Gå til innhold

Karantene når man nettopp har fått innvilget uføretrygd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man får jo ikke begge deler. Uansett, svaret var på spørsmålet om hva som er lov, ikke hva som er praktisk gjennomførbart.

Anonymkode: 3f700...316

Man kan fint få begge deler. Det er flere måter å gjøre dette på. Alle lovlige.

Anonymkode: 0d80b...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skal man med trygd da?

Spør for en venn.

Anonymkode: 6c5f6...b13

Jeg kan bare svare for meg selv, men min uføretrygd som jeg håper på at vil bli innvilga, er sårt tiltrengt etter seks år i økonomisk usikkerhet og x antall tiltak og møter med nav som har gjort meg sykere. Jeg har ikke evnen til å forsørge meg selv pga sykdom, men om jeg har tryggheten fra uføretrygden i bunnen uten noen form for krav fra nav, så kan det tenkes at jeg kan jobbe med noe de timene/dagene/ukene jeg har kapasitet. Hvis jeg begynner med det nå mens søknaden nettopp er sendt, kan Nav sette i gang årevis med mer utredning av inntektsevne - en prosess som kan dra ut i årevis og vil gjøre meg sykere. Det er vinn-vinn for samfunnet og meg om jeg får til å jobbe litt ved siden av trygd. Ingen vinner på å trenere denne prosessen mer enn nødvendig - tiltak koster meg helsa men også staten penger. 

jeg forstår at det virker ulogisk, jeg tror nesten man må være i denne situasjonen for å forstå. 

Anonymkode: 44f36...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan fint få begge deler. Det er flere måter å gjøre dette på. Alle lovlige.

Er det deg med det jævla vedsalget igjen?? Nei, for 99,99% av landets uføre er det ikke mulig å stå i 100% jobb samtidig som man får uføretrygd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det deg med det jævla vedsalget igjen?? Nei, for 99,99% av landets uføre er det ikke mulig å stå i 100% jobb samtidig som man får uføretrygd.

Spørsmålet, som du selv sa, er hva som er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det burde ikke være karantene. Vi lever ikke i Sovjet. At folk kan bidra der de kan, er utelukkende positivt.

Det var nettopp det man gjorde i Sovjet under kommunismen, der man fikk utbetalt lønn uansett resultat.

Ellers gir man bare uføre-haterne et særdeles godt argument når det første man spør om etter å ha fått trygd, er "Når kan jeg begynne å jobbe?"

Anonymkode: 52706...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det var nettopp det man gjorde i Sovjet under kommunismen, der man fikk utbetalt lønn uansett resultat.

Ellers gir man bare uføre-haterne et særdeles godt argument når det første man spør om etter å ha fått trygd, er "Når kan jeg begynne å jobbe?"

Anonymkode: 52706...454

"....i henhold til den restarbeidsevnen jeg har"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...