AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har gått ifra barnefar, han har kontakt med noen av barna, men ikke alle da de eldste ikke ønsker noen form for kontakt med far. Barnefar har fått beskjed at enten gir han gaver til alle barna, eller så gir han ikke til noen. Har sagt han kan gi til barna som er på samvær, men da får barna ha de gavene hos far. De barna som ikke har kontakt med far får heller ikke gaver hos besteforeldrene på farssiden, da de ikke vil ha noe med barna å gjøre. Barna er fra 6-14 år. Fikk melding i dag fra barnefar at han hadde kjøpt gave til alle barna, så han forventet at barna kjøpte gave til han. Ingen av barna har inntekt, så barnefar forventer egentlig at jeg skal kjøpe gave til han fra hvert av barna. Han betaler ikke bidrag for han er ikke betalingsdyktig, jeg har begrenset med penger, så bruker egentlig jula på å kjøpe ting barna trenger i det året som kommer. Nå forventer far at jeg skal kjøpe flere gaver til han, med penger jeg ønsker å bruke på barna. Det skal sies at han kommer fra en velstående familie, så foreldrene betaler det meste for han, men siden han ikke jobber og foreldrene betaler for han så slipper han alle utgiftene til barna. Føler jeg må kjøpe gaver til han, men ønsker egentlig ikke bruke penger som barna kan dra nytte av, ville du kjøpt, eller tenkt som meg, det her er siste jula far bidrar? Anonymkode: 95ef3...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finmia Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Han bor i drømmeland. Haha dummeste jeg har hørt, jeg hadde ikke betalt og kjøpt gaver til han fra barna når han ikke klarer å betale barnebidrag en gang. Barna kan male/ lage noe hvis han ønsker gave fra barna. Blir provosert på dine vegne. Han skjønner selv at det er du som må kjøpe gave til han fra dem, folk er så grådige altså! Endret 5 timer siden av Finmia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Fader for en gjeng, besteforeldre som ikke kjøper gaver til barnebarn? Helt snålt hele opplegget. Usikker på hva jeg hadde gjort her, - kan vere han uansett blir så fornærmet over eventuelle gaver eller ikke, att det ikke blir gaver til ungene neste år uansett hva en gjør. Dette her høres ut som ett skjørt opplegg, - kjøper en sokker så vipps er en gjort arveløs. Voksne folk for iallefall oppføre seg som voksne folk, en gir da normalt sett gaver til barn og barnebarn uavhengig av hva en får tilbake? Skamme seg skulle de, nei nå vart jeg faktisk sur på dine barns vegne, jeg hadde ikke kjøpt en dritt til slike folk av egen lomme. Anonymkode: f6efc...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har gått ifra barnefar, han har kontakt med noen av barna, men ikke alle da de eldste ikke ønsker noen form for kontakt med far. Barnefar har fått beskjed at enten gir han gaver til alle barna, eller så gir han ikke til noen. Har sagt han kan gi til barna som er på samvær, men da får barna ha de gavene hos far. De barna som ikke har kontakt med far får heller ikke gaver hos besteforeldrene på farssiden, da de ikke vil ha noe med barna å gjøre. Barna er fra 6-14 år. Fikk melding i dag fra barnefar at han hadde kjøpt gave til alle barna, så han forventet at barna kjøpte gave til han. Ingen av barna har inntekt, så barnefar forventer egentlig at jeg skal kjøpe gave til han fra hvert av barna. Han betaler ikke bidrag for han er ikke betalingsdyktig, jeg har begrenset med penger, så bruker egentlig jula på å kjøpe ting barna trenger i det året som kommer. Nå forventer far at jeg skal kjøpe flere gaver til han, med penger jeg ønsker å bruke på barna. Det skal sies at han kommer fra en velstående familie, så foreldrene betaler det meste for han, men siden han ikke jobber og foreldrene betaler for han så slipper han alle utgiftene til barna. Føler jeg må kjøpe gaver til han, men ønsker egentlig ikke bruke penger som barna kan dra nytte av, ville du kjøpt, eller tenkt som meg, det her er siste jula far bidrar? Anonymkode: 95ef3...814 La barna lage noe istedet. Anonymkode: 37b84...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Tenker TS at far ikke skal få julegave fra barna i det hele tatt? For hvem andre enn TS skal i så fall kjøpe julegave fra barna når barna selv ikke gjør det? Jeg tenker det er en selvfølge å kjøpe julegave fra barna til barnefar (og forventer da selvsagt også at barnefar ordner julegave fra barna til barnemor). Men det er selvsagt ikke nødvendig å kjøpe dyre gaver og heller ikke gave fra hvert av barna. Hva med å kjøpe en fin, men rimelig gave til "Pappa" fra alle barna samlet (skriv ned navnene på alle barna)? Det trenger ikke koste all verdens med en god dusjsåpe, deo, sokker, ulltrøye, god bok, spill (som alle kan spille sammen) eller noe annet som kan falle i smak. Anonymkode: ea51c...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hadde hjulpet de minste barna å lage noe. Anonymkode: 18ceb...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker TS at far ikke skal få julegave fra barna i det hele tatt? For hvem andre enn TS skal i så fall kjøpe julegave fra barna når barna selv ikke gjør det? Jeg tenker det er en selvfølge å kjøpe julegave fra barna til barnefar (og forventer da selvsagt også at barnefar ordner julegave fra barna til barnemor). Men det er selvsagt ikke nødvendig å kjøpe dyre gaver og heller ikke gave fra hvert av barna. Hva med å kjøpe en fin, men rimelig gave til "Pappa" fra alle barna samlet (skriv ned navnene på alle barna)? Det trenger ikke koste all verdens med en god dusjsåpe, deo, sokker, ulltrøye, god bok, spill (som alle kan spille sammen) eller noe annet som kan falle i smak. Anonymkode: ea51c...eda En normal person tenker slikt, barnefar gjør det ikke, han vil ha gave, eldste foreslo en kniv så han kunne drepe seg selv, nå er jeg makaber men ærlig. Her vil barnefar kun vise kontroll, han har gitt gaver til barna før, men krever de tilbake etter en stund for å selge gaven, det har vært så ille så han har gått inn til oss gjennom barn han har samvær med, tatt gaver han har gitt barna å solgt videre Anonymkode: 95ef3...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå