på kreft avdeling på sykehus.

Anonymkode: e7dad...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter?

Det skjer ofte på AKM- sentralen, de sender deg andre plasser om du ikke er akutt syk, og slik skal det være. 

Hvis du er en sånn som ringer dit jevnlig kan de nok også se at det ofte ikke er så alvorlige ting du ringer om

Anonymkode: 8b990...cdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en er alvorlig bekymret for egen helsetilstand så SKAL en ringe 113/legevakt, da er det opp til helsepersonell og avgjøre om hvilke tiltak som er berettiget.  Det er IKKE opp til pasienten selv å selvdiagnosere alvorlighetsgraden.

Det er også helt feil at kreft ikke er grunnlag for akutthjelp, kreft er utallige sykdommer med helt ulike problemstillinger og presentasjon. Igjen er det helsepersonell som tar slike avgjørelser. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hver så snill, vi er da forskjellige!

For meg fungerer det å å få fokuset på noe annet!. Selv om du ikke tåler smerte godt å ikke kan gjøre  noe så kan andre det, hvorfor dømme andre slik? 

Anonymkode: 4c665...0cd

Jeg dømmer ikke! Jeg spør! Fordi jeg faktisk lurer på det. Svaret har jo ikke nødvendigvis du, men ts (om hun vet det selv). 

Anonymkode: e3b89...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det legevakta så får vi se hva som skjer der. Håper på en henvisning videre inn til a-hus for videre undersøkelser.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker jo at jeg bør på sykehus dor undersøkelser når det ee så ille.

Hadde det vært skikkelig ille så hadde du ikke skrevet 7 sider om det her inne.

Hadde det vært skikkelig ille så hadde du ligget nedfor telling uten og vite hvor eller hva som skjer fordi du er så smertepåvirket.

Jeg har kroniske magesmerter, og når jeg ringer legevakten eller lege så er det fordi jeg har det så vondt at jeg ikke vet hvor jeg er.

Anonymkode: 5575a...3c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det legevakta så får vi se hva som skjer der. Håper på en henvisning videre inn til a-hus for videre undersøkelser.

Hvordan gikk det? Fant du ut noe mer?

Håper du blir bedre fort ❤️

Anonymkode: 2a218...bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener at der skyldes magesyre som visstnok kan gjøre grusomt vondt når det får nedover systemet. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake til legevakta om jwg trengte det. De var hyggelige mot meg…

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke at det kan gjøre så vondt, altså magesyre. Jeg vil takke alle her som har vist meg omtanke i en veldig sårbar situasjon. Dere er gull!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De mener at der skyldes magesyre som visstnok kan gjøre grusomt vondt når det får nedover systemet. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake til legevakta om jwg trengte det. De var hyggelige mot meg…

Bra. Jeg sliter veldig mye med det samme og det kan «vise seg» litt forskjellig noen ganger.

Jeg har faktisk trodd jeg hadde akutt hjerteinfarkt flere ganger, før jeg forstod at det «bare» var halsbrann. Jeg er en sånn type som ikke ringer sykebil, og var forberedt på å dø der og da faktisk. 
Uansett, noen tips til deg. Spis noe. Noe som er rolig for magen. Drikk melk eller vann. Ikke for mye, men slik at magen ikke er helt tom.

Prøv å legge deg på den ene siden, hvis det ikke hjelper prøv den andre siden. 

Hvis smertene kommer plutselig på, så ta noe å drikke med en gang. Du kan også forsøke en liten teskje natron og blande i vann, eller skylle ned med vann.

Håper du snart er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra. Jeg sliter veldig mye med det samme og det kan «vise seg» litt forskjellig noen ganger.

Jeg har faktisk trodd jeg hadde akutt hjerteinfarkt flere ganger, før jeg forstod at det «bare» var halsbrann. Jeg er en sånn type som ikke ringer sykebil, og var forberedt på å dø der og da faktisk. 
Uansett, noen tips til deg. Spis noe. Noe som er rolig for magen. Drikk melk eller vann. Ikke for mye, men slik at magen ikke er helt tom.

Prøv å legge deg på den ene siden, hvis det ikke hjelper prøv den andre siden. 

Hvis smertene kommer plutselig på, så ta noe å drikke med en gang. Du kan også forsøke en liten teskje natron og blande i vann, eller skylle ned med vann.

Håper du snart er bedre!

Hadde det enda vært pauser så hadde der vært en ting, men vart nesten 2 døgn i strekk… Kjenner det i hele systemet, men fikk noe som her gaviscon på legevakta, og det har jeg litt trua på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter?

Hadde 41.9 i feber, blodtrykksfall og matforgiftning, måtte komme meg til legevakten selv, så gikk det fort å bli sendt til sykehus, men 113 er for når det står om livet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er ikke lenge siden amk avviste en jeg kjenner som hadde stor kuttskade i foten. Han hadde panikk og nektet å slippe trykket på foten. 

Hun på amk henviste ham så til legevakt. Legevakten ringte kort tid etterpå og sa at han heller skulle møte hos fastlegen. Under videosamtalen så fikk hun på legevakta ham til å vise litt og så brøt hun ut "ja, men det der er jo ikke størknet blod!!"  Hun avslørte da hva dama på amk hadde sagt. 

Noen er ikke egnet til jobben sin.

Anonymkode: 4a144...0d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke lenge siden amk avviste en jeg kjenner som hadde stor kuttskade i foten. Han hadde panikk og nektet å slippe trykket på foten. 

Hun på amk henviste ham så til legevakt. Legevakten ringte kort tid etterpå og sa at han heller skulle møte hos fastlegen. Under videosamtalen så fikk hun på legevakta ham til å vise litt og så brøt hun ut "ja, men det der er jo ikke størknet blod!!"  Hun avslørte da hva dama på amk hadde sagt. 

Noen er ikke egnet til jobben sin.

Anonymkode: 4a144...0d9

Uff… stakkars!!!

Kom de og hentet han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg fatter ikke at det kan gjøre så vondt, altså magesyre. Jeg vil takke alle her som har vist meg omtanke i en veldig sårbar situasjon. Dere er gull!

Det kan være helt grusomt faktisk. Hadde det som gravid, føltes som hjerteinfarkt bare i flammer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...