Roci Skrevet 16. desember 2024 #81 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må du nesten underbygge med kilder, for det høres fullstendig feil ut. Anonymkode: 502cd...aa0 Enig, den forskningen jeg har lest, tilsier det motsatte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, kvinner er generelt mer misfornøyde enn menn i forhold, og de har mye større forventinger. Det gjelder særlig de kvinner som er "moderne" og "frigjorte". Mer tradisjonelt innrettede kvinner er jevnt over mer fornøyd med både seg selv og omgivelsene rundt. Inkl mannen. Det er MIN erfaring. Anonymkode: bdd43...11a Det er vel fordi de ikke vet bedre.......neida, men spøk til side. Det er klart at kvinner som ikke føler seg hjemme i eller trives i en mer tradisjonell rolle, vil være misfornøyd i et forhold der partner forventer at kvinnen inntar en tradisjonell rolle. Det er ingen av partene sin "feil", det handler rett og slett om ulike holdninger og verdier. Jeg er selv en av disse kvinnene. Jeg er forsåvidt glad i og flink til å lage mat, men om jeg får velge, maler jeg heller hus, måker snø og klipper plen enn å støvsuge og vaske klær. Og jeg trives med å være i jobb, det gir meg muligheten til å utvikle meg selv og lære nye ting i form av kursing og videreutdanning. Jeg kan heller ikke tenke meg noe annet enn å være økonomisk selvstendig, noe av det jeg er mest redd for, er faktisk om jeg skulle blitt økonomisk avhengig av noen andre. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #82 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er mann og det er meg som har satt på bremsen her. Jeg tror at kvinner er mer tilbakeholdne til å starte relasjoner og mer interessert i å avslutte relasjoner. De har blitt oppdratt til «what is in it for me». Menn har blitt oppdratt til å bite tennene og holde ut. Uansett hvor iskaldt soverommet har blitt eller hvilken drage dama har utviklet seg til så skal man holde familien sammen, ta seg av barna, være en mann. Og så er det noen praktiske forhold med at kvinner får samme sympati og støtte for å gjøre det slutt eller bli dumpet, mødre får fordelaktig behandling av systemet ved disputter. Anonymkode: 4092e...4cf Jeg er kvinne og jobbet en stund på et verksted der det var over 30 menn og kun en annen kvinne. Det var mye guttastemning og snakk om "nei, jeg får vel bli hjemme med dragen denne helga" eller " nei, ingen pils på meg, jeg er barnevakt (ingen er det på egne barn), samtlige med 2 hederlige unntak hadde lite pene kallenavn på det mennesket de levde med. De blir fordi de ikke vil klare seg selv og brudd medfører merarbeid, mens de egentlig har gitt helt opp forholdet og bare eksisterer i samme hus som familien. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er genetisk og biologi. Menn ser ikke rot og skitt som kvinner. Ofte må menn ha hjelp fra kommunen om de blir alene. De har ikke boevne, eller klarer å finne seg mat. Heldigvis finnes det Fjordland og mikrobølgeovn. Kvinner laget mat, vasket opp og tok seg av hus og hjem i alle år. Kvinner har en annen hjerne enn det menn har. Menn er jegere, tar seg av inntekt, skaffe mat på bordet og tak over hodet. Kvinner blir gravide, føder og ammer barnet. Vi er ulike, og jeg tror aldri dette vil bli 100 % likt. Anonymkode: e51a4...12c Forunderlig mange menn legger godt merke til støv og flekker når det er i bil eller på mc. Bare bullshit å unnskylde det med biologi. Menn må ha hjelp fordi de ikke gidder, selvfølgelig med unntak av et mindretall kvinner OG menn med nedsatt boevne grunnet sykdom. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror at dette henger sammen med respekt. Ikke respekt som i lydighet eller noe autoritært, men noe helt enkelt som «dette er mannen/typen min. Jeg er stolt av ham», eller «jeg stoler på din vurdering her». I ferske, nyforelskede forhold så går dette brillefint. I gode, etablerte forhold så går det også bra. Men i «dødsdømte» forhold går det ofte ikke bra. Hvis kona/dama er litt flau over at mannen bare er håndverker når kollegene hennes har mastergrad. Eller hvis hun (bevisst eller ubevisst) lar mannen/typen få inntrykk av at hun er flau så er det drepen for et forhold. Når kona blir en «drage»*) som skal trumfe igjennom sitt syn på disponering av sparing, vaskemidler til dusjkabinettet, farge på skolesekken til junior, hvor stor grillen skal være _og_ hva man skal se på tv så har mannen på mange måter tapt. Det blir aldri et godt forhold ut av det. Jeg har to mannlige kolleger som er skilt midt i livet. Normalt kjekke, hyggelige, ordentlige folk med normalt god inntekt (jeg aner selvsagt ikke hvordan de er i senga). Begge beskriver en noenlunde lik historie. Kona fikk en lederstilling på jobb og begynte å tjene vesentlig mer enn dem. Samtidig startet hun en maktkamp på hjemmebane for å overta styringen. Mennene resignerte og idet hun bestemte så gikk hun. I «debriefingen» så forklarte begge ex-konene at de egentlig ville at han skulle ta styringen hjemme så de fikk slappe av. Men de klarte ikke, de måtte prøve å ta kontrollen. Og når mannen viste seg å være for «veik» (i tillegg til å tjene mindre enn henne) så mistet de all respekt. *) Beklager støtende begrepsbruk, men det er det mest presise jeg kommer på her Anonymkode: 4092e...4cf Så hvis mannen får velge tv kanal, kjøpe billigsåpa til dusjen som kona skal skrubbe, guttungen får den sennepsgule, stygge sekken ingen vil ha fordi pappa ikke husker hvor stolt man var av sin første skolesekk - ja generelt hvis kvinnen bare nikker og suger godt så går det bra? Mens hvis hun har meninger så blir MAKTBALANSEN feil? Les gjennom alle de 97526589 innleggene her som omhandler alt det 3 skiftet innebærer, som menn ikke evner å forstå, som så igjen gjør at kvinnen mister respekten for det ekstra barnet i hus. Kanskje du til slutt forstår en brøkdel av problemet. Jeg visste ikke hva mannen min jobbet med før etter flere dater engang. Han liker ikke fokus på yrket og vil bli kjent uten. For meg betydde det ingenting, han var åpenbart en bra mann og kunne ha jobbet med hva som helst. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ambisjoner, utvikling, verdier. Nyord for det samme. Jeg fortjener bedre. Ref. Hypergamiet. Den største forskjellen er allikevel lønn. Menn vokser opp og ser sin far forsørge sin familie. Det ser unge jenter og. Ingen unge jenter vokser opp og ser for seg å forsørge en mann. Menn rangeres etter deres evne til å bidra økonomisk. Det gjør ikke kvinner på samme måte. Så når kona passerer mannen i inntekt skjer det noe i forholdet. Det omskrive selfølgelig, for "alle" veit at pengene ikke er viktig. Siste 2 årene har 3 av våre vennepar gått fra hverandre. Alle i 40 årene. Første mannen fikk en kronisk sykdom. De hadde 2 tenåringer sammen. Andre fullførte kona masteren. Gubben hadde jobbet dobbelt i 5 år og støttet så kona kunne ta utdanning i voksen alder. 2 voksne barn. Tredje paret samme historie. Når status tiltes forsvinner respekten og kona sikter høyere. Sette burde alle menn være klar over, for etterhvert så blir de det. Anonymkode: 54203...d8d Herlighet, stakkar kona di hvis du sitter så fast i 1950. Jeg kjenner til så ufattelig mange kvinner som tvert imot støtter sin mann gjennom kamp etter kamp, blir gjennom problemer med avhengighet, økonomisk rot, støtter gjennom utdanning. Alt fordi de har troen på den gode mannen de kjenner i bunnen. Når det ikke lengre er der, det er da de går. Når gubben har helt gitt opp å delta hjemme, når studiene er ferdig og han likevel aldri har tid til familien. Når korken på flaska bare var lukket 4 dager denne gangen også. Ikke når hun får lønnsøkning. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, kvinner er generelt mer misfornøyde enn menn i forhold, og de har mye større forventinger. Det gjelder særlig de kvinner som er "moderne" og "frigjorte". Mer tradisjonelt innrettede kvinner er jevnt over mer fornøyd med både seg selv og omgivelsene rundt. Inkl mannen. Det er MIN erfaring. Anonymkode: bdd43...11a De mer tradisjonelt innrettede tror ikke de har noe valg og/ eller stoler ikke på at de kan klare seg selv. Anonymkode: c8f85...22d 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #83 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Faktum er at de fleste kvinner får lite til null ut av å være sammen med menn. Emosjonelt og relasjonelt er det svært begrenset hva menn har å gi… Menn suger bokstavelig talt livet ut av kvinner. Anonymkode: da083...f0c Klare ord. Anonymkode: 4092e...4cf 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #84 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er kvinne og jobbet en stund på et verksted der det var over 30 menn og kun en annen kvinne. Det var mye guttastemning og snakk om "nei, jeg får vel bli hjemme med dragen denne helga" eller " nei, ingen pils på meg, jeg er barnevakt (ingen er det på egne barn), samtlige med 2 hederlige unntak hadde lite pene kallenavn på det mennesket de levde med. De blir fordi de ikke vil klare seg selv og brudd medfører merarbeid, mens de egentlig har gitt helt opp forholdet og bare eksisterer i samme hus som familien. Forunderlig mange menn legger godt merke til støv og flekker når det er i bil eller på mc. Bare bullshit å unnskylde det med biologi. Menn må ha hjelp fordi de ikke gidder, selvfølgelig med unntak av et mindretall kvinner OG menn med nedsatt boevne grunnet sykdom. Så hvis mannen får velge tv kanal, kjøpe billigsåpa til dusjen som kona skal skrubbe, guttungen får den sennepsgule, stygge sekken ingen vil ha fordi pappa ikke husker hvor stolt man var av sin første skolesekk - ja generelt hvis kvinnen bare nikker og suger godt så går det bra? Mens hvis hun har meninger så blir MAKTBALANSEN feil? Les gjennom alle de 97526589 innleggene her som omhandler alt det 3 skiftet innebærer, som menn ikke evner å forstå, som så igjen gjør at kvinnen mister respekten for det ekstra barnet i hus. Kanskje du til slutt forstår en brøkdel av problemet. Jeg visste ikke hva mannen min jobbet med før etter flere dater engang. Han liker ikke fokus på yrket og vil bli kjent uten. For meg betydde det ingenting, han var åpenbart en bra mann og kunne ha jobbet med hva som helst. Herlighet, stakkar kona di hvis du sitter så fast i 1950. Jeg kjenner til så ufattelig mange kvinner som tvert imot støtter sin mann gjennom kamp etter kamp, blir gjennom problemer med avhengighet, økonomisk rot, støtter gjennom utdanning. Alt fordi de har troen på den gode mannen de kjenner i bunnen. Når det ikke lengre er der, det er da de går. Når gubben har helt gitt opp å delta hjemme, når studiene er ferdig og han likevel aldri har tid til familien. Når korken på flaska bare var lukket 4 dager denne gangen også. Ikke når hun får lønnsøkning. De mer tradisjonelt innrettede tror ikke de har noe valg og/ eller stoler ikke på at de kan klare seg selv. Anonymkode: c8f85...22d Undertegner det siste. Når man ikke har jobb, arbeidserfaring eller egne penger, så har man jo i realiteten veldig få valg. Anonymkode: 32fdc...7c5 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #85 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser ikke etter en rik mann. Eller kameler å svelge. Jeg vil ha et greit liv som går rundt. Anonymkode: b5a0a...34f Kanskje er du et mer generøst menneske enn meg. Kanskje har du vært mer heldig ved valg av partner. Jeg opplever at jeg må svelge mange kameler for at forholdet med dama skal fortsette. Anonymkode: 4092e...4cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #86 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bullshit. Kvinner holder ut i årevis og prøver å forbedre forholdet ved å kommunisere, kompromissere, tekkes, tie og dra større del av lasset. Når det begynner å gå på helsa løs, og man blir utbrent og deprimert, innser man at man ikke kan drøye det lenger. Dette er historien til tusenvis av kvinner i dagens samfunn. Anonymkode: da58a...5e2 Signerer denne. Jeg blir bare mer og mer sur og sint jo lenger det er jeg som drar 90 % av lasset på hjemmebane i tillegg til at jeg jobber og tjener like mye som mannen. Han syns sikkert at jeg har blitt en drage og lurer nok på hvor den sprudlende kona hans ble av. Vel, hun forsvant sakte men sikkert år for år mens hun ble utnyttet, tatt for gitt og behandlet som hushjelp, vaskehjelp, barnevakt, sekretær og slave. Jeg venter kun på bedre tider for boligmarkedet før jeg bryter ut av ekteskapet. Gleder meg enormt til å ha 3 barn i stedet for 4. Anonymkode: f86f2...ec2 6 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #87 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi er fortsatt i generasjonen rett under «50 talls husmor kvinnene» og deres ektefeller. Min far og svigerfar løfter ikke en finger hjemme. Nå er de begge pensjonister og sover for det meste hele dagen på sofaen begge 2 mens hustruene dems rydder, vasker og lager middag. Min mor klipper i tillegg plenen og vasker huset. Min far gjør kun det han syns er gøy og koser seg med hobbyer og utflukter. Jeg som datter vokste opp i dette og har oppfattet at det er dette som er «normalen». Kvinnen skal ta alt hjemme! Mannen min vokste også opp under disse forholdene og «forventet» nok at jeg tok det meste huslige. Jeg jobbet 100% da jeg fikk mitt første barn og forstod ikke hvorfor jeg etter kun et halvt år inn i morsrollen kombinert med arbeidslivet ikke fikk det til! Det var jo forventet av meg å klare dette. Etter barn nummer to traff jeg veggen helt og forstod at dette ikke gikk. Jeg maste på mannen om at han måtte bidra mer hjemme. Han hjalp til med det han forstod måtte gjøres. Sånn som helt konkrete ting som å ta ut av oppvaskmaskinen eller støvsuge. Men, han fikk ikke til det å huske på avtaler i barnehagen, passe på at riktig skift lå i sekken, fylle på bleier eller huske å kjøpe bursdagsgaver. Han følte han hjalp til, men jeg dro likevel 98% av lasset. Jeg bestemte meg for å redusere stilling ned til 50% en periode for å klare å holde hodet over vannet. Mannen mente at dette var unødvendig og lovet å skjerpe seg hvis jeg gikk tilbake til 100%. Økonomien strakk ikke til uten min inntekt. Dessverre skjedde ingen endring og jeg ble utbrent. Da jeg skilte meg gikk det et år før helsen min kom seg igjen. Frustrasjonen ved å alltid være den som gjør mest gjorde meg mer syk. Nå har jeg det faktisk mye bedre som alenemor til 2 gutter. Jeg tror vi fortsatt lever i et samfunn hvor det er forventet at kvinnen gjør mest hjemme i tillegg til å jobbe. Noe som selvfølgelig går på bekostning av kvinnens psykiske helse. Menn i dag er oppdratt av tidligere generasjoner med menn som har hatt det litt for «behagelig» hjemme. Mine to sønner skal bli oppdratt annerledes. 14 åringen vasker badet 1 gang i uka smører nistepakka selv, støvsuger og vasker gulvet. 10 åringen hjelper ofte til med middag, tørker støv og smører nista selv. Vi må lære de fra de er små at det ikke er kvinnens ansvar å hold et hjem. Anonymkode: 8ddf2...4e4 Jeg er 100 % enig i dette. Jeg har selv foreldre hvor pappa stort sett griser og roter,mens mamma tar seg av alt husarbeid, all logistikk og all oppfølging av det sosiale og familiære. Men det er pappa som har hatt en normal lønn mens mamma har jobbet deltid og oppdratt døtrene hans for ham, og hun er 100 % fastlåst til ham. Anonymkode: f86f2...ec2 5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #88 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er pappa som har hatt en normal lønn mens mamma har jobbet deltid og oppdratt døtrene hans for ham, og hun er 100 % fastlåst til ham. Anonymkode: f86f2...ec2 Da håper jeg at han tar sitt ansvar og blir ved hennes side til en av de dør, eller forsørger henne på annet vis. Denne problemstillingen er døende ut (bokstavelig talt) ved at de fleste som nå er middelaldrende har jobbet begge to. Anonymkode: 4092e...4cf 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #89 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er kvinne og jobbet en stund på et verksted der det var over 30 menn og kun en annen kvinne. Det var mye guttastemning og snakk om "nei, jeg får vel bli hjemme med dragen denne helga" eller " nei, ingen pils på meg, jeg er barnevakt (ingen er det på egne barn), samtlige med 2 hederlige unntak hadde lite pene kallenavn på det mennesket de levde med. De blir fordi de ikke vil klare seg selv og brudd medfører merarbeid, mens de egentlig har gitt helt opp forholdet og bare eksisterer i samme hus som familien. Anonymkode: c8f85...22d Jeg jobbet en stund på en kvinnebedrift og de var bare vemmelige mot alt og alle (utenom dem som befant seg i rommet). Det skal sies at dette var «arbeider-kvinner» i en tung jobb med få muligheter. Kvinnene jeg møter (alt for få) i kontor-jobb har oppført seg på en helt annen måte. Sitat Så hvis mannen får velge tv kanal, kjøpe billigsåpa til dusjen som kona skal skrubbe, guttungen får den sennepsgule, stygge sekken ingen vil ha fordi pappa ikke husker hvor stolt man var av sin første skolesekk - ja generelt hvis kvinnen bare nikker og suger godt så går det bra? Mens hvis hun har meninger så blir MAKTBALANSEN feil? Hvis kvinnen får trumfe igjennom valget sitt på tross av juniors gråt så er det galt ja. Tenk om moren er så herskesyk at hun føler hun må overstyre hele familien i noe sånt? Fysj for et kvinnfolk det må være? Sitat Herlighet, stakkar kona di hvis du sitter så fast i 1950. Jeg kjenner til så ufattelig mange kvinner som tvert imot støtter sin mann gjennom kamp etter kamp, blir gjennom problemer med avhengighet, økonomisk rot, støtter gjennom utdanning. Alt fordi de har troen på den gode mannen de kjenner i bunnen. Når det ikke lengre er der, det er da de går. Når gubben har helt gitt opp å delta hjemme, når studiene er ferdig og han likevel aldri har tid til familien. Når korken på flaska bare var lukket 4 dager denne gangen også. Ikke når hun får lønnsøkning. De mer tradisjonelt innrettede tror ikke de har noe valg og/ eller stoler ikke på at de kan klare seg selv. Det han beskriver er i stor grad virkeligheten som forskning i Norge i dag beskriver. Kvinner velger menn med ressurser. Hvis det er problematisk så synes det som om det er kvinner selv som kan endre det? Anonymkode: 4092e...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. desember 2024 #90 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det han beskriver er i stor grad virkeligheten som forskning i Norge i dag beskriver. Kvinner velger menn med ressurser. Hvis det er problematisk så synes det som om det er kvinner selv som kan endre det? Anonymkode: 4092e...4cf Selvsagt velger kvinner menn med ressurser, men vi har kanskje litt ulikt syn på hva begrepet innebærer? Det er da smart av en kvinne som ønsker barn og familie å velge en mann som har best mulig forutsetninger til å bli en god partner og far? Dvs. en som har tilstrekkelige økonomiske forutsetninger til å bidra med sin del, som er villig til og i stand til å bidra når det gjelder hus, hjem og barn, som er emosjonelt kompetent og tilgjengelig, og sist, men ikke minst, har gode holdninger og verdier. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #91 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er fullt mulig å gå igjennom livet og være sint på det annet kjønn, å mane fram fiendebilder og å dumpe frustrasjonen på et anonymt diskusjonsforum. Da spår jeg en serie kjipe relasjoner, og så dør man alene. En annen taktikk er å anerkjenne at vi er forskjellige - også på gruppenivå. Å se verdien av det vi bringer inn i forholdet og å prøve å spille hverandre god. Dvs hjelpe den andre til å fylle en rolle som kan gjøre oss begge lykkelige sammen. Det er vanskelig og innebærer mange kameler å svelge. Anonymkode: 4092e...4cf Nei, vi er mange damer i Norge som ikke er "forskjellige" fra menn på gruppenivå. Vi er mange godt utdanna fagnerder med dyp interesse for fagfeltet vårt, mange damer som tjener mer enn mennene våre, mange damer som synes det er gørr kjedelig å vaske gulv og lage middag, og som forventer like mye tid og respekt for det vi vil gjøre som menn får til det de vil gjøre. Sørgelig nok er gjerne familieliv et tapsprosjekt for kvinner, i verste fall taper vi i kroner og øre og utvikling i arbeidsliv, i beste fall taper vi bare lykke, overskudd og energi. Dette blir damer ulykkelige av, en mann som ser hvor sliten du er, og likevel ikke gidder å bidra mer. Da ryker forholdet etterhvert fordi de varme følelsene etses bort av mangelen på respekt for kvinner som hele mennesker. Kuren heter som vanlig mer og sterkere likestilling + bedre oppdragelse av gutter. Anonymkode: b5318...e1a 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #92 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, vi er mange damer i Norge som ikke er "forskjellige" fra menn på gruppenivå. Vi er mange godt utdanna fagnerder med dyp interesse for fagfeltet vårt, mange damer som tjener mer enn mennene våre, mange damer som synes det er gørr kjedelig å vaske gulv og lage middag, og som forventer like mye tid og respekt for det vi vil gjøre som menn får til det de vil gjøre. Sørgelig nok er gjerne familieliv et tapsprosjekt for kvinner, i verste fall taper vi i kroner og øre og utvikling i arbeidsliv, i beste fall taper vi bare lykke, overskudd og energi. Dette blir damer ulykkelige av, en mann som ser hvor sliten du er, og likevel ikke gidder å bidra mer. Da ryker forholdet etterhvert fordi de varme følelsene etses bort av mangelen på respekt for kvinner som hele mennesker. Kuren heter som vanlig mer og sterkere likestilling + bedre oppdragelse av gutter. Anonymkode: b5318...e1a Hvorfor begår ungdom kriminalitet? Eit viktig poeng : Som ledd i forbygging av kriminaliteten både blandt gutter og jenter er det nå blitt økt fokus på hjemmet, og forelderoppdragelsen. - Samlivsbrudd - Oppvekst / miljø og oppdragelse - Andre årsaker kan være dårlig økonomi, - Mangelende voksenkontakt Anonymkode: 703bc...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #93 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor begår ungdom kriminalitet? Eit viktig poeng : Som ledd i forbygging av kriminaliteten både blandt gutter og jenter er det nå blitt økt fokus på hjemmet, og forelderoppdragelsen. - Samlivsbrudd - Oppvekst / miljø og oppdragelse - Andre årsaker kan være dårlig økonomi, - Mangelende voksenkontakt Anonymkode: 703bc...bd7 Men disse barna har en far, har de ikke? Anonymkode: b5318...e1a 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #94 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er mann og det er meg som har satt på bremsen her. Jeg tror at kvinner er mer tilbakeholdne til å starte relasjoner og mer interessert i å avslutte relasjoner. De har blitt oppdratt til «what is in it for me». Menn har blitt oppdratt til å bite tennene og holde ut. Uansett hvor iskaldt soverommet har blitt eller hvilken drage dama har utviklet seg til så skal man holde familien sammen, ta seg av barna, være en mann. Og så er det noen praktiske forhold med at kvinner får samme sympati og støtte for å gjøre det slutt eller bli dumpet, mødre får fordelaktig behandling av systemet ved disputter. Anonymkode: 4092e...4cf Grunnen til at det blir iskaldt på soverommet og dama blir en drage, har du reflektert over det? Du fikk ikke non sex, så da «slo du på bremsen»? Det du skriver bekrefter jo bar alle fordommer mot menn. Anonymkode: 592ac...929 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #95 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje er du et mer generøst menneske enn meg. Kanskje har du vært mer heldig ved valg av partner. Jeg opplever at jeg må svelge mange kameler for at forholdet med dama skal fortsette. Anonymkode: 4092e...4cf Hvis du må svelge faktiske kameler i forholdet ditt, så må du revurdere hele prosjektet. Vh kvinne, skilt, 50 Anonymkode: 5f288...ada 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #96 Del Skrevet 16. desember 2024 Oftest jeg som mann som har forlatt de, så kjenner meg ikke igjen. Men hva andre menn gjør vet ikke jeg Anonymkode: a7e90...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #97 Del Skrevet 16. desember 2024 Roci skrev (1 time siden): Selvsagt velger kvinner menn med ressurser, men vi har kanskje litt ulikt syn på hva begrepet innebærer? Det er da smart av en kvinne som ønsker barn og familie å velge en mann som har best mulig forutsetninger til å bli en god partner og far? Dvs. en som har tilstrekkelige økonomiske forutsetninger til å bidra med sin del, som er villig til og i stand til å bidra når det gjelder hus, hjem og barn, som er emosjonelt kompetent og tilgjengelig, og sist, men ikke minst, har gode holdninger og verdier. Det jeg mente var selvsagt høy sosio-økonomisk status. Dvs kvinner (på gruppenivå) forventer at en mann skal ha minst like lang utdanning, minst like høy lønn og minst like mye prestisje som en selv, eller helst bedre. Uansett hvor mye kvinnen tjener så søker hun (igjen, på gruppenivå) en som tjener mer. Menn er mindre selektive på sosio-økonomisk status og en mannlig direktør kan (på gruppenivå) gifte seg med en hjelpepleier uten at han føler at hun «drar ham ned» eller «feiler i å matche hans verdier og ambisjoner». Anonymkode: 4092e...4cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #98 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis du må svelge faktiske kameler i forholdet ditt, så må du revurdere hele prosjektet. Vh kvinne, skilt, 50 Anonymkode: 5f288...ada Å svelge kameler er et uttrykk som tolkes som bilde på å gjøre noe man ikke vil, ikke en bokstavelig beskrivelse av å svelge et stort dyr Mvh mann som har lest en bok i sitt liv Anonymkode: 4092e...4cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #99 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å svelge kameler er et uttrykk som tolkes som bilde på å gjøre noe man ikke vil, ikke en bokstavelig beskrivelse av å svelge et stort dyr Mvh mann som har lest en bok i sitt liv Anonymkode: 4092e...4cf Hvorfor skal man hele tiden gjøre noe man ikke vil i sitt eget hus? Anonymkode: 32fdc...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #100 Del Skrevet 16. desember 2024 Meningene til mange kvinner i denne tråden er grunnen til at så mange menn bare driter i forhold og heller puler rundt over en lav sko. For hva er egentlig vitsen med å bo med kvinner? Anonymkode: 46714...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå