AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #41 Del Skrevet 19 timer siden Er fra Bærum selv, kommer desverre aldri til å flytte tilbake. Alle mine venner og de jeg vokste opp med har måttet flytte ut for å få råd til å kjøpe noe med god standard (og mannen og jeg hadde 5,4mill i budsjett... vi ville ha hus, og fant et skall som så vidt stod oppreist i Lommedalen innenfor vårt budsjett 😂). Nå jeg og alle vennene mine etablert oss utenfor Bærum, alt fra 30 min til 2 timer. Var en artikkel om dette i Budstikka for ikke lenge siden og problemet med at så få unge har mulighet til å bli værende i kommunen. De har satt i gang noen tiltak, var snakk om noen nybygg spesifikt for å friste unge enten til å komme tilbake eller bli værende, men husker ikke helt hvor det var. De er til salgs nå tror jeg, ville prøvd å søkt opp dette. Anonymkode: f4a25...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #42 Del Skrevet 19 timer siden Er vel bare i Norge vi forventer at enslige skal eie egen bolig. Finn deg en mann, stift familie så kjøp bolig (på en billigere plass, mye fint på sørlandet). Anonymkode: 8b9e7...c40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #43 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn er bare ute etter å tømme seg i flest mulig damer så det er et dårlig råd å be ts finne seg en partner. Med mindre hun er lesbisk. Mer realistisk å flytte til et billigere sted da altså. Anonymkode: 9a38f...092 Tømming hver dag fører til kjærlighet og barn, familie med andre ord. Anonymkode: 8b9e7...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #44 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er vel bare i Norge vi forventer at enslige skal eie egen bolig. Finn deg en mann, stift familie så kjøp bolig (på en billigere plass, mye fint på sørlandet). Anonymkode: 8b9e7...c40 Enig , bor på sørlandet, og det er helt andre priser enn f.eks. Bærum, og mange trivelige områder her. Anonymkode: 784b5...f1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #45 Del Skrevet 19 timer siden Det er ikke en menneskerett å bo i Bærum. Som de fleste av oss må vi ta hensyn til inntekt og oppsparede midler. Selv om det er kjipt. Anonymkode: c580e...89a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden Det er helt sinnsykt at vanlige mennesker med jobb ikke engang kan kjøpe små boliger der de er oppvokst. Vi burde byttet ut absolutt alle politikerne og startet på nytt! Elendige møkkafolk! Og folk som kommer med den der "det er ingen menneskerett.." kan dra til h... 🤮 Det uttrykket kan man bruke om omtrent all verdens problemer, men det betyr ikke at det som nevnes er store problemer uansett. Dette må fikses opp i!! Er helt sykt hvor mye dritt vi finner oss i! OBOS kan også dra til h.. Verste bolighaien i Norge, som later som den er et kosefirma som hjelper oss medlemmer som betaler for å stå i kø(!), mens sjefen tar ut gigantlønn, selger medlemmenes boliger til kompisene sine og samtidig sender medlemmenes penger i hytt og pine! Alle pengene i OBOS burde vært brukt der folk har betalt de inn, og absolutt all fokus og penger skulle vært brukt på å bygge rimelige boliger til medlemmene, men kun i Osloområdet og umiddelbar nærhet. Er utrolig kvalmt at OBOS bruker medlemmenes penger i Sverige og andre steder. Anonymkode: 59011...758 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #47 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke en menneskerett å bo i Bærum. Som de fleste av oss må vi ta hensyn til inntekt og oppsparede midler. Selv om det er kjipt. Anonymkode: c580e...89a Ja, der kom det igjen ja... 🤮🤮🤮 Anonymkode: 59011...758 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #48 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, der kom det igjen ja... 🤮🤮🤮 Anonymkode: 59011...758 Man kan ikke forvente å kunne bo i den rikeste kommunen i et av verdens rikeste land, med mindre man sparer i mange år eller har høy inntekt. Anonymkode: 69d8f...6ac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #49 Del Skrevet 19 timer siden På tide å vokne opp kanskje? Man kan ikke få både i pose og sekk, så man er nødt til å ofre noe. Spesielt ved kjøp av sin første bolig. Nei, det er ingen menneskerett å kjøpe bolig der man er oppvokst. Kjøp bolig et annet sted, og flytt tilbake til der man er oppvokst på et senere tidspunkt. Det er ikke store avstander mellom hver by på Østlandet. Problem solved. Heldigvis er det ingenting som heter nærprinsippet når det gjelder kjøp av bolig. Anonymkode: f4478...9ef 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19 timer siden #50 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Å leie er jo som å kaste penger ut av vinduet Anonymkode: d6059...063 En utslitt og usann påstand. Det kan godt lønne seg å leie, medn det kommer an på flere faktorer. TS: Hva er planen din? Hva tjener du? Har du fast jobb, eller skal du studere? Hvor lenge lar foreldrene dine deg bo hjemme? En 21-åring hadde jeg glatt kastet ut og bedt dem lære seg å stå på sine egne ben. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Del Skrevet 19 timer siden Jeg aner ikke hva vokne er, så det kan du gjør selv! Anonymkode: 59011...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19 timer siden #52 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er helt sinnsykt at vanlige mennesker med jobb ikke engang kan kjøpe små boliger der de er oppvokst. Vi burde byttet ut absolutt alle politikerne og startet på nytt! Elendige møkkafolk! Og folk som kommer med den der "det er ingen menneskerett.." kan dra til h... 🤮 Det uttrykket kan man bruke om omtrent all verdens problemer, men det betyr ikke at det som nevnes er store problemer uansett. Dette må fikses opp i!! Er helt sykt hvor mye dritt vi finner oss i! OBOS kan også dra til h.. Verste bolighaien i Norge, som later som den er et kosefirma som hjelper oss medlemmer som betaler for å stå i kø(!), mens sjefen tar ut gigantlønn, selger medlemmenes boliger til kompisene sine og samtidig sender medlemmenes penger i hytt og pine! Alle pengene i OBOS burde vært brukt der folk har betalt de inn, og absolutt all fokus og penger skulle vært brukt på å bygge rimelige boliger til medlemmene, men kun i Osloområdet og umiddelbar nærhet. Er utrolig kvalmt at OBOS bruker medlemmenes penger i Sverige og andre steder. Anonymkode: 59011...758 Nei, det er ingen menneskerett å bo der man er oppvokst. Hvorfor VIL folk bo der de er oppvokst, uten å prøve noe annet, lurer jeg på da? De fleste av oss har flyttet opptil flere ganger i forbindelse med studier og/eller jobb, og jeg vil påstå at de færreste faktisk ender opp der de er oppvokst. Det er i så fall når de er i 30-åra og i etableringsfasen med partner og barn. Verden har mer å by på enn bakgården til mor og far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #53 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan ikke forvente å kunne bo i den rikeste kommunen i et av verdens rikeste land, med mindre man sparer i mange år eller har høy inntekt. Anonymkode: 69d8f...6ac Nei, men når familien din har bodd i Norge siden isen forsvant, så bør man kunne forlange at politikerne har ordnet det slik at man kan bo i nærheten av der man vokser opp. Er helt ufattelig å høre om politikerne som klør seg i hodet og lurer på hvorfor fødselstallene går ned! Anonymkode: 59011...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #54 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, men når familien din har bodd i Norge siden isen forsvant, så bør man kunne forlange at politikerne har ordnet det slik at man kan bo i nærheten av der man vokser opp. Er helt ufattelig å høre om politikerne som klør seg i hodet og lurer på hvorfor fødselstallene går ned! Anonymkode: 59011...758 Med andre ord: Du ønsker at det skal bli dyrere for folk fra bygda å flytte til byen? Er det rettferdig? Anonymkode: 69d8f...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #55 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, men når familien din har bodd i Norge siden isen forsvant, så bør man kunne forlange at politikerne har ordnet det slik at man kan bo i nærheten av der man vokser opp. Er helt ufattelig å høre om politikerne som klør seg i hodet og lurer på hvorfor fødselstallene går ned! Anonymkode: 59011...758 Det finnes allerede en subsidiert bank som øser ut milliarder hvert år til folk som aldri ville fått lån i en vanlig bank, hva mer er det du ønsker, egentlig? Å kjøpe en tomt, utføre grunnarbeid og å sette opp er hus koster 7-8 mill i dag, skal staten subsidiere det og? Anonymkode: b61bc...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #56 Del Skrevet 18 timer siden Fountaine skrev (3 timer siden): Hvis man har vokst opp i bærum og har familie og bekjente der er det vel naturlig å ville bo der? Har man ikke råd, så kan man flytte litt lengre unna for en periode og evnt flytte tilbake når man har råd. Evnt vente til man er et psr og kjøper sammen med noen Anonymkode: ba466...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #57 Del Skrevet 13 timer siden Knirke skrev (5 timer siden): En utslitt og usann påstand. Det kan godt lønne seg å leie, medn det kommer an på flere faktorer. TS: Hva er planen din? Hva tjener du? Har du fast jobb, eller skal du studere? Hvor lenge lar foreldrene dine deg bo hjemme? En 21-åring hadde jeg glatt kastet ut og bedt dem lære seg å stå på sine egne ben. Jeg har kjøpt en rekkehus leilighet som jeg har høyere utgifter på, en min nabo som leier. Det er jævlig irriterende, men hvis jeg ikke eier nå, så vil jeg ikke har råd til å bo når jeg blir pensjonist. Kan ikke ha nærmere 15000 kr i leie på en 20.000 kr pensjon. Den største grunnen til at jeg eier. Det blir en tvungen sparing Anonymkode: d3d58...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #58 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er helt sinnsykt at vanlige mennesker med jobb ikke engang kan kjøpe små boliger der de er oppvokst. Vi burde byttet ut absolutt alle politikerne og startet på nytt! Elendige møkkafolk! Og folk som kommer med den der "det er ingen menneskerett.." kan dra til h... 🤮 Det uttrykket kan man bruke om omtrent all verdens problemer, men det betyr ikke at det som nevnes er store problemer uansett. Dette må fikses opp i!! Er helt sykt hvor mye dritt vi finner oss i! OBOS kan også dra til h.. Verste bolighaien i Norge, som later som den er et kosefirma som hjelper oss medlemmer som betaler for å stå i kø(!), mens sjefen tar ut gigantlønn, selger medlemmenes boliger til kompisene sine og samtidig sender medlemmenes penger i hytt og pine! Alle pengene i OBOS burde vært brukt der folk har betalt de inn, og absolutt all fokus og penger skulle vært brukt på å bygge rimelige boliger til medlemmene, men kun i Osloområdet og umiddelbar nærhet. Er utrolig kvalmt at OBOS bruker medlemmenes penger i Sverige og andre steder. Anonymkode: 59011...758 I storbyer og dyre steder i verden er det vel få vanlige lønnsmottakere som har råd til å bo. Det er vel ikke alle som jobber i sentrum av New York eller Tokyo som bor der. Anonymkode: c8a50...7b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 9 timer siden #59 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har kjøpt en rekkehus leilighet som jeg har høyere utgifter på, en min nabo som leier. Det er jævlig irriterende, men hvis jeg ikke eier nå, så vil jeg ikke har råd til å bo når jeg blir pensjonist. Kan ikke ha nærmere 15000 kr i leie på en 20.000 kr pensjon. Den største grunnen til at jeg eier. Det blir en tvungen sparing Anonymkode: d3d58...b9e Hvis du plasserer egenkapitalen i aksjer og sparer 10 000 kroner i måneden ved å leie, vil du etter 10 år ha over 2 millioner kroner investert i aksjer. Dersom du i stedet tar opp et lån på 3 millioner kroner for å kjøpe bolig, vil du etter 10 år ha betalt rundt 700 000 kroner ned på lånet. Samtidig vil en del av egenkapitalen gå med til handels- og innflyttingskostnader. Du tjener derfor kun på boligkjøpet dersom du forventer at boligfesten fortsetter. I Bærum er boligprisene allerede rundt 10 ganger gjennomsnittlig inntekt. Det er lite sannsynlig at de vil doble seg igjen og nå blir 20 ganger dagens inntekt. Så med dagens boligpriser, er det derfor ikke lenger riktig å si at det å leie er å kaste penger ut av vinduet. Og jeg sier ikke dette fordi jeg leier bolig. Jeg eier bolig selv, men jeg kjøpte en bolig som kostet mindre enn leiekostnadene, ikke en bolig som kostet mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 8 timer siden #60 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): I storbyer og dyre steder i verden er det vel få vanlige lønnsmottakere som har råd til å bo. Det er vel ikke alle som jobber i sentrum av New York eller Tokyo som bor der. Anonymkode: c8a50...7b8 Bærum er ikke sentrum av Oslo og Oslo kan ikke sammenlignes med New York. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå