Gå til innhold

Avvist av 113!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da sender legen deg dit om han/hun ser behovet. 

Ambulansetjeneste skal kun brukes om du er hardt skadd eller har uutholdelige smerter. Hvis du har hatt dette igjennom helgen så er ikke smertene uutholdelige. Da klarer du helt fint å vente på fastlegetimen 11:15. 

Anonymkode: 46b08...59e

Disse intense smertene kom i dag tidlig. Det har bygget seg opp..

Anonymkode: 453de...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har gallestein? Kommer det takvis eller er det like vondt hele tiden?

Anonymkode: 5b177...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du noen som kan komme og være hos deg frem til timen din?

Anonymkode: 02d2b...376

Er hos mine foreldre

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har selv hatt buk betennelse og det er intenst vondt. Unner ikke min værste fiende den smerten. 
Ta smertestillende og ring legevakta. 
Og ja du kan ta smertestillende. 

Anonymkode: 3fe50...514

Hvordan fant de det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så dårlig så skjønner jeg ikke at du orker å logge deg inn på nettet. Og hvorfor dro du ikke til legevakta i helga, om du er så redd for kreft eller annen dødelig sykdom? 

Anonymkode: 14136...7cb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:(

Kan like gjerne være magesår? Et familiemedlem hadde like symptomer som du beskriver og det viste seg å være magesår.  Hva med å dra til legevakten selv i taxi hvis du klarer å gå/sitte? Når du først har møtt opp på legevakten skal det vel endel til før de avviser deg hvis du nekter å dra før du har blitt undersøkt 

Anonymkode: e04a4...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan like gjerne være magesår? Et familiemedlem hadde like symptomer som du beskriver og det viste seg å være magesår.  Hva med å dra til legevakten selv i taxi hvis du klarer å gå/sitte? Når du først har møtt opp på legevakten skal det vel endel til før de avviser deg hvis du nekter å dra før du har blitt undersøkt 

Anonymkode: e04a4...b15

TS har legetime om en drøy time. Det er nok lengre ventetid enn det hos legevakten. Dessuten er den stengt….

Anonymkode: 8bf46...d6e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

113 ved kreft? Jeg kan skjønne det hvis du da er i behandlibg og null immunforsvar, men la oss si du har en uoppdaget kreftsvulst: hva skal 113 gjøre med det?

Blindtarmbetennelse, vridd eggstokk ellertarmslyng er vel heller ting som bør bekynre deg hvis du absolutt skal tenke worst case scenario. 

Da jeg hadde blindtarmbetennelse orket jeg ikke kg akkurat.

Anonymkode: 57857...41e

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da sender legen deg dit om han/hun ser behovet. 

Ambulansetjeneste skal kun brukes om du er hardt skadd eller har uutholdelige smerter. Hvis du har hatt dette igjennom helgen så er ikke smertene uutholdelige. Da klarer du helt fint å vente på fastlegetimen 11:15. 

Anonymkode: 46b08...59e

Ting kan forverres da. Jeg har akutt legetime i dag og fikk beskjed om å ringe 113 ved forverring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det nå skulle være kreft så tar det jo lang tid med utredning og div. før du får behandling, du blir ikke operert i ettermiddag liksom, så det kan helt fint vente til du har hatt legetime.

Anonymkode: 13540...857

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at da jeg klikket meg inn på tråden tenkte jeg "avvist av 113" ..hmm..er det på tinder eller andre dating apper? Beklager var ikke riktig våken. Håper du får hjelp hos fastlegen og riktig god bedring. 

Anonymkode: 90e27...3b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var fint. CRP kun 7 så da kan det vel ikke være bukhinnebetennelse? Men kreft slår vel ikke ut på crp? Hadde litt blod i urinen da, men der har jeg ikke vondt. Håpløst…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alt var fint. CRP kun 7 så da kan det vel ikke være bukhinnebetennelse? Men kreft slår vel ikke ut på crp? Hadde litt blod i urinen da, men der har jeg ikke vondt. Håpløst…

Du kommer ikke til å få noe bedre svar her enn det du gjore hos legen. Eneste du oppnår er nokk å stresse enda mer. Hvis legen ikke mente at dette var en form for akutt kreft så er det nokk ikke det. Hvis formen ikke blir bedre eller du forsatt har vondt, (Fikk du ikke smertestillende?) Så oppsøker du legevakten senere, da har du fått to forskjellige vurderinger.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har blod i urinen og vondt i magen så kan du ha nyrebekkenbetennelse. Da vil crpen gå opp på ett tidspunkt. Jeg har hatt dette flere ganger, det starter med vondt i magen før feberen plutselig kommer ganske kraftig. Har da hatt en veldig stigende crp, hvor jeg hadde 14 på dagen og 140 på kvelden. Det er sykt vondt, men behandles effektivt med antibiotika og ikke noe å få panikk over.

Anonymkode: 1e792...f58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (31 minutter siden):

Du kommer ikke til å få noe bedre svar her enn det du gjore hos legen. Eneste du oppnår er nokk å stresse enda mer. Hvis legen ikke mente at dette var en form for akutt kreft så er det nokk ikke det. Hvis formen ikke blir bedre eller du forsatt har vondt, (Fikk du ikke smertestillende?) Så oppsøker du legevakten senere, da har du fått to forskjellige vurderinger.

Fikk nexium, fordi de tror det skyldes reflux, men det gjør ser nok ikke. Jeg kjenner igjen refluxen min. Ingen smertestillende, men hverken tramadol eller paralgin forte virker på meg uansett så😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk nexium, fordi de tror det skyldes reflux, men det gjør ser nok ikke. Jeg kjenner igjen refluxen min. Ingen smertestillende, men hverken tramadol eller paralgin forte virker på meg uansett så😅

Nå kan det være noe som gjør det mer ekstremt denne gangen. Men uansett er det nokk veldig lite sannsynlig at dette er noe dødelig eller noe å få panikk over, spesielt når du har vært hos legen. Å ligge med angst på toppen av smerter hjelper jo ikke. Så synes du burde logge av, se om du klarer å fokusere på noe annet og så oppsøke legevakt om det ikke blir bedre eller om det blir verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva undersøkte de deg for, da? Hvilke diagnoser utelukket de, og hvorfor? 

Anonymkode: 4a163...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg fikk utslag på crp da jeg ble innlagt med Kreft……

Anonymkode: 83a65...5c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som jobber på sykehjem eller hjemmesykepleien? Du burde iallefall få tatt crp.

Anonymkode: c4bf3...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...