Gå til innhold

Hvordan vil du kommunisere utan elektronisk overføring ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kraftverkene, og strømtilførselen har synt seg å vera eit strategisk mål   i krigføringen mot Ukraina. Strøm er  blitt  livsnerveren i eit moderne samfunn,og blir strømmen kuttet er det omlag som å kutte en blodåre.

Norske myndigheter, og kraftselskapene har nå endeleg innsett såbarheten, og  ein ikkje har en back -up, og   beredskapen  er for dårleg mot strøm . Det kan også oppstå lengre strømbrudd som følge av ekstremver ettersom det meste av linjenettet går  i lende i motsettning til Danmark hvor det ligg nedgravd

Spesielt sårbare er ein  i Norge når kulda setter inn, ved eit   lengre strømbrudd. Mange husholdninger har idag  kun elektrisk oppvarming, og har ikkje kokemuligheter.og varmtvannbereder slår ut,  alle elektriske artikler kan ikkje nyttes.

Mobil  datanettet vil slå ut, og ein får ikkje ringe, og bankterminaler, og betalingstjenester er ubrukeleg.  

Anonymkode: d6656...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror jeg hadde hatt godt av å koble av litt.

Anonymkode: 4711c...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å si at man kan vel fortsatt sende brev, men Posten har vel gått over til elbiler så det går kanskje ikke så bra likevel.

Så lenge kabelnettet er oppe og går, kan jeg fortsatt kommunisere så lenge det er batteri på PCen. Med andre som også har kabelnett, vel og merke.

Bør nok skaffe en dieselgenerator. Ellers må det bli røyksignaler fra engangsgrill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...