AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man får jo ikke begge deler. Uansett, svaret var på spørsmålet om hva som er lov, ikke hva som er praktisk gjennomførbart. Anonymkode: 3f700...316 Man kan fint få begge deler. Det er flere måter å gjøre dette på. Alle lovlige. Anonymkode: 0d80b...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal man med trygd da? Spør for en venn. Anonymkode: 6c5f6...b13 Jeg kan bare svare for meg selv, men min uføretrygd som jeg håper på at vil bli innvilga, er sårt tiltrengt etter seks år i økonomisk usikkerhet og x antall tiltak og møter med nav som har gjort meg sykere. Jeg har ikke evnen til å forsørge meg selv pga sykdom, men om jeg har tryggheten fra uføretrygden i bunnen uten noen form for krav fra nav, så kan det tenkes at jeg kan jobbe med noe de timene/dagene/ukene jeg har kapasitet. Hvis jeg begynner med det nå mens søknaden nettopp er sendt, kan Nav sette i gang årevis med mer utredning av inntektsevne - en prosess som kan dra ut i årevis og vil gjøre meg sykere. Det er vinn-vinn for samfunnet og meg om jeg får til å jobbe litt ved siden av trygd. Ingen vinner på å trenere denne prosessen mer enn nødvendig - tiltak koster meg helsa men også staten penger. jeg forstår at det virker ulogisk, jeg tror nesten man må være i denne situasjonen for å forstå. Anonymkode: 44f36...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan fint få begge deler. Det er flere måter å gjøre dette på. Alle lovlige. Anonymkode: 0d80b...1a3 Er det deg med det jævla vedsalget igjen?? Nei, for 99,99% av landets uføre er det ikke mulig å stå i 100% jobb samtidig som man får uføretrygd. Anonymkode: 3f700...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det deg med det jævla vedsalget igjen?? Nei, for 99,99% av landets uføre er det ikke mulig å stå i 100% jobb samtidig som man får uføretrygd. Anonymkode: 3f700...316 Spørsmålet, som du selv sa, er hva som er lov. Anonymkode: 0d80b...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det burde ikke være karantene. Vi lever ikke i Sovjet. At folk kan bidra der de kan, er utelukkende positivt. Anonymkode: 0d80b...1a3 Det var nettopp det man gjorde i Sovjet under kommunismen, der man fikk utbetalt lønn uansett resultat. Ellers gir man bare uføre-haterne et særdeles godt argument når det første man spør om etter å ha fått trygd, er "Når kan jeg begynne å jobbe?" Anonymkode: 52706...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det var nettopp det man gjorde i Sovjet under kommunismen, der man fikk utbetalt lønn uansett resultat. Ellers gir man bare uføre-haterne et særdeles godt argument når det første man spør om etter å ha fått trygd, er "Når kan jeg begynne å jobbe?" Anonymkode: 52706...454 "....i henhold til den restarbeidsevnen jeg har" Anonymkode: 0d80b...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå