AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg er gravid uke 38+3 med nr to, men ble satt i gang før termin med nr 1. Er ekstremt klar for å ikke være gravid mer, men merker ingen spesielle tegn til at fødsel nærmer seg, annet enn noe mer kynnere. Hvordan startet fødsel for dere? Fikk dere noe forvarsel i dagene/ukene i forkant? Anonymkode: a1b25...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 Nr 1 startet med vannavgang, så ingen forvarsel der. nr 2 hadde jeg svake mensmurringer 5-10 minutter på kvelden, og så startet fødselen for fullt 10 timer etterpå Anonymkode: 5b309...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 15. desember 2024 #3 Del Skrevet 15. desember 2024 Mine fødsler har alltid startet gradvis, ikke plutselig. Har gjerne hatt kynnere i ukene før, som så har kommet gradvis for å ta seg opp til rier. Ofte ser man ikke før i ettertid hva som var tegnene opp mot fødsel, fks. løs mage, økt apetitt, rastløshet osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Del Skrevet 15. desember 2024 Merket ikke noe med førstemann, nei. Fødselen startet med plutselig vannavgang (uten andre tegn som forvarsel) en uke over termindato. Riene kom ganske umiddelbart, men var svake til å begynne med. Andre fødsel var igangsatt. Anonymkode: 3df65...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Del Skrevet 15. desember 2024 Med vannavgang. 19 dager før ultermin. (10 dager korrigert) Rier startet med en gang, fødte 12 t senere. Har kun 1 Anonymkode: 2b1eb...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Del Skrevet 15. desember 2024 Med første barn så fikk jeg en anelse kvelden før, fordi jeg plutselig fikk løs mage. Frem til det hadde jeg ingenting jeg klarte å tolke som noe tegn samme hvor mye jeg lette etter slike tegn. I ettertid innbiller jeg meg også at det var et slags tegn at jeg sov helt uvanlig godt natten før. Jeg sov generelt dårlig fordi magen var i veien, jeg var kvalm, måtte tisse hele tiden og babyen sprellet, men siste natt før fødsel sov jeg godt natten gjennom. Jeg hadde generelt mye kynnere siste halvdel av svangerskapet, og merket ingen økning. Jeg hadde en liten tegningsblødning på morgenen etter den gode nattesøvnen. Og så startet riene kl. 11 på formiddagen, og babyen ble født noen timer senere. Andre gang hadde jeg kraftige, vonde kynnere som til tider ble regelmessige fra uke 34. De kom ofte på kveldstid og holdt på opptil et par timer, før de gikk over igjen. Det minnet om de aller første riene fra første fødsel. Dette hadde jeg rett før fødsel i uke 40 også, men det var altså ikke noe nytt. Også den gangen fikk jeg en liten tegningsblødning en ettermiddag. Jeg var samtidig veldig trøtt, og gikk og la meg kl. 18. Det var samme som første gang, jeg opplevde å sove veldig godt. Men så våknet jeg kl. 01.30, og da gikk vannet. 30 min. senere fikk jeg rier, som var intense og kom tett fra start. Babyen ble født kl. 04. Anonymkode: 66f51...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Del Skrevet 15. desember 2024 Får aldri noe tegn i forkant, vannet mitt bare går plutselig også er barnet ute 1,5 time til 20 min etterpå. Anonymkode: 54e21...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Del Skrevet 15. desember 2024 Med nr 1 opplevde jeg en tegningsblødning en formiddag 4 uker før termin. Hadde lette murringer og kynnere hele dagen. Riene startet ved midnatt, og sønnen min ble født kl 6 om morgenen. Med nr 2 hadde jeg all verdens tegn lenge før: Masse kynnere, nedpress og forkortet livmorhals. Jeg ble sykemeldt pga stor fare for prematur fødsel (også mtp historikken min). Tegnene på nært forestående fødsel økte på, men jenta mi lå i ro hun. Termindatoen kom og gikk, og jeg begynte å forberede meg på igangsettelse etter hvert. På natten 4 dager over termindato våknet jeg av en ri. Kl 4 var jeg på sykehuset, og hun var ute kl 8. To ulike historier her altså 😊 Anonymkode: 5f611...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Del Skrevet 15. desember 2024 Vannet mitt gikk tilsynelatende tilfeldig i uke 37+3, men helt uten kynnere eller noe annet i emningen, så jeg fikk tid til igangsetting 2 dager etter. Kvelden før jeg skulle inn, skjedde det litt i rykk og napp, men såpass uregelmessig at vi nesten snudde på vei til fødeavdelingen. Jeg var inne rundt 2 på natten og fikk et rom og en sovepille i 3-tiden da det var 0 åpning. Men det ble ingen soving, jeg kavet rundt i den sengen med voldsomme rier alene veldig lenge før jeg fikk kontakt med en sykepleier, og da var det plutselig full fart og inn for å presse- da var klokken 6 og 20 minutter etter de "fant" meg var jeg mamma😅 På den ene siden visste jeg jo at det var makstid igjen når vannet gikk og de skulle sette i gang, selv om det ikke var noen løsning jeg ønsket meg. På den annen side, glad jeg ikke visste helt hva jeg gikk til/hvor fort det gikk når det først begynte, for det opplevdes veldig 0-100. Det er vel pluss og minus på lang og kort fødsel, si. Men det var rimelig gunstig å ikke gå 40+ altså.. Anonymkode: 4937d...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Del Skrevet 16. desember 2024 Hei! Hos meg våknet jeg på natten av at jeg kjente at litt av vannet gikk. Og så begynte rier gradvis, tok ca 24 timer fra første tegn til barnet var ute. Jeg hadde absolutt ingen kynnere eller tegn før dette i dagene eller ukene før. Min anbefaling er å gjøre ting som gjør at du slapper aller mest av i ukene rundt / etter termin Og forbered deg mentalt på at du kan gå en god stund over tida. Hvis du liker å få hudpleie, massasje, eller fikset negler kan dette gi deg senkede skuldre og være en vei inn i at fødselen får startet. Treff en venninne som du vet gir deg god energi. Se en morsom/ koselig film eller serie. Le , spis og kos deg mest mulig, gå en rolig tur og dra i svømmehallen❤️❤️ for tips om ting som frmmer fødsel sjekk ut ; spinningbabies.com eller positivfødsel. Dette har hjulpet meg mye❤️ Anonymkode: a51c6...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #11 Del Skrevet 16. desember 2024 Satt igang på overtid med nummer 1. Med nummer 2 hadde jeg litt vondt i ryggen en morgen, hun var ute 8 timer etterpå, ingen tegn i forkant. Anonymkode: 7e8ac...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 16. desember 2024 #12 Del Skrevet 16. desember 2024 Ingen forvarsel, vannet gikk «helt ut av det blå» på termindatoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. desember 2024 #13 Del Skrevet 16. desember 2024 Ingen forvarsel før vannet plutselig gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #14 Del Skrevet 17. desember 2024 Førstemann: slimproppen gikk plutselig, og 2-3 dager etterpå begynte jeg å få det jeg trodde var litt vonde kynnere (jeg hadde hatt masse kraftige, vonde kynnere i ukesvis). Som så ble vondere og vondere, og så plutselig ekstremt vondt. Jeg var i aktiv fødsel i ca 20 minutter... Andremann: kjente plutselig et skarpt knepp helt nederst i livmoren, og at det kom litt i trusen. Lakk fostervann litt og litt i et døgn, med en og annen veeeldig svak ri, og måtte settes igang etter et døgn. Men da kom ungen som en kule, aktiv fødsel i 15 minutter.. Anonymkode: 9bab4...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Del Skrevet 17. desember 2024 Nr 1 fikk jeg rier om natten før fødsel. Merket ingenting frem til det. Med nr 2 stod jeg opp om natten for å tisse og da gikk vannet mens jeg var på do. Usikker på om kroppen da visste at det var noe på gang uten at jeg hadde registrert det. Ingen tegn til fødsel før det, og fikk heller ikke rier før ut på ettermiddagen. Anonymkode: e608a...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Del Skrevet 17. desember 2024 Startet med vannavgang (Skikkelig hollywood "water broke" stil), riene kom med en gang og med rundt 1-3 minutters mellomrom. Fødte 6 timer etterpå. Det vanligste i min vennegjeng hvor 7 har født, så har 6 hatt rier i rundt 24-48 timer før de tok seg opp ordentlig og fødselen var ferdig. Her var vi alle førstegangsfødende da vel og merke. Jeg var sistemann og veldig lite forberedt på at det kunne være så voldsomt og kjapt! Anonymkode: 81bd3...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 17. desember 2024 #17 Del Skrevet 17. desember 2024 Vannavgang, ingen forvarsel overhode 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #18 Del Skrevet 21. desember 2024 Alle tre har startet med vannavgang, den kommer litt ut av det blå. Anonymkode: b7096...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #19 Del Skrevet 22. desember 2024 Med begge hadde jeg tegn til slimproppen før fødsel. Hadde sex som satt i gang fødsel noen timer senere så kynnere økte timene før det satt i gang. Fikk ikke sove den natta. Ikke pga smerter eller noe annet, kroppen var bare lys våken. Var super frustrende men plutselig var det i gang etter en stund jeg lurte på om det var kynnere eller rier. Anonymkode: bd258...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 22. desember 2024 #20 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg våknet tidlig om morgenen med sterkere kynnere enn jeg hadde hatt tidligere. (Hadde mye kynnere nesten hele graviditeten.) De ble gradvis sterkere og utviklet seg til rier. Ble også dårlig i magen og kastet opp flere ganger utover dagen, når riene ble ordentlig vonde. Vannet gikk aldri, men jeg var i aktiv fødsel da vi dro til sykehuset klokken ti på kvelden, og litt over midnatt var babyen ute. Hadde ingen symptomer dagen før som tilsa at fødsel har rett rundt hjørnet. Babyen kom 10 dager over termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå