Gå til innhold

Venninna mi hjalp søster med å få jobb jeg søkte på

papaya93

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du har veldig svart hvitt tenking her, for det stor jo ikke mellom at du og venninnens søter skulle får jobben, det stod mellom deg og 39 andre. Sannsynligvis hadde du ikke fått jobben i det hele tatt, spesielt ikke når den ikke krever utdannelse, noe du har. De færreste ønsker å ansette overkvalifiserte folk, det er dyrt og de slutter raskt. Ingen grunn til å kutte ut venninnen din pga dette.

Anonymkode: 717a8...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for så mange ulike svar - jeg leser alle svarene og setter pris på de ulike perspektivene. Tror det er litt misforståelse fordi jeg er verken irritert eller sint på henne. Jeg bare prøver å forstå situasjonen og hvordan jeg bør tilnærme meg den.  

Når det gjelder stillingen jeg søkte på var det 6 ledige stillinger hos det selskapet som ble lyst ut. Jeg har selvfølgelig nok innsikt til å forstå at det er mulig hun gjorde et mye bedre inntrykk på selve intervjuet. Men intervjuet var vel og merke veldig kort, og oppgaven vi fikk i etterkant av intervjuet skulle vektlegges i stor grad. I oppgaven stod det at man ikke skulle bruke noen hjelpemidler: chat gpt, venner, familie osv. Her synes jeg jo også, som en av dere nevnte, at det er ganske håpløs vurderingsform fordi det tillater juks. 

Jeg gratulerte søsteren via venninna mi da jeg fikk høre det og har ikke vært noe ufin på noen som helst måte. Jeg er i stand til å reflektere over egne svakheter og feil, også feilslutninger i egen tenkning. 

Endret av papaya93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var 6 like stillinger som ble avgjort i samme søknadsprosess? Da ser jeg virkelig ikke problemet med at hun tipset søsteren sin - det hadde jo minimal betydning, og å si noe som helst om det vil bare virke smålig. Du kan jo like gjerne gi hvem som helst av de andre fem "skylda" for at du ikke fikk jobb - du vet ikke hva de eventuelt brukte av hjelpemidler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...