Gå til innhold

Er det hold i at 2 av 3 samlivsbrudd er det kvinnen tar som går ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er hold i at i 100 % av lesbiske samlivsbrudd, så er det faktisk kvinnen som tar initiativet.

Anonymkode: 384f7...eac

Haha. Men lesbiske samliv er de som har minst sjanse for å holde, og det forsterker påstanden om at det er kvinner som oftest ønsker brudd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette mases det om og igjen. Er jo bare å be bhg ringe far. Svigermor kan dra til helvete. Mannen kan vaske sine egne boxere. Er mannen sur fordi det ikke er såpe? Be ham handle selv og gi ham en skjennepreken hvis han er ubrukelig. Skjønner godt at damer er drittlei av å være alene om ting, men har man en lathans av en mann, så hjelper det ikke å være en dørmatte av en dame som bukker under for alle andre og deres kritikk.

Anonymkode: bad3d...f8e

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og så kan man sørge for gaver på hver sin side av familien. Helt vanlig. Får ikke den ene siden noe (mannens) er det hans egen feil, ikke dama. Jesus.

Det er jo det kvinner ofte gjør når det forlater mannen sin: slutter å være en dørmatte. Da får barnehagen kontakte far på hans samværsdager, han får vaske sine egne klær, handle sin egen såpe, gaver til ene familie, og "svigermor kan dra til helvete" 😉

Hadde en skjennepreken mot en ubrukelig mann vært nok til å fikse problemet, hadde jo alt vært utrolig enkelt.. men det er jo ikke det. Derfor går kvinner til slutt. Ofte etter x antall skjenneprekener og x antall samtaler som aldri førte noe med seg.

Anonymkode: 7a8fa...a65

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette mases det om og igjen. Er jo bare å be bhg ringe far. Svigermor kan dra til helvete. Mannen kan vaske sine egne boxere. Er mannen sur fordi det ikke er såpe? Be ham handle selv og gi ham en skjennepreken hvis han er ubrukelig. Skjønner godt at damer er drittlei av å være alene om ting, men har man en lathans av en mann, så hjelper det ikke å være en dørmatte av en dame som bukker under for alle andre og deres kritikk.

Vi jobber med det, men for mange er det å være snill/grei/ryddig/huslig noe vi har vokst opp med, noe som er kjernen i hva vi tror vi er. Å konfrontere noen er alltid vanskelig, spesielt når ingen er uttalt problematiske

Anonymkode: 5f288...ada

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bullshit. 
Kvinner holder ut i årevis og prøver å forbedre forholdet ved å kommunisere, kompromissere, tekkes, tie og dra større del av lasset. 
Når det begynner å gå på helsa løs, og man blir utbrent og deprimert, innser man at man ikke kan drøye det lenger.

Dette er historien til tusenvis av kvinner i dagens samfunn.

Anonymkode: da58a...5e2

Tror det er lurt å ikke være bastant på dette. Å stole blindt på den ene siden du får høre historien fra vil alltid være mangelfullt. Det jeg derimot har erfart er at det alltid minst to sider av samme sak, og den historien du kommer med her gjelder også tusenvis av norske menn, og jeg er en av dem og det vil nok også min eks kunne si. 

Anonymkode: 06b5a...3ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det er sannsynlig at kvinner tar insinativ til noe fler samlivsbrudd. 

Vold, er klar dominans med kvinner som ofre for vold i nære relasjoner, inklusive seksualisert vold. 

Alkohol missbruk, er vel omtrent dobbelt så vanlig hos menn. 

Er fortsatt slikt at kvinner tar mer ansvar for det andre og tredje skifte sånn i gjennomsnitt. 

Det er vesentlig vanligere med stor aldersforskjell der mannen er eldre. 

Er noe vanligere at mannen har med særkullsbarn i forholdet. 

Er mye vanligere med "import" av kvinnelige partnere. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Rart at kvinner absolutt skal ha en mann som allerede er i forhold.

Anonymkode: bcbec...b31

Litt av en konklusjon😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er hold i at i 100 % av lesbiske samlivsbrudd, så er det faktisk kvinnen som tar initiativet.

Anonymkode: 384f7...eac

Kvinner forlater lesbiske forhold oftere enn menn forlater homofile forhold.

Kan godt hende at det ofte er mannen som er problemet, men det viser også at kvinner gir opp, uavhengig om de er sammen med menn eller kvinner.

Jeg kan se for meg at i forhold mellom menn, så er begge parter langt mer løsningsorienterte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whiztle skrev (Akkurat nå):

Kan godt hende at det ofte er mannen som er problemet, men det viser også at kvinner gir opp, uavhengig om de er sammen med menn eller kvinner.

Jeg kan se for meg at i forhold mellom menn, så er begge parter langt mer løsningsorienterte.

Løsningsorintert, eller laizzes faire?

Kanskje de rett og slett ikke klarer ta en avgjørelse? 

Anonymkode: d4c9c...9fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere samlivsbrudd jeg har vært «vitne» til, inkludert mitt, var det kvinnen som tok valgte å avsluttet. Grunn; mannen var utro. 

Anonymkode: 1f4d7...cff

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Løsningsorintert, eller laizzes faire?

🤷‍♀️

Sistnevnte utspiller seg ofte positivt når de forteller at til tross for gode og dårlige dager så er de glad for at de valgte å holde sammen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen er gjerne den som må bruke tid og vende seg til tanken over noen år. Når menn tar initiativet, har de (oftere enn ikke) en å overlappe med.

Er en grunn til at kvinner blir I 6-7 år på overtid. Det har ofte gått veldig lang tid. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle var det ikke sånn. Her var det han som ville ut av forholdet. Jeg likte ikke tanken på at vi skulle gå fra hverandre, men man kan ikke tviholde på noen som ikke vil fortsette i forholdet.... 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi jobber med det, men for mange er det å være snill/grei/ryddig/huslig noe vi har vokst opp med, noe som er kjernen i hva vi tror vi er. Å konfrontere noen er alltid vanskelig, spesielt når ingen er uttalt problematiske

Anonymkode: 5f288...ada

Jeg vet det. Men man må jo jobbe med å bryte sirkelen så man a) unngår å gå inn i forhold med sløve menn b) ikke faller inn i dørmatte-modus og helt åpenbart blir ulykkelig over tid. Hjelper ikke å si: Men jeg har vokst opp sånn, det er oppveksten sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

whiztle skrev (22 minutter siden):

I heterofile forhold der kvinner går så er det hun som har presentert problem og løsning, og mannen som ikke gidder å løse. Kvinnen har nesten alltid sagt ifra i klartekst på forhånd.

I homofile samhold er det aller mest utroskap. Mulig ekteskapene holder bedre rett og slett fordi de i snitt er de mest liberale parene, at de godtar mer fra hverandre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje er du et mer generøst menneske enn meg. Kanskje har du vært mer heldig ved valg av partner. Jeg opplever at jeg må svelge mange kameler for at forholdet med dama skal fortsette.

Anonymkode: 4092e...4cf

Jeg er ikke oppdratt til at rikdom er alt men at karakter og stamina er alt. Synes ikke det er generøst av meg; å være et godt menneske er jo mye vanskeligere enn å bli rik!

Hadde nok heller valgt å gå ut av forhold enn å svelge kamel. Er mye mer redd for å miste meg selv, enn å miste mannen min. Og det er ikke fordi jeg ikke er glad i ham. Men jeg mister uansett forholdet vårt om jeg ikke krever god oppførsel av ham - og meg selv.

Anonymkode: b5a0a...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det bør  du  spørre mor om ?.

Hvordan blir barn påvirket av skilsmissemn/ samlivsbrudd ?

Barn reagerer ofte sterkt på samlivsbruddet. De kan reagere med sinne, sorg, angst, forvirring eller lettelse. Den vanligste reaksjonen er sinne. Dette sinnet kan de enten vende mot seg selv, noe som kan føre til depresjon, eller de kan vende sinnet mot omverdenen, noe som fører til atferdsproblemer.

Mange foreldre har vel ofte   store utfordringer i forhold til samversfordeling, og  barna blir ein kasteball mellom foreldre ved samlivsbrudd.

Einvet idag  heldigvis ein  goddel om hvordan samlivsbrudd påvirker barn sin psykiske helse.   

Anonymkode: 703bc...bd7

Kanskje menn skal begynne å oppføre seg som anstendig mennesker da, så det ikke blir brudd? 

Anonymkode: 303ee...ef1

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For min del stemmer første avsnittet på en prikk! Det stemmer at jeg sluttet å tenne på mannen og respektere han! Hvorfor? Fordi jeg trodde jeg fikk en partner da jeg giftet meg med han IKKE et ekstra barn. 

Meg:
Jobbe 100%
Planlegge innkjøp sørge for at alt vi trenger er tilgjengelig i kjøleskapet.
Lage middag
Vaske klær
Tørke klær
Brette klær og legge de i skapene
Skifte på senger
Vaske doer, bad, dusj
Sørge for at barna dusjer/vasker seg
Står opp på nettene når barna er våkne
Er det tirsdagskafe på skolen? Trenger barna å ha med penger?
Sander har bursdag. Vi må kjøpe gave og kort til han.
Det er planleggingsdag på fredag. Jeg må ringe bestemor og ordne barnepass.
Gummistøvlene til Håkon er for små vi må kjøpe nye.
Anders har vokst ut av 146/152 - Klærne må sorteres og gis til UFF.
Det er tomt for OMO
Katten mangler mat. Best å komme seg på RUSTA.
Turdag på skolen - Håkon må ha med kakao og pølse.
Tørke støv
Støvsuge og vaske over gulvene
Anders skal til tannlegen på fredag. Huske å si ifra til sjefen.

Følge opp lekser
Tømme matbokser
Smøre matpakke
Ta ut den våte svømmeshortsen av sekken og henge den opp.
Håkon glemte svømmebrillene på skolen, huske å hjelpe å leite etter dem.
Anders tissa i senga, skifte på senga + vaske nedtisset sengeklær.
Håkon skal bli med Liam hjem neste torsdag.
Anders skal på sykehuset neste onsdag.

Vaske over søpleskuffen

Mannen:
Jobbe 100%
Støvsuge en gang i uka
Klippe plenen en gang i uka på sommeren
Måker snø 3-10 ganger på vinteren
Tømme oppvaskmaskinen randomly når det passer han.
Fyller diesel på bilen de gangene jeg ikke har gjort det.
Henger opp div. bilder på veggen når jeg ber om det.

ÅÅÅÅ GUD SÅ KÅT JEG BLIR!!!!! Og selvfølgelig. Jeg er en prinsesse som ønsker at mannen kanskje kan bidra litt med listen ovenfor. For det er bare prinsesser som ber om hjelp til å få hverdagen til å gå rundt. 

Anonymkode: 8ddf2...4e4

Er mann, og vi har det til felles at vi begge har en viss evne til å sjå hva som bør, og skal  gjøres, og det er en positiv egenskap.  

Som mann oppdaget ein  forøvri tidlleg at det var stor forskjell på å eige og  vera leigetager.  Dessuten  opplevde ein  tidligere  utfordringer med å sortere  / prioritere  gjøremålene  i riktig rekkefølge så det ikkje skapte stress.   

Har i min daglig jobb  i mange  år måtte lære å ha mange tanker i hode samtidig, og det og kunne takle press, handler ofte  mye om erfaring, og øye som ser.

Selv vokste ein opp i eit hjem med tradisjonell rollemønster der jordbruk -og fiske var livsgrunnlaget., og begge mine foreldre var hardtarbeidende mennesker, og opplevde aldri noen diskusjon  i hjemmet  om arbeidsfordeling.  Min mor var strukturert, og ordensmenneske, og far var hendymann, og selvhjelpt.  

Mye  skiller foreldre av idag fra foreldregenrasjonen tidligere :. Folk flest hadde minst like mye å gjøre før som no, men de  kjørte ikkje barna til skolen-  til trening, -  vasket klær hver dag, -  tørket støv-  kjørte  til /fra butikken hver dag- satt med mobilen / datamaskinen.   Barna hang ofte rundt føttene i det daglige arbeide, og barna hadde mer voksenkontakt en foreldre av idag og   det skulle ikkje skinne over alt i huset.  

Anonymkode: 703bc...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I flere samlivsbrudd jeg har vært «vitne» til, inkludert mitt, var det kvinnen som tok valgte å avsluttet. Grunn; mannen var utro. 

Anonymkode: 1f4d7...cff

Sånt vil ikke menn høre noe om. De skal bare gjøre som de vil, forventer at kvinnen skal ta i mot alt og holde kjeft. 

Anonymkode: 303ee...ef1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whiztle skrev (49 minutter siden):

Dette er ekteskap. Kanskje lesbiske kvinner har en lavere terskel å gifte seg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet som gjør at kvinner sliter seg ut i "det tredje skiftet", er at oppgavene oppleves på en helt annen måte enn hos motparten fordi omgivelsene gjerne kritiserer kvinner når de ikke blir gjort, uten at menn opplever samme kritikk. Mens hun sliter seg ut på alle de daglige gjøremål og ender opp utmattet, sliten og lei, og ber mannen om å hjelpe til, er gjerne svaret hans "chill litt 'a, er jo ikke så viktig at alt er perfekt hele tiden!" og spør hun mer "maser" hun. Men i hennes verden er jo ikke disse oppgavene noe som gjøres for at det skal være "perfekt", men fordi hun risikerer kritikk, surmulig og trøbbel om hun ikke gjør dem. Hun er den som er mottakeren av dette, ikke han. Så i hans verden er ikke disse oppgavene viktige, for det er ikke han som får høre det om det ikke blir gjort..

Disse oppgavene kan bestå av så mye. Hvis barnet blir levert i barnehagen uten riktig tøy og tilbehør, hvem henvender barnehagepersonalet seg til? I de aller fleste tilfeller er det hu mor. Far får som regel skryt bare han klarer å levere og hente en gang i ny og ne. Er det ikke rent og ryddig i huset når det kommer noen på besøk, hvem får høre det? I de aller fleste tilfeller er det kvinnen i huset. Kommer svigermor på besøk er det større sjanse for at hun uffer seg over den udugelige svigerdattera som ikke klarer å holde hus og hjem rent, enn at hun sier noe til sin sønn. Er det tomt for diverse husholdningsartikler (tannkrem, håndsåpe, dusjsåpe, m.m.) hvem er det barn og evt. mann retter kritikken mot? I de aller fleste tilfeller kvinnen i huset, som selvsagt burde sørge for at slikt alltid er tilgjengelig. Samme med klesvask, ingen merker at det er nok rene klær hele tida men kvinnen i huset får raskt høre det hvis det ikke er flere rene boksershortser eller sokker en dag. Bursdager på begge sider av familien, med ekstra oppmerksomhet på runde og halvrunde tall (samt følge med på hvem som fyller hva), samt julegaver og oppmerksomhet til begge sider av familien er også ofte kvinnens ansvar, og hun som får skylda hvis det ikke er gjort godt nok. Osv. osv. Så da ender det med at mange kvinner gjør alle disse oppgavene selv om de er helt uslitt, fordi konsekvensen av å la være å gjøre dem er kritikk fra omgivelsene, fornærma og sur svigerfamilie, osv. Mens mannen ikke ser nødvendigheten av å stresse sånn med alt dette, for ingen (bortsett fra kona som "maser" om hjelp) har kritisert ham for det hvis det ikke blir gjort..

Anonymkode: 7a8fa...a65

Kan ikke dere kvinner bare la være å kritisere hverandre? Da er hele problemet løst.

Eller, enda bedre, bare drite i hva andre kvinner mener. Det trur jeg er nøkkelen til et lykkelig liv.

Anonymkode: 46714...69b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...