AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Vi skal reise med fly innlands like før jul, og har fly tidlig på morgenen (kl. 8.30). Vi er to voksne og to barn (3 år og 4 mnd) som skal reise, og vi skal sende vogn i prampack. Planen er å kjøre til flyplassen, parkere på P6 og ta buss inn til terminalen. Men vi er usikre på hvor lang tid vi bør beregne, altså når vi bør være fremme ved parkeringen. Noen som har noen erfaringer og kan gi oss noen råd? Vi lurte på kanskje å satse på å parkere kl 6.45, eller blir det for knapp tid? Vi bruker ca en time på å kjøre til flyplassen. Jeg er reisevant, men dette er første gang vi kjører til flyplassen. Jeg har ingen erfaring med parkeringsplassene eller sånn shuttlebuss, og aner ikke hvor mye ekstra tid vi bør beregne til det. Anonymkode: d98c8...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Mtp vær, veier evt kø ville jeg nok ha beregnet enda litt mere tid. Du vet aldri når du må stå i kø på morgenen, og hvis det er akkurat den morgenen er det litt kjipt. I tillegg må dere vente på shuttlebuss og der ryker det fort 20-30 min fra dere har parkert til dere er inne på terminalen. Da er marginen kort, om dere skal sjekke inn før de stenger en time før. Hadde satset på å parkere 06.15, så har dere litt mere å gå på. Jeg jobber selv på flyplassen, og når vi skal reise langt med våre to små (emirates) er vi der 3.30 før, for å slippe å stresse og ‘bare i tilfelle’ noe går galt underveis. Anonymkode: 905ac...4ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mtp vær, veier evt kø ville jeg nok ha beregnet enda litt mere tid. Du vet aldri når du må stå i kø på morgenen, og hvis det er akkurat den morgenen er det litt kjipt. I tillegg må dere vente på shuttlebuss og der ryker det fort 20-30 min fra dere har parkert til dere er inne på terminalen. Da er marginen kort, om dere skal sjekke inn før de stenger en time før. Hadde satset på å parkere 06.15, så har dere litt mere å gå på. Jeg jobber selv på flyplassen, og når vi skal reise langt med våre to små (emirates) er vi der 3.30 før, for å slippe å stresse og ‘bare i tilfelle’ noe går galt underveis. Anonymkode: 905ac...4ee Innsjekk stenger 40 min før, ikke en time. Jeg ville parkert kl 6.30 Anonymkode: 3bdeb...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Jeg trenger aldri mer enn 30 minutt på Gardermoen. Nå bør det nevnes at jeg reiser med fly flere ganger i måneden, så jeg er godt kjent på flyplassen og finner lett frem til hvor jeg skal. Anonymkode: c3958...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg trenger aldri mer enn 30 minutt på Gardermoen. Nå bør det nevnes at jeg reiser med fly flere ganger i måneden, så jeg er godt kjent på flyplassen og finner lett frem til hvor jeg skal. Anonymkode: c3958...c8d Og du trenger heller ikke skifte bleier og pakke vogn i prampack, levere både vanlig bagasje og spesialbagasje før du skal rote deg ytterst til gate B7 med en fireåring som nekter å gå fordi han har sommerfugler i magen og ble vekket for tidlig… Ts, kan dere pakke vogna i prampack hjemme og bære minsten på magen? Sparer litt tid på det. Husk, de begynner boardingen kl 08. Endret 14 timer siden av reiseglad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden reiseglad skrev (1 minutt siden): Og du trenger heller ikke skifte bleier og pakke vogn i prampack, levere både vanlig bagasje og spesialbagasje før du skal rote deg ytterst til gate B7 med en fireåring som nekter å gå fordi han har sommerfugler i magen og ble vekket for tidlig… Det har du faktisk helt rett i. Anonymkode: c3958...c8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tror ikke vi har plass i bilen til å pakke i prampack hjemme, tenkte å gjøre det mens vi venter på shuttlebuss (ev på flyplassen om bussen kommer raskt). Jeg har pakka i prampack en del ganger, så det går ganske fort. Baby blir i bæreselen hele tiden, og treåring er såpass liten av vekst at hun kan bæres ved behov. Vi reiser på søndag, 22.des, om det har noe å si mtp trafikk og kø på flyplassen. Anonymkode: d98c8...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke vi har plass i bilen til å pakke i prampack hjemme, tenkte å gjøre det mens vi venter på shuttlebuss (ev på flyplassen om bussen kommer raskt). Jeg har pakka i prampack en del ganger, så det går ganske fort. Baby blir i bæreselen hele tiden, og treåring er såpass liten av vekst at hun kan bæres ved behov. Vi reiser på søndag, 22.des, om det har noe å si mtp trafikk og kø på flyplassen. Anonymkode: d98c8...6e6 Det er nok den store hjemreisedagen for folk som skal hjem til jul, så regn med fullstappet flyplass. Anonymkode: 0f7f1...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden I deres tilfelle, barnefamilie, rett før jul; 1,5 time før. Så har dere 30-40 minutter i sikkerrhetsmargin om det skjer noe i trafikken. Men hadde gjort det slik at du eller mannen slapp av den andre og yngste. Denne pakker prampack og sjekker inn bagasje. Eller motsatt med barna om det er mest praktisk. De parkerer og tar shuttle. Derfra går dere til familieluka, der pleier det være minimalt med kø. Anonymkode: 181a9...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg trenger aldri mer enn 30 minutt på Gardermoen. Nå bør det nevnes at jeg reiser med fly flere ganger i måneden, så jeg er godt kjent på flyplassen og finner lett frem til hvor jeg skal. Anonymkode: c3958...c8d Det gjør jeg også. Når jeg reiser alene, med full fleks og fast track, uten bagasje, og uten familie. Men det var ikke spørsmålet i denne tråden. Anonymkode: 181a9...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Halvannen time pluss. Med mindre det gående barnet er fullstendig apekatt, anbefaler jeg at en voksen droppes med unger og bagasje og leverer denne mens den andre parkerer og shuttler (Dalen parkering er billigst). Innsjekk på nett før ankomst og baby i sele. Anonymkode: b3b17...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Jeg pleier å beregne meg bakover. For å være komfortabel med barn, så trenger jeg 1 time etter innsjekk (7:30). Det kan ta 30 minutter for innsjekking og å komme seg til innsjekkingen (7:00) og 30 minutter for shuttlebus og parkering. (6:30). Det er minimum, så legg til 15 minutter som en ekstra sikring og parker 6:15. Anonymkode: e9669...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Halvannen time pluss. Med mindre det gående barnet er fullstendig apekatt, anbefaler jeg at en voksen droppes med unger og bagasje og leverer denne mens den andre parkerer og shuttler (Dalen parkering er billigst). Innsjekk på nett før ankomst og baby i sele. Anonymkode: b3b17...187 Derfor jeg anbefaler en unge på hver Eventuelt at den som parkerer tar begge. Det å parkere og så gå på en shuttlebuss er ganske rolig og enkelt. En stappfull Gardermoen med baby og 4-åring, der man skal pakke prampack og sjekke inn denne + kofferter... 😱 Anonymkode: 181a9...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå