AnonymBruker Skrevet i går, 15:35 #1 Del Skrevet i går, 15:35 Siste gang jeg fødte barnet mitt, ammet jeg ham i et helt år. Mensen kom ikke før 6 måneder etter ammeslutt. Det jeg lurer på om er om man MÅ få mensen tilbake for å bli gravid på nytt? I det tilfellet som beskrives ovenfor er det mulig å bli gravid 1 måned etter ammeslutt selv om man ikke har fått mensen tilbake? Jeg har ikke prøvd på ny gravid i den tiden jeg fødte første barnet. Så vet ikke svaret på spørsmålet mitt. Anonymkode: 212fe...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #2 Del Skrevet i går, 15:37 Nei, du kan fint blir gravid før du får første mens. Veldig mange blir det. Anonymkode: 02ac8...329 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:52 #3 Del Skrevet i går, 15:52 Du får jo eggløsning før du får mensen, så... Ja. Anonymkode: bb0cd...5eb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet i går, 16:01 #4 Del Skrevet i går, 16:01 Eggløsning kommer jo først. Så ja, du kan fint bli gravid uten å ha fått mensen først. Kjenner flere som har opplevd dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:32 #5 Del Skrevet i går, 16:32 Ts her. Veldig godt å høre det! Trodde liksom at man ikke får eggløsning så lenge man ammer (i mitt tilfelle 1 år) + 6 måneder uten mens. Trodde at amming fungerer som prevensjon og hindrer graviditet. Godt å vite at jeg tar feil. Anonymkode: 212fe...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:51 #6 Del Skrevet i går, 16:51 Det er vanlig at amming hindrer eggløsning en periode, spesielt de første seks månedene hvis man fullammer. Er noen kriterier å følge hvis amming skal fungere som prevensjon, og det er selvfølgelig ikke helt sikkert likevel. Jeg fullammet og fikk mensen tilbake to måneder etter fødsel, og har hatt regelmessig syklus siden. Så det er store individuelle forskjeller. Anonymkode: d8d5a...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:52 #7 Del Skrevet i går, 16:52 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her. Veldig godt å høre det! Trodde liksom at man ikke får eggløsning så lenge man ammer (i mitt tilfelle 1 år) + 6 måneder uten mens. Trodde at amming fungerer som prevensjon og hindrer graviditet. Godt å vite at jeg tar feil. Anonymkode: 212fe...6d4 Det KAN hindre ny graviditet ja, men det er på ingen måte «sikker» prevensjon å amme Anonymkode: 5cfce...044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet i går, 19:50 #8 Del Skrevet i går, 19:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Veldig godt å høre det! Trodde liksom at man ikke får eggløsning så lenge man ammer (i mitt tilfelle 1 år) + 6 måneder uten mens. Trodde at amming fungerer som prevensjon og hindrer graviditet. Godt å vite at jeg tar feil. Anonymkode: 212fe...6d4 Har en kompis født i januar som har en lillebror født i slutten av november så amming hindrer ofte eggløsning men er absolutt ikke sånn for alle nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:54 #9 Del Skrevet i går, 19:54 Veldig individuelt. Jeg ammet mine 1,5 år hver, fikk mensen tilbake først 1 mnd etter jeg sluttet på alle tre. Anonymkode: 3e3de...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Jeg ble gravid før ammeslutt og er gravid nå 😊 Hadde ikke fått mensen tilbake, men syklusen var tilbake uten at jeg visste det. Vi brukte kondom hvert eneste samleie untatt ett, og akkurat den ene gangen hadde jeg eggløsning uten å vite det. Anonymkode: 3a549...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå