Gå til innhold

Far kjører uten førerkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, den vil dekke barna. Og andre skadelidende. Men selskapet kan stille regress mot den ansvarlige. 

Den eneste som risikerer økonomisk ruin her er faren.

Eneste jeg ville vært opptatt av er risiko for barnas liv/helse. Derfor er det revende likegyldig for meg, og barna, om faren har lappen eller ikke. Sliter han med rus, eller er en elendig sjåfør, så skal ikke barna inn i den bilen, lappen eller ikke. 

Anonymkode: e7834...5fe

Slik er det ja. 

Ville vært skummelt og ulogisk hvis vi alle risikerte å bli påkjørt av folk uten førerkort og måtte betale for helsehjelpen etterpå selv. 

Anonymkode: 82502...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville snakket med ham og samboeren og spurt hvorfor han ikke bare kan ordne seg ny oppkjøring og således ha alt på sitt rene. Ville påpekt alle konsekvensene som blir nevnt her i tråden og sagt at hvis han ikke ordner det innen f eks 5 måneder så vil du anmelde. 

Gi fyren en sjanse da. Han er muligens dum og har dårlig dømmekraft, men nå vet vi ikke hvorfor han vegrer seg. Kanskje er det angst for å ikke klare det, eller det kan være økonomi. 

Og så kan det jo hende at ts tar feil, hva om han faktisk har kjørt opp på nytt igjen uten at han har sagt nå om det. Det er jo det første man må spørre om. 

Anonymkode: 734ab...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Far til barna (tenåringer) har ikke førerkort, mistet pga fyllekjøring for 10 år siden og ikke giddet å kjørt opp på nytt. Men han kjører likevel uten har jeg hørt rykter om. Igår skulle han ta med barna på shopping og hentet de. Jeg trodde da at hans samboer også var med siden hun bruker å kjøre. Men de kom hjem og sa at han var aleine. Og kjørte til byen, så redd for å bli tatt er han visstnok ikke. Jeg har ringt og klikket i tlf til han. Kjæresten min mener jeg bør anmelde. Jeg føler litt på at en advarsel er greit, er jo barnas far... Men...ja, ser vel at dette overhode ikke er innafor. Han bryter jo loven, med barna involvert. Jeg vet jo at han KAN kjøre bil teknisk sett, men det er jo ikke av betydning. Han er 45 år.

Anonymkode: 05697...936

Sikker på at han ikke har kjørt opp på nytt iløpet av de 10 årene? 
Hvis han ikke har lappen (og du vet 100 prosent sikkert), så be barna om å ikke sette seg inn i bilen. Lær de opp til at det ikke er greit å sitte på med sjåfør som ikke har billappen. Fortell hvorfor...

Anonymkode: f05f9...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i en eventuell ulykke tenker jeg. En person uten lappen og/eller ruspåvirket vil lettere kunne få panikk og prøve å stikke av fra ulykken. Gjerne i høy hastighet. Kjipt om ungene sitter i den bilen da. 

Samme gjelder om det er fartskontroll eller promillekontroll. Mye høyere risiko for at en uten lappen prøver å stikke av fra kontrollen. 

Anonymkode: b5133...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...