Gå til innhold

Familien er imot alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heldigvis skal jeg snart flytte ut, men jeg kommer fra en hyperkristen familie som er imot alkohol, men og den kontrollerende typen som spør om hvor når hvem hva. Jeg skal på julebord og kose meg, også skal de grave om når jeg kommer hjem selv om den helgen skal de reise og ikke være hjemme. De har skeptiske blikk og kommer til å se på ringeklokke kameraet når jeg kommer hjem.

Jeg føler det er så kontrollerende og dømmende og arrrghh!!! Jeg er fed up av de. Jeg er godt uti 20 årene så takk og lov det er på overtid jeg flytter. Men må overleve frem til overtakelsesdatoen og håper jeg ikke utløser 3 verdenskrig for noe så normalt som en 20+ åring som skal kose seg litt på julebord spesielt når de ikke er hjemme skader det ingen. (Og har ett normalt forhold til alkohol) 

Det er krise om jeg blir tatt, virkelig krise. De er alt psykisk voldelige og kan bli fysiske som å prøve å holde meg fast eller hindre meg i å kunne roe meg ned på etc soverommet og true med å hive meg ut før jul. Men dette julebordet skal jeg på, fordi de har ødelagt nok øyeblikk i livet mitt, de får ikke denne også. 

Plis har noen tips? Jeg føler meg så ekstremt ensom alt jeg vil er å føle meg som mitt eget menneske.

Anonymkode: 1b6f9...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dekk over kameraet før du drar. Kjøp en krans som du henger slik at den står i veien. Så setter du telefon i flymodus og koser deg! 

Anonymkode: 121b7...293

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dekk over kameraet før du drar. Kjøp en krans som du henger slik at den står i veien. Så setter du telefon i flymodus og koser deg! 

Anonymkode: 121b7...293

Ja enten det eller så skal jeg prøve å se om jeg kan gå inn via garasjen. Fordi det er virkelig overvåking å få med seg hvor man er hvert minutt hver time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Overnatte hos ei venninne? 

Anonymkode: c0e09...4a7

Jeg har vurdert det, men virker som alle var opptatt nå frem mot jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjedelig, men at familie legger seg opp i livet ens følger med territoriet når man velger å bo hjemme som voksen. 

Bit tenna sammen og gled deg til egen kåk.

Anonymkode: aa5d2...c86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjedelig, men at familie legger seg opp i livet ens følger med territoriet når man velger å bo hjemme som voksen. 

Bit tenna sammen og gled deg til egen kåk.

Anonymkode: aa5d2...c86

Jeg rømte fra voldelig samboer og måtte bygge livet opp igjen fra scratch. Så da hadde jeg ikke mange valg, men nå den siste tiden har jeg tatt mange valg mot fremtiden, så det vil balansere seg ut sikkert mot slutten av neste år. Triste greier men det var den hansken jeg fikk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Shit nå fant jeg ut Mamma tydeligvis er hjemme også i dag er det muuulig liksom? Jeg syns det er trist det er såpass hat mot henne men jeg klarer ikke hele henne etter så mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller så kan du rett og slett ikke drikke på julebordet? Det høres ikke sunt ut å ikke kunne dra på julebord uten å drikke.

Anonymkode: be85b...3d6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du overnatte på hotell den ene natta? Du kan evt si at du skal overnatte hos ei venninne slik at foreldrene dine ikke blir mistenksomme.

Anonymkode: ea6c6...696

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid respektert mine foreldre, og innstillingen "under mitt tak gjelder mine regler". Vil de ikke ha brisne/fulle folk i eget hus så er det ok.

Men om de nå skulle lagt seg opp i valg jeg tok, i eget hjem, med egne penger, ville saken vært en annen. 

Anonymkode: d83e7...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det lenge til du skal flytte ut? Håper det er veldig snart, for din egen skyld.

Jeg skjønner godt at du har behov for å slappe av og være normal og drikke alkohol på julebordet. Julebord uten alkohol er ikke noe gøy, når de andre drikker. Men i din situasjon vet jeg ikke om jeg hadde klart å kose meg og slappe av, med tanken på at de sikkert venter oppe og skal granske deg når du kommer hjem.

Jeg tror jeg ville drukket noen øl tidlig på kvelden - la oss si fram til klokka ti. Og så gått over til kaffe eller noe. Slik at du ikke er merkbart påvirket når du kommer hjem.

Og så ville jeg tatt en skikkelig fest etter at du har flyttet ut.

Anonymkode: 72a26...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt råd: Ikke drikk denne ene kvelden. Snart har du flyttet ut, du har maaaange fester foran deg. Deres hus, deres regler. Når du har flyttet: Dine regler!

Anonymkode: b7e5a...136

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller så kan du rett og slett ikke drikke på julebordet? Det høres ikke sunt ut å ikke kunne dra på julebord uten å drikke.

Anonymkode: be85b...3d6

Hvis en har lyst å drikke, så gjør en selvsagt det, selv med kontrollerende familie

Anonymkode: c1f0e...299

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mitt råd: Ikke drikk denne ene kvelden. Snart har du flyttet ut, du har maaaange fester foran deg. Deres hus, deres regler. Når du har flyttet: Dine regler!

Anonymkode: b7e5a...136

De kan da ikke kontrollere hva hun gjør utenfor hjemmet, det har ikke de noe med. Innenfor husets fire vegger så er det noe annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg rømte fra voldelig samboer og måtte bygge livet opp igjen fra scratch. Så da hadde jeg ikke mange valg, men nå den siste tiden har jeg tatt mange valg mot fremtiden, så det vil balansere seg ut sikkert mot slutten av neste år. Triste greier men det var den hansken jeg fikk.

Hvordan godtok familien din at du hadde samboer, når de er hyperkristne?

Anonymkode: 4d2d1...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tror jeg ville funnet et alternativt sted for natten. Kan du si du skal overnatte hos ei venninne som bor nærmere, for å slippe dyr taxi/utrygg tur hjem med kollektivt/du føler deg ikke trygg på å komme hjem til et stort mørkt tomt hus alene? Du skrev at det virker som venninnene dine er så opptatt nå før jul, men har du spurt dem? Ikke store jobben å ha en overnattingsgjest, hvis det bare er snakk om å sove…

Anonymkode: 3cf25...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis en har lyst å drikke, så gjør en selvsagt det, selv med kontrollerende familie

Jeg drikker selv.

Men har fullt ut forståelse for at noen som er sterkt mot alkohol ikke ønsker påvirkede folk i sitt hus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg drikker selv.

Men har fullt ut forståelse for at noen som er sterkt mot alkohol ikke ønsker påvirkede folk i sitt hus. 

Vel, de er ikke engang hjemme.. Og hun skal heller ikke drikke hjemme. Synes dette høres helt sykt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, de er ikke engang hjemme.. Og hun skal heller ikke drikke hjemme. Synes dette høres helt sykt ut

Det er vel sykt og det er derfor TS skriver her. Og da nytter det heller ikke å oppføre seg normalt, fordi det ikke fungerer i dette tilfellet. 

Anonymkode: c0e09...4a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...