AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Far til barna (tenåringer) har ikke førerkort, mistet pga fyllekjøring for 10 år siden og ikke giddet å kjørt opp på nytt. Men han kjører likevel uten har jeg hørt rykter om. Igår skulle han ta med barna på shopping og hentet de. Jeg trodde da at hans samboer også var med siden hun bruker å kjøre. Men de kom hjem og sa at han var aleine. Og kjørte til byen, så redd for å bli tatt er han visstnok ikke. Jeg har ringt og klikket i tlf til han. Kjæresten min mener jeg bør anmelde. Jeg føler litt på at en advarsel er greit, er jo barnas far... Men...ja, ser vel at dette overhode ikke er innafor. Han bryter jo loven, med barna involvert. Jeg vet jo at han KAN kjøre bil teknisk sett, men det er jo ikke av betydning. Han er 45 år. Anonymkode: 05697...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Meld fra til politiet. Ville aldri latt barna bli kjørt av han. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du ringer og sier fra til politiet ja, hvorfor nøler du med det? Anonymkode: a8b6d...797 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet jo at han KAN kjøre bil teknisk sett, men det er jo ikke av betydning. Spør du meg, har dette stor betydning. Så lenge han er edru mens han kjører, hadde jeg ikke lagt meg borti dette. Anonymkode: 7528d...0d8 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du sier klart fra at han ikke får kjøre barna så lenge han ikke har lappen. Ellers kan han gjøre hva han vil for deg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden 1) Er han fortsatt alkoholisert/ukritisk til alkhol+biljøring? 2) Er han en utrygg sjåfør også uten alkoholen? Han ville ikke fått kjøre med barna selv med lappen. Om svaret derimot er nei på begge disse hadde jeg virkelig ikke brydd meg Støtter ikke dette på noen som helst måte, altså. Men om det ikke er farlig for barna ville jeg bare tenkt at det var hans risiko økonomisk. Anonymkode: e7834...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Spør du meg, har dette stor betydning. Så lenge han er edru mens han kjører, hadde jeg ikke lagt meg borti dette. Anonymkode: 7528d...0d8 Så man skal overse kriminalitet? Anonymkode: a8b6d...797 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så man skal overse kriminalitet? Anonymkode: a8b6d...797 Det er ikke kriminaliteten som er problemet. Hva far gjør med seg selv er vel revnende likegyldig. Hva han drar med uskyldige barn inn i derimot….. not so much. Han kan kjøre alene hvis han vil, men IKKE med barn. Anonymkode: 289ea...edd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke kriminaliteten som er problemet. Hva far gjør med seg selv er vel revnende likegyldig. Hva han drar med uskyldige barn inn i derimot….. not so much. Han kan kjøre alene hvis han vil, men IKKE med barn. Anonymkode: 289ea...edd Klart man skal ha såpass moral at man ikke støtter kriminalitet! Jeg hadde meldt fra om hvem som helst i et slikt tilfelle. Man må kunne ha to tanker i hodet samtidig. Moral er og det å være et forbilde for ungene. Anonymkode: a8b6d...797 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Hadde uten tvil meldt dette til politiet. Skikkelig ugreit. Anonymkode: e559e...863 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Far til barna (tenåringer) har ikke førerkort, mistet pga fyllekjøring for 10 år siden og ikke giddet å kjørt opp på nytt. Men han kjører likevel uten har jeg hørt rykter om. Igår skulle han ta med barna på shopping og hentet de. Jeg trodde da at hans samboer også var med siden hun bruker å kjøre. Men de kom hjem og sa at han var aleine. Og kjørte til byen, så redd for å bli tatt er han visstnok ikke. Jeg har ringt og klikket i tlf til han. Kjæresten min mener jeg bør anmelde. Jeg føler litt på at en advarsel er greit, er jo barnas far... Men...ja, ser vel at dette overhode ikke er innafor. Han bryter jo loven, med barna involvert. Jeg vet jo at han KAN kjøre bil teknisk sett, men det er jo ikke av betydning. Han er 45 år. Anonymkode: 05697...936 Det er av veldig stor betydning! Når jeg klikket meg inn i tråden trodde jeg at han aldri har hatt førerkort og ikke kan kjøre, det er jo en HELT annen situasjon. Da hadde jeg virkelig skjønt at du reagerte. Det her ville jeg ikke blandet meg borti i det hele tatt. Med mindre du fremdeles er bekymret for at han kjører i ruspåvirket tilstand, så er jo barna like trygge med eller uten førerkort. Det er kun en formalitet. At det er ulovlig er en sak mellom han og politiet. Anonymkode: f5787...971 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så man skal overse kriminalitet? Anonymkode: a8b6d...797 Er DU ansatt for å håndheve loven? Anonymkode: f5787...971 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Nå er det vel strengt tatt derfor en kjører opp for at en profesjonell skal bedømme om en teknisk kan kjøre bil. Jeg har selv sett personer som tidligere har hatt lappen som har feilet grovt oppkjøring ved senere anledning. Så du kan ikke teknisk kjøre bil før det motsatte er bevist. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke kriminaliteten som er problemet. Hva far gjør med seg selv er vel revnende likegyldig. Hva han drar med uskyldige barn inn i derimot….. not so much. Han kan kjøre alene hvis han vil, men IKKE med barn. Anonymkode: 289ea...edd Håper bv kommer inn i bildet for veiledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Klart man skal ha såpass moral at man ikke støtter kriminalitet! Jeg hadde meldt fra om hvem som helst i et slikt tilfelle. Man må kunne ha to tanker i hodet samtidig. Moral er og det å være et forbilde for ungene. Anonymkode: a8b6d...797 Helt uenig. Ts sin jobb er å sørge for et best mulig samarbeidsklima med far og at barna er trygge. Far har hatt setervikatet før og er like trygg som enhver annen sjåfør, med mindre ts fremdeles er bekymret for rus. ved å melde til politiet skaper hun en unødvendig konflikt som bare går ut over barna, og mest sannsynlig gjør politiet i henting, og alt du sitter igjen med av resultat er et dårlig samarbeidsklima. Jeg ville mye heller i ettertid kunne se mine voksne barn i øynene og si at jeg svelget noen kameler for deres skyld, en att jeg red moralens bølge. Fordi rett skal faen meg være rett! Anonymkode: f5787...971 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Gregarious skrev (23 minutter siden): Nå er det vel strengt tatt derfor en kjører opp for at en profesjonell skal bedømme om en teknisk kan kjøre bil. Jeg har selv sett personer som tidligere har hatt lappen som har feilet grovt oppkjøring ved senere anledning. Så du kan ikke teknisk kjøre bil før det motsatte er bevist. Det kan du sikkert si om de fleste som har hatt lappen i 10-50 år. Anonymkode: f5787...971 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Ja, du kan no starte med å kjøre til og fra far. Se om du trives med det heller.. så slipper han å komme i det hele tatt. Anonymkode: a84f5...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Hva skjer om barna er med på en kjøretur og det blir en kræsj med personskade? Da er det ikke nødvendigvis at forsikringsselskapet blir særlig imponert, og det kan bli krøll med eventuelle senere utbetalinger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt uenig. Ts sin jobb er å sørge for et best mulig samarbeidsklima med far og at barna er trygge. Far har hatt setervikatet før og er like trygg som enhver annen sjåfør, med mindre ts fremdeles er bekymret for rus. ved å melde til politiet skaper hun en unødvendig konflikt som bare går ut over barna, og mest sannsynlig gjør politiet i henting, og alt du sitter igjen med av resultat er et dårlig samarbeidsklima. Jeg ville mye heller i ettertid kunne se mine voksne barn i øynene og si at jeg svelget noen kameler for deres skyld, en att jeg red moralens bølge. Fordi rett skal faen meg være rett! Anonymkode: f5787...971 Veldig uenig. Far mistet kortet fordi han kjørte i ruspåvirket tilstand. Da har man temmelig dårlig dømmekraft og en dårlig forståelse av konsekvenser. Dømmekraften hans er fortsatt elendig, siden han kjører rundt uten sertifikat og enten er for dum til å forstå at han kan bli sittende med milliongjeld opp til ørene og potensielt fengselsstraff om noe skjer. Alt dette tyder jo på at han ikke tar gode valg, og da blir det bare dumt å si at han sikkert er en trygg sjåfør. Anonymkode: d0d54...ff4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville rapportert det til lokalpolitiet neste gang du vet han skal kjøre fra punkt A til punkt B, og fortalt dem hvilken vei og rute han tar.Så kan de stoppe han i "en tilfeldig kontroll" og sjekke førerkortet hans. Og kanskje la han blåse i testen på nytt... Han trenger aldri å få vite at det var du som sa i fra. Han tror det bare var en stikkprøve, slik folk blir tatt i daglig over alt i verden. Anonymkode: 03dca...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå