Gå til innhold

Barn nettopp fylt 2, vil kun til mamma?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mitt barn er nettopp fylt to år og har blitt veldig avhengig av meg siste månedene. Hun vil bare at jeg skal legge, jeg skal gi mat, pusse tenner, alt egentlig. Dersom far prøver blir hun hysterisk og roper mamma. Har jeg gjort noe feil siden det er slik? Vet det er normalt til en viss grad men føler det er veldig ekstremt. Skal hun gå å hente eksempel en klosse må jeg være med selv om klossen er rett ved siden av.??

Anonymkode: f8c8f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er 110% normalt at barn får en «favoritt» til tider 

Anonymkode: af26d...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn var min og rundt 2 år. Nå er hun straks 3 og det er mest pappa som skal gjøre alt eller som mases etter.

Tror ikke man har gjort noe galt bare fordi barna er mammadalt/pappadalt i perioder :) En 2-åring er jo veldig liten og er avhengig av mamma/pappa.

Anonymkode: f5d81...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår første var også slik. Dessverre for henne kom lillesøster da hun var 25 mnd, så da måtte hun ta til takke med pappa allikevel... Det gikk seg til etter en stund :) 

Anonymkode: add13...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tips er vel at jeg synes min nesten ble mer mammadalt hvis jeg var litt utilgjengelig mens hvis jeg var mer påkoblet så ble det mindre mas. Så man kan jo se om man kanskje er litt mye opptatt og om det er tid til å feks leke med, lese mer for barnet osv? Trenger ikke være tilfelle altså bare noe jeg har kjent på selv.

Anonymkode: f5d81...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...