Gå til innhold

Semi-smerter i tann måneder etter lagt fylling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I august boret jeg i en tann og fikk lagt fylling. Tannlegen sa at hullet ikke var spesielt stort i omfang, men relativt dypt. Men ikke dypt nok til at det var fare for at jeg måtte rotfylle.

Etter et par uker oppstod smerter ved tygging. I noen uker var det ganske vondt, men så ble det bedre. Likevel har det aldri gitt seg helt, og selv nå etter 4 måneder er det litt ubehag når jeg tygger mat med tannen. Det er aldri smerter utenom tygging. Smertene ved tygging er til å leve med, det er bare litt ubehagelig. 

Jeg har ganske tannlegeskrekk, og det kostet meg en del å gjøre det jeg gjorde sist. Ønsker ikke til tannlege før jeg må igjen til våren (den årlige sjekken). 

At det ikke blir verre er vel et positivt tegn, men hva kan disse smertene komme av? Går det greit å vente med tannlegebesøk til våren, så lenge ikke smertene blir verre?

Anonymkode: 9c9c6...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I august boret jeg i en tann og fikk lagt fylling. Tannlegen sa at hullet ikke var spesielt stort i omfang, men relativt dypt. Men ikke dypt nok til at det var fare for at jeg måtte rotfylle.

Etter et par uker oppstod smerter ved tygging. I noen uker var det ganske vondt, men så ble det bedre. Likevel har det aldri gitt seg helt, og selv nå etter 4 måneder er det litt ubehag når jeg tygger mat med tannen. Det er aldri smerter utenom tygging. Smertene ved tygging er til å leve med, det er bare litt ubehagelig. 

Jeg har ganske tannlegeskrekk, og det kostet meg en del å gjøre det jeg gjorde sist. Ønsker ikke til tannlege før jeg må igjen til våren (den årlige sjekken). 

At det ikke blir verre er vel et positivt tegn, men hva kan disse smertene komme av? Går det greit å vente med tannlegebesøk til våren, så lenge ikke smertene blir verre?

Anonymkode: 9c9c6...99d

Kjenner du ubehag ved kald eller varm drikke på den tanna?:)

Kanskje fyllinga ikke sitter ordentlig? Eller at den er litt for høy? Så det gir ubehag når du spiser. 

Jeg ville ringt tannlegen, jeg vet det er lett for meg og si, men jeg har hatt ekstrem tannlegeskrekk og måtte ta sobril før timen hehe, men så ble jeg trygg på tannlegen og da bedret ting seg. Så jeg går til tannlegen så fort jeg merker noe, fordi da kan det ikke utvikle seg og bli enda værre som gjør at det blir dyrt og jeg må sitte lenge i stolen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...