AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har tidvis hatt angst i mange år, og nå har det begynt å sette seg i kroppen. Jeg kjenner det i muskler, spesielt i setemuskler og lår/ legger. Det er blitt sånn at om jeg kjenner på stress/angst, så strammes det til - og musklene er blitt vonde og såre. Nå har musklene blitt så spente at det gjør det ubehagelig og stå og gå. Er det flere som har vært borti det? Jeg har vært hos legen og skal på MR, men naprapaten mener det ikke er noen nerver i klem. Det er fryktelig frustrerende, og man blir jo ganske invalid!! Er det noen som har noen tips??? Anonymkode: cd702...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Tenker det som gir mest mening er å starte ved roten. Får du behandling for angsten? Hva med stressmestring? Vet at noen kommuner har stressmestringskurs. For stramme og vonde muskler bruker jeg varm dusj/bad og massasjepistol (ikke samtidig da). Anonymkode: 35ccb...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Jeg går til kiropraktor en gang i uken. Mye angst,stress og sykdom på denne kroppen, Har muskelspenninger i sete og skuldre Anonymkode: 001e8...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tidvis hatt angst i mange år, og nå har det begynt å sette seg i kroppen. Jeg kjenner det i muskler, spesielt i setemuskler og lår/ legger. Det er blitt sånn at om jeg kjenner på stress/angst, så strammes det til - og musklene er blitt vonde og såre. Nå har musklene blitt så spente at det gjør det ubehagelig og stå og gå. Er det flere som har vært borti det? Jeg har vært hos legen og skal på MR, men naprapaten mener det ikke er noen nerver i klem. Det er fryktelig frustrerende, og man blir jo ganske invalid!! Er det noen som har noen tips??? Anonymkode: cd702...f39 Jeg hadde det helt likt og fikk behandling hos psykomotorisk avdeling, det gjorde underverker! Fikk kontakt med kroppen, de spente musklene, de stramme senene, jeg kunne føle de og spenningene slapp. Jeg våknet med så knytta never at det tok ofte inntil 5 min å "knekke" fingrene opp. Anonymkode: 8fb1b...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Hvilke øvelser gjør du? Hvilken aktivitet er du i? Anonymkode: f744f...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Har slitt med angst og muskelspenninger i 20 år. Løsningen var medisinsk Yoga og avspenningsøvelser🧘 Anonymkode: 2c44e...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Har også kroniske muskelspenninger på grunn av angst (og annen psykisk sykdom) og går til fysioterapeut en gang i uka. Vil absolutt anbefale psykomotorisk fysioterapi hvis det er tilgjengelig der du bor, eller vanlig fysioterapi hvis ikke. Da vil behandlingen gå på frikortet slik at en ikke blir ruinert av en kronisk tilstand. (Ta også en sjekk hos tannlegen hvis det er slik at du skjærer tenner/biter sammen tennene mye.) Anonymkode: f7b94...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Kan absolutt anbefale deg Naprapat. Anonymkode: 8c809...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå