Gå til innhold

Luftsmerter…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ligger hele dagen med intense smerter i magen og det er vondt og ømt enda, men virker som det blir litt bedre når jeg får ut luft. Kan virkelig luftsmerter vare så lenge å gjøre så vondt? Har legetime på torsdag

Anonymkode: 2fb0d...c82

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det kan det,... Jeg har sånne runder med ujevne mellomrom, og når det endelig går over er jeg helt øm og "støl" i magen....

Prøvd å ligge på venstre side?

Anonymkode: f92e7...148

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan det,... Jeg har sånne runder med ujevne mellomrom, og når det endelig går over er jeg helt øm og "støl" i magen....

Prøvd å ligge på venstre side?

Anonymkode: f92e7...148

Hørt om folk som har der i 10 min og sånn,  men over er døgn liksom? Vondt i ryggen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Luftsmerter kan være horrible, og det kan være ambulanse med blålysa og sirene på-vondt. 

For meg hjelper det å massere magen. Her får du noen tips til hvordan du kan gjøre det: https://minmage.no/trygge-og-enkle-mater-a-massere-egen-mage/ 

Anonymkode: 0e639...1d2

Det er godt vondt å massere, men kommer ikke noe luft ut🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan luftsmerter stråle hit og dit også, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Luftsmerter kan være grusomt vondt. 

Men du kan jo også ha noe helt annet, feks blindtarmbetennelse. 

Anonymkode: 26b46...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan luftsmerter stråle hit og dit også, eller er det noe annet?

De kan stråle. Det er jo luftbobler som "vandrer" rundt i tarmsystemet. Og tarmene er jo lange. Har du prøvd å bruke varmeflaske på magen eller ryggen? Kanskje det hjelper litt.

Anonymkode: ad213...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akutt abdomen, innbefatter mange ulike magevondter. Har det gått over nå? 

Anonymkode: acb77...c0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt tilfelle hadde jeg luftsmerter grunnet kreft. Jeg hadde mye luft, men jeg hadde store problemer med å få den ut.

Anonymkode: e8485...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I mitt tilfelle hadde jeg luftsmerter grunnet kreft. Jeg hadde mye luft, men jeg hadde store problemer med å få den ut.

Håper ikke jeg har det da🥵 Men er selvfølgelig redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags kreft hadde du?

Anonymkode: ad213...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde det nylig, hadde det i mange timer, det var så vondt og det finnes ikke noe vondere enn det, seriøst. Jeg prøvde alt, massere magen, ligge på siden, ingenting hjalp før det gikk over av seg selv. Til slutt ble jeg så utslitt, og det var så deilig når det endelig slapp.

Anonymkode: 4e610...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde det nylig, hadde det i mange timer, det var så vondt og det finnes ikke noe vondere enn det, seriøst. Jeg prøvde alt, massere magen, ligge på siden, ingenting hjalp før det gikk over av seg selv. Til slutt ble jeg så utslitt, og det var så deilig når det endelig slapp.

Anonymkode: 4e610...bba

Jo. Gallestein og galleblærebetennelse er MYE værre. Sikkert flere ting som er værre og 🥴

Men ja, luftsmerter er vondt. Og kan vare lenge. Har langvarige luftsmerter innimellom jeg og. Og det er vondt. Prøv redugass tyggetablett

Anonymkode: e2fd8...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg først får et anfall med kolikk så kan jeg ha det fra en halvtime til flere døgn. Smertene kan da variere fra "ubehag" til "jeg greier ikke å snakke og må ligge og holde meg fast". Smertene kan være alt fra lokalt en plass i magen, til å være som et stramt bånd rundt hele mage-rygg slik at det er vanskelig å puste. Har irritabel tarm, og det varierer hva som utløser et slikt anfall. 

Uansett, nyopståtte symptomer bør en dra til legen med.

Forhåpentligvis kommer kolikksmertene av noe enkelt, som en irritasjon i tarmen av gassdannende mat. 😊

Anonymkode: f32af...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...