AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Foreldrene mine snakker alltid om andre når de ikke hører. Det er sånn at de må påpeke ting ved folk. Foreksempel hun er blitt veldig tjukk, det går da ikke an å se ut sånn, hun var virkelig ikke passende kledd i dag,kort skjørt på godt voksne damer passer seg ikke, osv osv... Jeg har noen venner som er mørke i huden. Hver gang etter foreldrene mine har møtt dem så må de nevne det at de er mørke i huden. Jeg skjønner ikke greia med dette. Jeg tenker ikke over hvordan folk ser ut, og hva slags hudfarge de har, for de er da ikke det viktigste. Husker også at jeg og mamma gikk bak en dame en gang på et kjøpesenter, dama hadde kort skjørt og mamma drev og hvisket og sa herregud og sånt. Er det vanlig blant eldre å snakke sånn? Foreldrene mine er i 60 årene. De blir sure om jeg sier til dem at jeg ikke syns noe om dette, og da er det akkurat som de forsvarer sin rett til å baksnakke folk. Flere som har sånne familiemedlemmer? Anonymkode: 93a0c...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Noen er bare sånn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Altså dette trenger du ikke finne deg i. Jeg hadde ikke ønsket eller orket å være rundt slike folk. Jeg har sagt "hvis du skal snakke sånn så får du gjøre det når jeg ikke er til stede" og at "hvis du fortsetter inn på denne måten å omtale folk, så drar jeg hjem". Helt sikker på at de snakker om meg også når jeg går, men det driter jeg i. Anonymkode: aaaa9...e9d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg kjenner det godt igjen, min far er ok men mamma slenger med kjeften om alt hun finner galt med andre. Det har aldri, hverken som barn eller voksen, vert gøy å presentere venner for henne. Enten var det noe galt med de pga x eller y men hvis ikke hun fant noe så måtte det jo være noooe galt siden de var venn med meg.. takk for den. Jeg har tatt det opp men da nekter hun for at det stemmer, det er bare meg som innbiller meg ting for sånne ting har hun aldri sagt. Anonymkode: 9ed5d...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Foreldrene mine snakker alltid om andre når de ikke hører. Det er sånn at de må påpeke ting ved folk. Foreksempel hun er blitt veldig tjukk, det går da ikke an å se ut sånn, hun var virkelig ikke passende kledd i dag,kort skjørt på godt voksne damer passer seg ikke, osv osv... Jeg har noen venner som er mørke i huden. Hver gang etter foreldrene mine har møtt dem så må de nevne det at de er mørke i huden. Jeg skjønner ikke greia med dette. Jeg tenker ikke over hvordan folk ser ut, og hva slags hudfarge de har, for de er da ikke det viktigste. Husker også at jeg og mamma gikk bak en dame en gang på et kjøpesenter, dama hadde kort skjørt og mamma drev og hvisket og sa herregud og sånt. Er det vanlig blant eldre å snakke sånn? Foreldrene mine er i 60 årene. De blir sure om jeg sier til dem at jeg ikke syns noe om dette, og da er det akkurat som de forsvarer sin rett til å baksnakke folk. Flere som har sånne familiemedlemmer? Anonymkode: 93a0c...440 Ja, dette handler om usikkerhet i dem selv. Anonymkode: 84777...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har foreldre som er sånn og det er flaut pinlig og vanskelig fordi folk tror jeg er likedan kanskje… Sitter på café og snakker stygt om alle og tenker ikke over at verden er liten og at vedkommende kan høre det eller folk som kjenner de som de snakker om, kan høre det. Anonymkode: fca0a...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people. Eleanor Roosevelt Skift tema. Hver eneste gang. Anonymkode: 3baef...687 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Det er desverre som noen skriver for å maskere enn slags usikkerhet i seg selv, derfor behov for å trykke ned andre. Mine foreldre spesielt min mor snakket stygt om alle. Slike mennesker påpeker feil hos andre fordi de nekter feil hos seg selv. Mora di er sikkert vokst opp med at dette er normalt. Har ingenting med mi mor og gjøre i dag (ho har gjort ting som gjorde det umulig). Selv slapp eg den tankegangen og tenker det er noe godt i de fleste eg møter, har ingen behov for å snakke nedlatende om noen og vil ikke at min datter skal tro at det slik folk holder på. Vil ikke ho skal tro at folk sitter rundt middagsbordet å snakker nedlatende om andre. Folk flest gjør heller ikke slik, de har mer enn nok med selv. Anonymkode: d80ef...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå