AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #221 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper jo masse. Særlig med tanken på hordene av menn, millionvis av kvinnehatere, som marinerer internett med kvinnehatet sitt på daglig basis. Du finner et innlegg på KG hvor menn beskrives som sosiopater og laverestående vesener, og det er dette du fokuserer på. Hvis du vil hat til livs så har du mye å ta tak i mht. kvinnehatet som florerer i samfunnet. Lykke til, sosiopat. Anonymkode: da083...f0c Og jeg er sosiopat når jeg påpeker hatefulle kommentarer??? Er du et voksent menneske? Er du representativ for brukerene her på KG? Anonymkode: 4092e...4cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #222 Del Skrevet 17. desember 2024 Ja....er nok det.. Og det gangene menn går så er det for at de har møtt ei ny... Anonymkode: 2e0db...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #223 Del Skrevet 17. desember 2024 Utrohet: menn som går Manglende bidrag i hus og barn og følelser: Kvinner som går. Anonymkode: bf089...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #224 Del Skrevet 17. desember 2024 Menn før barn og menn etter barn er ofte ikke det samme. Så mange menn melder seg ut av familieliv etter barn, og fortsetter hobbyer, liv og annet som før, jobber like mye, skylder på jobb for å ikke ta våkenetter og alt nytt med barn er for slitsomt. Og så kommer en viss sjalusi over at kvinnen prioriterer barn fremfor sex med han mår han vil ha det. Anonymkode: bf089...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. desember 2024 #225 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er din kommentar til at 20 blir drept av partneren mens 100 blir drept i trafikken? Er du redd i bil? Hvorfor er det relevant? Er det noe verre å bli drept av eksen enn av dama? Så har vi statistikk over at flere kvinner slår enn menn. Anonymkode: 4092e...4cf Nei, er ikke noen god data som gjør at du kan si at fler kvinner slår (hva nå du mener med det) enn menn. Det du viste til var en 20 år gammel avisartikkel der slå i dører ble omtalt som vold. Når det gjelder trafikken så glemmer du plutselig kjønn. Er ikke noen stor forskjell mellom antall kvinner som blir drept i trafikken og av sin partner. Men er en svær forskjell mellom antall menn som blir drept i trafikken og sin partner. Hvis du kun teller med kvinner som er i forhold bland de drepte i trafikken så vil du kunne tro at det faktisk ikke er noen forskjell i risiko å bli drept. Hva er poengene dine? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #226 Del Skrevet 18. desember 2024 Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Nei, er ikke noen god data som gjør at du kan si at fler kvinner slår (hva nå du mener med det) enn menn. Det du viste til var en 20 år gammel avisartikkel der slå i dører ble omtalt som vold. https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-are-more-violent-says-study-622388.html Sitat Når det gjelder trafikken så glemmer du plutselig kjønn. Er ikke noen stor forskjell mellom antall kvinner som blir drept i trafikken og av sin partner. Men er en svær forskjell mellom antall menn som blir drept i trafikken og sin partner. Hvis du kun teller med kvinner som er i forhold bland de drepte i trafikken så vil du kunne tro at det faktisk ikke er noen forskjell i risiko å bli drept. Risikoen for et (Norsk) menneske å bli drept av en partner er gitt av ca 20 drap per år. Risikoen for et Norsk menneske å dø i trafikken er ca 100 dødsfall per år. Sitat Hva er poengene dine? Jeg gir deg F- på de barnslige skribleriene dine. En voksen mann som driver og fjaser på nett? Anonymkode: 4092e...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #227 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-are-more-violent-says-study-622388.html Risikoen for et (Norsk) menneske å bli drept av en partner er gitt av ca 20 drap per år. Risikoen for et Norsk menneske å dø i trafikken er ca 100 dødsfall per år. Jeg gir deg F- på de barnslige skribleriene dine. En voksen mann som driver og fjaser på nett? Anonymkode: 4092e...4cf Ikke menneske. De fleste som dør i trafikken, er unge menn. Grunnen er blant annet fyll og hasardiøs kjøring. Altså, selvforskyldt og kan sammenlignes med alle andre ulykker der dumdristighet er involvert. Og igjen - ingen sier at det er greit å utøve vold. Vi påpeker farepotensial. Ingen menn dør av at en kvinne kjefter på ham eller slår med en knyttneve i en dør. Men kvinner dør av at en mann kveler dem, stikker dem med kniv eller banker dem til døde. Anonymkode: 32fdc...7c5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2024 #228 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 0.50): Vi er fortsatt i generasjonen rett under «50 talls husmor kvinnene» og deres ektefeller. Min far og svigerfar løfter ikke en finger hjemme. Nå er de begge pensjonister og sover for det meste hele dagen på sofaen begge 2 mens hustruene dems rydder, vasker og lager middag. Min mor klipper i tillegg plenen og vasker huset. Min far gjør kun det han syns er gøy og koser seg med hobbyer og utflukter. Jeg som datter vokste opp i dette og har oppfattet at det er dette som er «normalen». Kvinnen skal ta alt hjemme! Mannen min vokste også opp under disse forholdene og «forventet» nok at jeg tok det meste huslige. Jeg jobbet 100% da jeg fikk mitt første barn og forstod ikke hvorfor jeg etter kun et halvt år inn i morsrollen kombinert med arbeidslivet ikke fikk det til! Det var jo forventet av meg å klare dette. Etter barn nummer to traff jeg veggen helt og forstod at dette ikke gikk. Jeg maste på mannen om at han måtte bidra mer hjemme. Han hjalp til med det han forstod måtte gjøres. Sånn som helt konkrete ting som å ta ut av oppvaskmaskinen eller støvsuge. Men, han fikk ikke til det å huske på avtaler i barnehagen, passe på at riktig skift lå i sekken, fylle på bleier eller huske å kjøpe bursdagsgaver. Han følte han hjalp til, men jeg dro likevel 98% av lasset. Jeg bestemte meg for å redusere stilling ned til 50% en periode for å klare å holde hodet over vannet. Mannen mente at dette var unødvendig og lovet å skjerpe seg hvis jeg gikk tilbake til 100%. Økonomien strakk ikke til uten min inntekt. Dessverre skjedde ingen endring og jeg ble utbrent. Da jeg skilte meg gikk det et år før helsen min kom seg igjen. Frustrasjonen ved å alltid være den som gjør mest gjorde meg mer syk. Nå har jeg det faktisk mye bedre som alenemor til 2 gutter. Jeg tror vi fortsatt lever i et samfunn hvor det er forventet at kvinnen gjør mest hjemme i tillegg til å jobbe. Noe som selvfølgelig går på bekostning av kvinnens psykiske helse. Menn i dag er oppdratt av tidligere generasjoner med menn som har hatt det litt for «behagelig» hjemme. Mine to sønner skal bli oppdratt annerledes. 14 åringen vasker badet 1 gang i uka smører nistepakka selv, støvsuger og vasker gulvet. 10 åringen hjelper ofte til med middag, tørker støv og smører nista selv. Vi må lære de fra de er små at det ikke er kvinnens ansvar å hold et hjem. Anonymkode: 8ddf2...4e4 Er litt trasig at de sammenligner med hjemmeværende husmødre som ikke hadde full jobb i tillegg og dermed fikk til å holde hus og hjem alene. Ikke for det. Tror før femtitallet da kvinner og jobbet at de likevel gjorde mest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #229 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-are-more-violent-says-study-622388.html Risikoen for et (Norsk) menneske å bli drept av en partner er gitt av ca 20 drap per år. Risikoen for et Norsk menneske å dø i trafikken er ca 100 dødsfall per år. Jeg gir deg F- på de barnslige skribleriene dine. En voksen mann som driver og fjaser på nett? Anonymkode: 4092e...4cf For øvrig kan det sammenlignes med katter og små hunder vs. store hunder. Katter og små hunder biter mye mer enn store hunder. Men vi hører aldri at det er et stort problem, og verken katter eller små hunder avlives første gang de biter. Mens store hunder blir ofte avlivet etter ett eneste bitt, fordi deres bitt kan drepe eller lemleste mennesker. Vi hører aldri om en katt eller en chihuahua som har bitt over strupen på en voksen dame, eller som har bitt av ansiktet på et barn. Det hører vi kun om store hunder. Så det handler om farepotensialet. De fleste menn er betraktelig sterkere og mer eksplosive enn kvinner. Det betyr både at deres vold fører til mye større skader og fare, og at kvinner ikke klarer å forsvare seg mot denne volden. En mann som får et ørefik fra kona, kan reise seg, gå og ta ut skilsmisse. Saken ferdig. En kvinne på 60 kg som ligger i senga med en mann på 100 kg over seg, som tar kvelertak på henne, kan ikke reise seg eller gå noen steder. Hun kan prøve å kjempe seg løs, men ellers bare ligge der og håpe at hun ikke dør. Anonymkode: 32fdc...7c5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #230 Del Skrevet 18. desember 2024 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Er litt trasig at de sammenligner med hjemmeværende husmødre som ikke hadde full jobb i tillegg og dermed fikk til å holde hus og hjem alene. Ikke for det. Tror før femtitallet da kvinner og jobbet at de likevel gjorde mest Min mor jobbet, og gjorde definitivt mest. Det har med kultur å gjøre. Mange menn i Norge tror at likestilling betyr at kvinner bidrar 50 prosent økonomisk, mens de fortsatt står for tilnærmet 100 prosent arbeid med barn, planlegging, matlaging og husarbeid. Anonymkode: 32fdc...7c5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 18. desember 2024 #231 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mor jobbet, og gjorde definitivt mest. Det har med kultur å gjøre. Mange menn i Norge tror at likestilling betyr at kvinner bidrar 50 prosent økonomisk, mens de fortsatt står for tilnærmet 100 prosent arbeid med barn, planlegging, matlaging og husarbeid. Anonymkode: 32fdc...7c5 Kvinner bidrar definitivt ikke 50% økonomisk og ihvertfall ikke 100% av alt med barn/planlegging/matlaging og husarbeid. Må du slutta å sette ting på spissen og presentere ting som 100% ikke er riktige. Menn bidrar mest økonomisk og kvinner gjør mest hjemme dette er fakta i snitt, men det betyr ikke at dette gjelder alle, i noen familier bidrar kvinnen mest økonomisk og gjør minst hjemme. Det eneste vi vet med sikkerhet er at i lesbiske forhold med barn gjør kvinner mest hjemme og bidrar mest økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2024 #232 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min mor jobbet, og gjorde definitivt mest. Det har med kultur å gjøre. Mange menn i Norge tror at likestilling betyr at kvinner bidrar 50 prosent økonomisk, mens de fortsatt står for tilnærmet 100 prosent arbeid med barn, planlegging, matlaging og husarbeid. Anonymkode: 32fdc...7c5 Lurer på hva mennene mener de skal gjøre hjemme. Håper det er snakk om alt arbeidet utenpå huset og i hagen pluss reparering av ting og bygging og løfting. Noen gjør jo det men ikke alle menn er handy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2024 #233 Del Skrevet 18. desember 2024 NakenPanda skrev (11 minutter siden): Kvinner bidrar definitivt ikke 50% økonomisk og ihvertfall ikke 100% av alt med barn/planlegging/matlaging og husarbeid. Må du slutta å sette ting på spissen og presentere ting som 100% ikke er riktige. Menn bidrar mest økonomisk og kvinner gjør mest hjemme dette er fakta i snitt, men det betyr ikke at dette gjelder alle, i noen familier bidrar kvinnen mest økonomisk og gjør minst hjemme. Det eneste vi vet med sikkerhet er at i lesbiske forhold med barn gjør kvinner mest hjemme og bidrar mest økonomisk. Nå er det flertallet som teller i statistikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #234 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke menneske. De fleste som dør i trafikken, er unge menn. Grunnen er blant annet fyll og hasardiøs kjøring. Altså, selvforskyldt og kan sammenlignes med alle andre ulykker der dumdristighet er involvert. Anonymkode: 32fdc...7c5 Nei. https://www.politiet.no/globalassets/tall-og-fakta/trafikk/analyse-av-dodsulykkene-i-2022.pdf Sitat Personer på 75+ utgjorde den største andelen av dødsfallene i trafikken i 2022, med 20 %. De ble etterfulgt av personer i aldersgruppen 55-64 år, med en andel på 19 %. Sitat Og igjen - ingen sier at det er greit å utøve vold. Vi påpeker farepotensial. Ingen menn dør av at en kvinne kjefter på ham eller slår med en knyttneve i en dør. Men kvinner dør av at en mann kveler dem, stikker dem med kniv eller banker dem til døde. Fint, da kan du sikkert si deg enig i at flere kvinner er voldelig mot partneren enn menn? Anonymkode: 4092e...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 18. desember 2024 #235 Del Skrevet 18. desember 2024 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Nå er det flertallet som teller i statistikken ja det er normalt sånn statistikk er, dermed vet vi at random ABer tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #236 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. https://www.politiet.no/globalassets/tall-og-fakta/trafikk/analyse-av-dodsulykkene-i-2022.pdf Fint, da kan du sikkert si deg enig i at flere kvinner er voldelig mot partneren enn menn? Anonymkode: 4092e...4cf Det har jeg ikke noe belegg for å si om forholdene i Norge. Din engelske forskning har ikke automatisk overføringsverdi på Norge. Men fakta er, at de fleste er voldelige, hvis man utvider voldsbegrepet til å gjelde kjefting, slamring i dørene og sutring. Jeg har aldri ansett sutring som vold. Jeg sutrer aldri selv, men har møtt flere mennesker som sutrer. Jeg har aldri ansett at de utøvde vold mot meg ved å sutre. Anonymkode: 32fdc...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #237 Del Skrevet 18. desember 2024 Etter å ha lest her kan man jo begynne å lure på hvor mange kvinner som til enhver tid lever i ulykkelige forhold, men holder ut pga Familien A/S....... Anonymkode: 5f27c...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #238 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har jeg ikke noe belegg for å si om forholdene i Norge. Din engelske forskning har ikke automatisk overføringsverdi på Norge. Anonymkode: 32fdc...7c5 Er du enig i at man vanligvis bør lene seg mest på den mest relevante og robuste forskningen man klarer å finne, og at dette i de fleste spørsmål gir bedre virkelighetsforståelse enn å basere seg på magefølelse? Anonymkode: 4092e...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #239 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er du enig i at man vanligvis bør lene seg mest på den mest relevante og robuste forskningen man klarer å finne, og at dette i de fleste spørsmål gir bedre virkelighetsforståelse enn å basere seg på magefølelse? Anonymkode: 4092e...4cf Det har ingenting med magefølelse å gjøre. Men du kan ikke sammenligne England og Norge. Blant annet er likestillingen mye større i Norge. Mange kvinner i England er hjemmeværende. Kulturen er annerledes. Skillet mellom fattig og rik er mye større. Og så videre. Så hva som skjer i England, har ingen virkelighetsforståelse for hva som skjer i Norge. Anonymkode: 32fdc...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #240 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 8.55): J Kjenner som sagt så mange kvinner som er drittlei av norske menn og har valgt singellivet, som ikke orker mer. Man ser igjen og igjen at kvinner skriver at de gir, gir og gir, men menn gidder ikke å bidra med en dråpe. Anonymkode: 303ee...ef1 Det finnes også menn som gir og gir og gir, og sliter rævva av seg på både det første, andre og det berømmelige tredje skiftet (som kvinner vil skryte på seg at de står alene med), uten at det noensinne blir nok. Hvorfor? Fordi kvinnen aldri blir fornøyd. For hun er jo en prinsesse må vite og fortjener kun det beste. Og resultatet er at alle menn som ikke leverer 110% perfeksjon i forhold til hennes subjektive definisjon av perfeksjon, defineres som 120% ubrukelige. I en kvinnes verden finnes tydeligvis ingen nyanser, ingen raushet eller fleksibilitet. Er jeg bitter? Ja, definitivt. Jeg evaluerer mine egne prestasjoner som produksjonsarbeider i Kjernefamiliebedriften AS til en svak firer på terningen. Man kan/bør selvfølgelig strebe etter femmeren, men fire burde holde. Prinsessen evaluerte meg til terningkast minus 12. Det hjelper lite at hun tar feil, så lenge hun har definisjonsmakten. Usikker på hva som var verst, at evalueringen var så himmelropende feil, eller at man var gjenstand for en kontinuerlig prestasjonsevaluering som om samliv og det å være en familie var toppidrett. Så da bryter man opp en familie fordi alt ikke var perfekt i forhold til et diffust og bevegelig mål om det perfekte. Anonymkode: 85ae2...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå