AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #21 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg har faktisk sett flere filmer på tiktok der eksempel en jente går gjennom hele prosessen for å bli en «mann», for deretter å angre mange år etterpå å derfor gå gjennom en ny transformasjon tilbake til kvinne. Var ikke svar på spørsmålet ditt men sier jo litt om at man kanskje ikke tar de rette valgene alltid Anonymkode: 51af5...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 18.50): Dette gjelder spesielt til dere som ikke har tro på det 3.kjønn.. Respekterer dere det? Hvordan behandler dere dem? Har de det gjelder fått deg til å endre synet på dette? Anonymkode: 42568...37c Forholder meg ikke til det egentlig, å bruke energi på hva folk kaller seg selv gidder jeg ærlig talt ikke. Selv syntes jeg det er unaturlig å bruke "kjønnsnøytrale ord", føles ut som jeg beskriver et objekt. Så det jeg gjør er å bruke navnet deres fremfor termologi som "hun, han, det, de, den osv" Endret 17. desember 2024 av jane78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet vårt er 7, har kalt seg hen siden 5 års alder. Aldri vært borti sosiale medier i sitt liv (ikke engang youtube). Er en sosial oppegående unge, ingen andre "Problemer". Ikke-binær er redningen med tanke på at barnet slipper å føle det må "velge"kjønn (ergo bytte). Anonymkode: 5d8c4...6c7 Hvor fikk hen begrepet "hen" fra da? Hørte aldri det da vi vokste opp, og siden vi aldri hadde hørt om det så var det ineg som kalte seg det (eller var det) heller. Anonymkode: 5bc0a...612 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 Næj æsj. Anonymkode: 58d65...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 jane78 skrev (7 timer siden): Forholder meg ikke til det egentlig, å bruke energi på hva folk kaller seg selv gidder jeg ærlig talt ikke. Selv syntes jeg det er unaturlig å bruke "kjønnsnøytrale ord", føles ut som jeg beskriver et objekt. Så det jeg gjør er å bruke navnet deres fremfor termologi som "hun, han, det, de, den osv" Samme her. Jeg kan bruke navnet. Men jeg bruker ikke "hen". Det er unaturlig for meg. Jeg titulerer heller ikke en ikke-binær person "de". Fordi i Norge har vi hatt tradisjon med å titulere folk i høyere klasse enn oss selv, med "De". Anonymkode: 7fc29...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg respekterer hva de ønsker å bli kalt. Det koster meg null kalorier å kalle de hva de ønsker. Angående hvorfor noen sliter med kjønnsdysfori og ønsker å bytte kjønn, så er det en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 Mitt tantebarn er slik. Var født jente, kom ut som gutt for noen år siden, fikk fjernet både puppene, f***@ og skiftet til ett guttenavn, nå angrer hun, for hun var tydeligvis ikke gutt lell, så hun prøver alt hun kan for å omgjøre alt og bli kvinne igjen, men har ikke råd og det offentlige er ikke så samarbeidsvillig. Så folk må ikke komme å si at det ikke er noe psykisk feil. Hun vil ikke bli kalt han lenger, men hun🫣 Anonymkode: 3a8dc...9d2 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har et par stykker i utvidet familie. Behandler dem med respekt, men tenker vel helt ærlig at begge de tilfellene bunner i nevrodivergens/autisme og mangel på generell identitetsfølelse. Tenker også at det er helt sykt med alt fokuset på at man skal FØLE seg som et kjønn og på det at typiske kjønnsutrykk etc i grunnen er sinnssykt mye snevrere nå enn det har vært på mange tiår - er det rart at f.eks. litt guttete jenter blir forvirra? Selv har jeg aldri «følt» meg som noe som helst (som er veldig typisk for autister, noe jeg er), men jeg lever godt med å være hunkjønn uansett. Aldri hatt noe behov for å ødelegge kroppen min. Glad jeg vokste opp på 90-tallet sånn sett. Hadde sikkert blitt hjernevasket til å tro jeg var ikke-binær selv om jeg vokste opp i dag. Anonymkode: dc5b6...04c Støtter denne. Jeg er ikke autist, men kan absolutt relatere meg. Jeg er kvinne, men har aldri vært noe feminin. I ungdomstida var jeg like utilpass som alle andre og jeg er helt sikker på at jeg i dagens samfunn hadde tenkt jeg var født i feil kjønn. Jeg hadde forøvrig en klassekamerat som gikk i kjole hele barneskolen. Ingen av oss tenkte at "Ola" var født i feil kjønn, vi tenkte egentlig ikke noe over det, det var Ola, og han gikk i kjole. Enkelt og greit. Det finnes selvsagt folk som er født med feil kjønn. Det har det alltid gjort, og vil alltid gjøre. Men jeg er redd for at alt fokuset nå fører til at en del ubekvemme barn/ungdom tror det er kjønnsidentitet som er problemet, når problemet er at vi som samfunn har laga alt for trange kjønnsbokser. Vi må endre boksene. Man kan fint være gutt og gå i kjoler og føle seg feminin, det trenger ikke bety at man egentlig skulle vært jente! Anonymkode: d62af...7fa 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 0,4 % av alle barn som fødes kan ikke defineres som X eller Y. Anonymkode: 5d8c4...6c7 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Eh… Det er jo faktisk feil. Det fødes barn hvert eneste år der kjønn ikke lar seg bestemme. Anonymkode: 5f8b8...f6f Jeg ønsker ikke å spore av tråden, men dette stemmer rett og slett ikke. Enkelte forstyrrelser i kjønnsutviklingen kan i ytterst sjeldne tilfeller gjøre at man tar feil av barnets kjønn ved både ultralyd og fødsel. Men det er ikke slik at noen fødes med helt ubestemmelig kjønn, og i alle fall ikke 0,4 av oss. Anonymkode: 86057...c92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 Anonymkode: 86057...c92 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #31 Del Skrevet 17. desember 2024 Nå er ikke det tilfelle her. Men det var. En datter som fikk psykiske vansker, og psykose. Hun mistet hele identitesfølelsen og var sikker på at hun kanskje var en han. Det var skremmende for noen år siden da det var enda mer woke enn nå..For jeg var redd at det at hun var på en ustabil plass kunne føre henne rett i armene på "operer-folkene". Det var tydelig at hun da var påvirket av tid på internett og alt som foregikk der med kjønnsdebatt-. Hva gjorde jeg? Jeg prøvde å lage en minst sak om det, og sa at ungdomstiden kom med en periode der man skulle finne seg selv, og at hun som hadde mistet identitet og følte seg "lost" var ekstra utsatt. At hun måtte bli friskere og bli mer trygg i seg selv. Nå 5 år etter så går det bra. Hun er ikke lenger delt på den måten, og er trygg på kjønnet sitt som jente. Anonymkode: cb6c6...f4f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #32 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg respekterer vedkommende og tiltaler som ønsket av de selv. Håper at vedkommende finner styrke til å stå støtt i sine valg FØR evt varig endring blir gjort. Mener selv at det finnes to kjønn og at det ellers er snakk om genetisk (ved uklart kjønn) eller hormonelt avvik. Evt psykisk sykdom. Men det hjelper ikke de som identifiserer seg som ikke binær om jeg er sta og står på mitt når de likevel mener noe annet. Da mener jeg mitt for meg selv, men viser dem som mener annerledes den grunnleggende respekten det er å omtale dem som de selv ønsker. Anonymkode: f7e45...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #33 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt tantebarn er slik. Var født jente, kom ut som gutt for noen år siden, fikk fjernet både puppene, f***@ og skiftet til ett guttenavn, nå angrer hun, for hun var tydeligvis ikke gutt lell, så hun prøver alt hun kan for å omgjøre alt og bli kvinne igjen, men har ikke råd og det offentlige er ikke så samarbeidsvillig. Så folk må ikke komme å si at det ikke er noe psykisk feil. Hun vil ikke bli kalt han lenger, men hun🫣 Anonymkode: 3a8dc...9d2 Om det ikke er psykisk, hva er da feil i saken du skriver om...? Anonymkode: 26a84...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #34 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om det ikke er psykisk, hva er da feil i saken du skriver om...? Anonymkode: 26a84...1e0 Du misforstår… Det som skrives er: Så folk må ikke komme å si at det ikke er noe psykisk feil. Altså mener vedkommende at det er noe psykisk. Anonymkode: 0ab74...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #35 Del Skrevet 20. desember 2024 Kan man ikke "bare" ta en gentest? Enten er man XX eller så er man XY. (Med få unntak.) Ellers så kan man jo velge noe fra "smørbrødlisten" nedenfor. Er det rart unge mennesker kan bli forvirret..? Her er en liste med 65 kjønn: akjønnet androgyn cis cis mann cis kvinne ciskjønnet ciskjønnet kvinne ciskjønnet mann demikjønnet demiguy demigirl dobbeltkjønnet female to male femme flytende kjønnsidentitet (gender fluid) FTM F2M FTN gender bender gender nonconforming gender pivot gender questioning genderqueer interkjønnet interkjønnet mann interkjønnet person interkjønnet kvinne intetkjønnet kvinne kjønnsdivers kjønnsnøytral (gender neutral) kjønnsvariant (gender variant) male assigned at birth, også kalt MAAB (norsk: tildelt mann ved fødselen) male to female male to female transkvinne male to female transkjønnet kvinne mann MTF M2F multikjønnet neutrois ikke-binær nonkonform omnikjønnet pankjønnet polykjønnet queer trans transkvinne transmann transperson trans * kvinne trans * mann trans * person T* mann T* kvinne transkjønnet kvinne transkjønnet person transmaskulin tredje kjønn trekjønnet tvekjønnet two-spirit two-spirit person two* person https://illvit.no/mennesket/hvor-mange-kjonn-finnes-det Anonymkode: 5bc0a...612 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #36 Del Skrevet 21. desember 2024 I vårt hus er det 2 kjønm som gjelder. Folk får kalle seg hva de vil, men de blir titulert han eller henne. Anonymkode: a7fda...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå